Kohta 13 v lasta alkoi huimata uimahallissa, paniikkikohtaus vai...?
Menierin tauti? Vai jotain ihan muuta?
Lapsi sanoi että korvissa humisi ja hänen täytyi juosta oksentamaan. Tästä on jo viikko, vatsatauti se ei ollut.
Googlen mukaan vastaavasta kärsivillä on keskimääräistä useammin jokin mielialahäiriö ja itselläni on.
Tosin elän täysin normaalia elämää, mutta tämä vähän huolestutti.
Kommentit (19)
Jos on jotain niin uusiutuu, jotta on hyvä seurata ja keskustella että onko ollut aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana?
Hän on poika.
Verensokerit ja/tai verenpaineet alhaalla? Oliko se syönyt ja juonut normaalisti aiemmin?
Mulla tulee tuota samaa nyt kun oon raskaana ja verenpaine on sen vuoksi laskenut normaalia paljon alemmas. En siis sano että poikasi raskaana on vaan todennäköisesti verenpaine syystä tai toisesta heitti.
Teiniä huimaa ja heti ollaan diagnosoimassa jotain vakavaa tautia. :D Itseäni huimasi teininä vähän väliä kun verenpaine oli ihan olematon.
Näki saunassa niin ison meisselin et meinas taju lähtee
Vierailija kirjoitti:
Teiniä huimaa ja heti ollaan diagnosoimassa jotain vakavaa tautia. :D Itseäni huimasi teininä vähän väliä kun verenpaine oli ihan olematon.
Itse aina tunnen pojan parhaiten, hän on herkkä poika.
Suurin piirtein tuon ikäisenä oon pyörtynyt sen ainoan kerran elämässäni, tulin saunasta ulos ja vaan silmissä musteni, ja tuohonkin liittyi kova pahoinvointi, en tosin oksentanut. Jotenkin se liittyi murrosikään ja sen hormonivaihteluihin sekä nopeaan lämpötilan muutokseen. Ei tosiaan ikinä uusiutunut, ei ole masennusta, ei menieren tautia eikä edes diabetesta I tai II:sta, ikää on nyt 53v.
Hänellä on varmaan matala verenpaine. Nopeat lämpötilan vaihtelut voi aiheuttaa pyörtymisen tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein tuon ikäisenä oon pyörtynyt sen ainoan kerran elämässäni, tulin saunasta ulos ja vaan silmissä musteni, ja tuohonkin liittyi kova pahoinvointi, en tosin oksentanut. Jotenkin se liittyi murrosikään ja sen hormonivaihteluihin sekä nopeaan lämpötilan muutokseen. Ei tosiaan ikinä uusiutunut, ei ole masennusta, ei menieren tautia eikä edes diabetesta I tai II:sta, ikää on nyt 53v.
Ok, kiitos!
En toki itsekään ajatellut että se ehdottomasti jotain on, kunhan aloin miettimään.
Onko ottanut k-injektion?
Voi olla haitta monen myyn syyn lisäksi.
Matalat verenpaineet. Aika tavallista tuossa iässä, kun kasvua tapahtuu keskivertoa enemmän.
*been there*
Ei ihme jos nykynuoria ahdistaa. Jokainen pikku huimauskin diagnosoidaan hengenvaaralliseksi taudiksi.
Minulla oli nuorena tuommoista oireilua. Tuli aivan yllättäen ja meni ohi kun söi vähän jotain. Pahoinvoinnin takia syöminen oli siinä tilanteessa vaikeaa, mutta onneksi ihan vähäinenkin syöminen auttoi.
Taisi johtua verensokerista vaikka ei minulla mitään diabetesta ole.
Miksi 12 vuotiaasta täytyy sanoa kohta 13 vuotias? On sama kuin 26 vuotiaasta sanoisi kohta 27 vuotias?
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Niskat jumissa?
Jos herkkä niin miettisin ennemmin kaikista tavallisimpia syitä ennen katastrofiajattelua.
Raskaana?