Syöttekö oikeasti aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan? Kauhea määråä mussutusta, närästää pelkä ajatuskin!
Minä keitän kahvit klo 8-9, syön aamupalan sitten kun alkaa maistua noin klo 10, päivällistä syön klo 15-16 ja iltapalaa klo 20-22 (teen töitä kotona).
Kommentit (67)
Syön aamiaisen klo 10, lounaan klo 14 ja päivällisen klo 18.30. En tarvitse mitiään välipaljona tuohon väliin.
Olen aika varma, että jos ap:kin joutuisi nostamaan pehvansa ylös sohvasta fyysisiin töihin ja siihen päälle mahdollisesti liikunnallisesti aktiivinen vapaa-aika, niin ei olisi kyselemässä näin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en syö mitään. En tunne nälkää ja unohdan syödä. Lääkärissä tutkittu, syy tuntematon. Mieheni tai jonkun pitää muistuttaa minua syömään. Äitini mukaan mummolla, hänen äidillään oli sama vaiva.
Sitä se muistisairaus teettää.
Närästyttää ajatuskin syödä klo 20 jälkeen, eikö oo kumma ap että olemme erilaisia.
Kyllä vain, ja välipala lisäksi. Joskus jopa kaksi (yksi aamupäivällä ja yksi iltapäivällä)
Ikää 42 ja bmi jotain korkeintaan 21.
Jos sua tuppaa närästämään, kannattaa alkaa syödä säännöllisesti kaikki mainitsemasi ateriat. Vähän, mutta usein. Sillä kahvilla tuskin kannattaa aloittaa päivää.
Mulla taas se että keski-iässä ei maistu ruoka kun kerran päivässä, myöhään iltapäivällä tai alkuillasta. Eikös koiratkin vanhemmiten ruokaile vain kerran päivässä? Olen hoikka ja liikun paljon mutta en vaan saa päivän aikana muuta alas kuin kahvia, ehkä suklaapatukan jos tulee heikko olo.
Syön ne kaikki ja ehdottomasti shampanjaa pari pulloa niiden kera,paksu sikari vielä päälle,kyllä persuja vi tut taa
No minäkin ihmettelen, että miten jotkut ovat vähän väliä työntämässä naamansa jotakin. Johan siihen kuluu päivässä aikaakin tuntikaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Sinullakin aamupala, lounas, illallinen ja iltapala. Mitä kitiset. Provoko
Vet ni helt på riktigt inte vad de olika måltiderna heter på finska?
Opiskelen ja käyn sivussa töissä. Kyllä mä syön noi ateriat niinä päivinä, kun on koulua/töitä.
- Kotona aamupala
- Koulussa lounas/töissä ruokatauolla jotain
- Kotona teen päivällisen, tai puoliso tehnyt
- Kevyt iltapala esim. jugurtti ja/tai hedelmä
Paljon paremmin jaksan kun syön säännöllisesti. Jos pitkä koulupäivä, niin ruokalasta jotain pientä välipalaa (hedelmä) että jaksan kotiin asti, eli siinä tulee jo viides ateria!
Vapaapäivillä meinaa ruokailut lipsua, mutta yritän niistä pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Juotko oikeasti tyhjään mahaan kahvia? Närästää pelkkä ajatuskin!
Samaa mietin, hyi.
Mä syön niin pieniä annoksia että tulee nälkä 4-6h välein.
Aamiainen 05/06, lounas 12, päivällinen 16.30, iltapala 20
Olisi ihanaa kun ei tuntisi nälkää! Mulle tulee hirveät nälkäkrampit ja verensokeri laskee herkästi, perheessä muitakin jotka kärsii hypoglykemiasta
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuiset syö iltapalaa. Välipalaakin vain aktiiviurheilijat.
Aikuiset syö mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuiset syö iltapalaa. Välipalaakin vain aktiiviurheilijat.
Se ettet sinä syö, ei tarkoita etteikö joku muu söisi.
Säännöllinen ateriarytmi takaa sen, ettei tarvitse pitkin päivää olla napostelemassa. Tai oteta kukkurallinen ruokaa lautaselle, kuten jotkut näkyy tekevän. Kun syö säännöllisesti, annoskoot pysyvät myös pieninä, mikä taas auttaa painonhallintaan.
(joskus aamupala klo. 7 - kahvia ja leipää)
Lounas n. klo 12
Päivällinen n. klo. 17
Ehkä suklaata tai jäätelöä lisäksi.
Pyrin syömään aamiaisen, lounaan ja päivällisen, usein lounas jää kyllä välistä.