Onko väärin laittaa lapsi päiväkotiin tässä tilanteessa?
Tuomitaanko minut, jos laitan lapsen yhtenä päivänä viikossa päiväkotiin vaikka ei ole välttämätön pakko? Teen töitä yrittäjänä kotona pääasiassa silloin kun lapsi nukkuu ja sen minkä pystyn hänen hereillä ollessaan. Oon vaan jatkuvasti niin väsynyt ja stressaantunut kun mitään en saa hoidettua kunnolla. Olen alkanut haaveilemaan että lapsi menisi yhtenä päivänä viikossa esim viideksi tunniksi päiväkotiin, niin saisin tehtyä sellaiset työt mitkä vaatii rauhaa, ja jos ehdin niin voisin jopa tehdä kotitöitä rauhassa tai käydä asioilla yksin. Mulla ei ole ollenkaan hoitoapua saatavilla. Taaperon kanssa on työlästä tehdä kaikki kotihommiakaan, osa sotkuista on kerääntynyt jo hänen vauva-ajoiltaan lähtien. Lapsi täyttää pian 2 vuotta.
Kommentit (62)
Eikö sinulle tosiaan ole kukaan kertonut, että ei lapsen päivähoidossa pitäminen ole rikollista? Jo yksivuotiaat otetaan päivähoitoon, oikein tiukassa tilanteessa nuorempikin. Osa-aikainen hoito on aivan hyvä ratkaisu, ja kannattaa olla sitten peräkkäiset päivät hoidossa eikä vaikka joka toinen tai kolmas päivä.
Mistä ihmeestä näitä hörhöjä tulee, joiden mielestä ei saisi lapsi käyttää päivähoidossa millään verukkeella?
mä alotin just päiväkodissa, ja jos meidän päiväkoti antaa suuntaa kansallisesta tasosta, niin en veisi omia lapsia tuohon paikkaan vaikka saisin siitä rahaa. et usko millaista se meno on. kun isi ja äiti hakee päivän päätteeksi ei sanota että hei toinen lapsi potkaisi sun lasta kahdesti päähän kun se oli kiipeämässä liukumäen tasanteelle, eikä sille potkijan äitille että hei toi sun järkyttävän käytöshäiriöinen pienoishirviö teki taas silmitöntä väkivaltaa kaikille, koko päivän, katsos kun me ollaan KiVa päiväkot, meillä ei kiusata. osa noista "lapsista" on semmosia että tekisi yhteiskunnalle palveluksen kun ne viskottaisiin jostain vuorelta pusikkoon niinkuin spartassa aikanaan. etsi mielummin joku muu vaihtoehto kuin kunnallinen päiväkoti, usko mua tää on järkyttävää. enkä ole vuosia työssä leipääntynyt katkera päikkytäti, aloitin kolme viikkoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut tarjoaako teidän kunta kerhotoimintaa?
Usein sitä tarjotaan 2-3 x vko ja n. 3-4 h kerrallaan. Kerhomaksut on pienet tai ei maksua ollenkaan, etkä menetä kotihoidontukea. Myös seurakunnilla voi olla näitä kerhoja.
t. kerhotäti
Arvoisa kerhotäti! Kyseinen lapsi on vajaa 2 vuotta vanha. Eli aivan liian nuori kerhotoimintaan!
T. Alan ammattilainen
Meidän kerhoon pääsee 2-vuotiaat.
t. kerhotäti
Lopeta jo tuo jankutus ja pelleily, et ole mikään kerhotäti!
Lapselle tuo on huono vaihtoehto, koska hän on vielä todella pieni huonolaatuiseen nykypäivähoitoon, eikä hän tuollaisella hoitorytmillä myöskään pääse mihinkään kiinni, eikä tutustu kehenkään.
Jos se lapsi on sinne pakko laittaa, laittaisin nyt sitten saman tien 3-5 tunnin päivälle ainakin 3 kertaa viikossa, että tutustuu edes vähän muihin lapsiin.
Lasun paikka jos siellä on parin vuoden sotkut! Todella asiatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Tuo päivä viikossa on ok. Lapsesi on niin pieni ettei jää mistään ulkopuoliseksi.
Kaikkea hyvää!
T. Alan ammattilainen
:D hyvä kun näihin keskusteluihin tulee aina yksi lapseton setämies leikkimään ja kommentoimaan muka asiantuntijana!
Lol, nyt meni veikkaus väärin. En ole setämies mutta täti-ihminen, sekä alan ammattilainen kyllä.
T. N. 50+, alan ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
mä alotin just päiväkodissa, ja jos meidän päiväkoti antaa suuntaa kansallisesta tasosta, niin en veisi omia lapsia tuohon paikkaan vaikka saisin siitä rahaa. et usko millaista se meno on. kun isi ja äiti hakee päivän päätteeksi ei sanota että hei toinen lapsi potkaisi sun lasta kahdesti päähän kun se oli kiipeämässä liukumäen tasanteelle, eikä sille potkijan äitille että hei toi sun järkyttävän käytöshäiriöinen pienoishirviö teki taas silmitöntä väkivaltaa kaikille, koko päivän, katsos kun me ollaan KiVa päiväkot, meillä ei kiusata. osa noista "lapsista" on semmosia että tekisi yhteiskunnalle palveluksen kun ne viskottaisiin jostain vuorelta pusikkoon niinkuin spartassa aikanaan. etsi mielummin joku muu vaihtoehto kuin kunnallinen päiväkoti, usko mua tää on järkyttävää. enkä ole vuosia työssä leipääntynyt katkera päikkytäti, aloitin kolme viikkoa sitten.
Onko teitä kielletty kertomasta? Kyllähän ne vanhemmat haluaa tän tietää.
Asutko ap yhdessä lapsen isän kanssa? Jos et asu, niin kuinka usein lapsi on isänsä luona?
Vierailija kirjoitti:
Lapselle tuo on huono vaihtoehto, koska hän on vielä todella pieni huonolaatuiseen nykypäivähoitoon, eikä hän tuollaisella hoitorytmillä myöskään pääse mihinkään kiinni, eikä tutustu kehenkään.
Jos se lapsi on sinne pakko laittaa, laittaisin nyt sitten saman tien 3-5 tunnin päivälle ainakin 3 kertaa viikossa, että tutustuu edes vähän muihin lapsiin.
Avaa vähän tätä logiikkaa. Päivähoito on huonolaatuista eli sitä pitäisi välttää, mutta silti siellä pitäisi olla enemmän kuin kerran viikossa? Kuinka hyvin 2v osaa tutustua muihin lapsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Tuo päivä viikossa on ok. Lapsesi on niin pieni ettei jää mistään ulkopuoliseksi.
Kaikkea hyvää!
T. Alan ammattilainen
:D hyvä kun näihin keskusteluihin tulee aina yksi lapseton setämies leikkimään ja kommentoimaan muka asiantuntijana!
Lol, nyt meni veikkaus väärin. En ole setämies mutta täti-ihminen, sekä alan ammattilainen kyllä.
T. N. 50+, alan ammattilainen
Höpö höpö, lopeta jankutus!
Christiiina kirjoitti:
Asutko ap yhdessä lapsen isän kanssa? Jos et asu, niin kuinka usein lapsi on isänsä luona?
Minä olen mies
Ap
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Minä olen mies
Ap
Ja siis lapsen isä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Minä olen mies
Ap
Ja siis lapsen isä
Ap
Etkä ole. T. Oikea AP, lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Minä olen mies
Ap
Ja siis lapsen isä
Ap
Etkä ole. T. Oikea AP, lapsen äiti
Jaaha, trolli tuli ketjuun. Syrjivää ajattelua, että isä ei voisi kasvattaa lasta yh:na ja kokea ongelmia jaksamisessa, kodinhoidossa ja työnteon yhdistämisessä. No ihan miten vaan, totuus on se, että olen mies, lapsen isä ja ap!
Ap
Nostanpa vielä omaa ketjuani. Olen nainen, äiti ja AP!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa vähän tätä logiikkaa. Päivähoito on huonolaatuista eli sitä pitäisi välttää, mutta silti siellä pitäisi olla enemmän kuin kerran viikossa? Kuinka hyvin 2v osaa tutustua muihin lapsiin?
Sen lapsen on parempi olla siellä säännöllisesti lyhyitä aikoja eikä notkua päivä kerran viikossa.
Siis sähän teet töitä, ei palkkatyöläisten vaikka nyt moni onkin etätöissä odoteta samalla työn ohessa hoitavan lapsiaan, miksi sinun pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Nostanpa vielä omaa ketjuani. Olen nainen, äiti ja AP!
Höpöhöpö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lapsen on parempi olla siellä säännöllisesti lyhyitä aikoja eikä notkua päivä kerran viikossa.
Niin miksi se on parempi? Perustele. Ja mitä notkumista se on jos hoitoa tarvitaan vaan kerran viikossa?