Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön vedentasauslasku

Vierailija
20.02.2025 |

Yleensä olen saanut 20 e takasin tai maksanut 20 e ja loput siltä väliltä mutta nytte tuli laskua 100,77 e! Olen toki työtön eli loisin kaikki päivät kotona koska ei ole rahaa tehä mitään mutta että nuin paljon? Kaisse on sitte pakko koittaa maksaa, ainakin suurin osa näin ensihätiin. Nyppii!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 6kk tasauslasku ja oli 450€

Työtön mies

Vierailija
2/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotraa vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit itse seurata veden kulutusta, joten ei se lasku voi olla yllätys.

Vierailija
4/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit itse seurata veden kulutusta, joten ei se lasku voi olla yllätys.

Oli yllätys, en osaa seurata eikä ne lukemat sano mulle mitään kun ne ei oo euroiksi.

Vierailija
5/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvität paljonko kuutio maksaa ja katsot montako kuutiota käytät. Googlaa kuutio jos et tiedä paljonko se on, vaikkei olekaan oleellista tässä.

Vierailija
6/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tumputa suihkussa.

Vierailija
7/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe siirtyi osittaiseen kantoveteen, kun  hanavedelle tuli vihreän siirtymän hinnat. Veden hinnallehan ei edes ole ylärajaa, kun jokaisessa taloyhtiössä löytyy väkeä, joka lotraa surutta, olipa hinta mikä tahansa.

Vierailija
8/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse pihi veden kanssa niin joka joulukuussa tulee n. 100 e takasin. 

Vierailija
9/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies

Ai kamala, miten selviät laskusta? Mulle se 100 eurookin on tosi paha.

Vierailija
10/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe siirtyi osittaiseen kantoveteen, kun  hanavedelle tuli vihreän siirtymän hinnat. Veden hinnallehan ei edes ole ylärajaa, kun jokaisessa taloyhtiössä löytyy väkeä, joka lotraa surutta, olipa hinta mikä tahansa.

Sen kun kannat vettäsi, katso kuitenkin aina ennen ensihörppäystä ettei siellä rengaskaivossa ole kuollutta oravaa eikä naapurin kakkaa.

(provohan tuo siis on, tai joku maalaistollo. Aika harvalla on vaihtoehtona kantaa vettä kerrostalossa.)

Vierailija
11/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen veden olet lotrannut!

Vierailija
12/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk tasauslasku, sain takasin 60€

Vierailija
13/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies

Ai kamala, miten selviät laskusta? Mulle se 100 eurookin on tosi paha.

Maksa 3 osassa laskun

Vierailija
14/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa vuotaako joku. Esim. Wc-pönttö voi hiljalleen tiputtaa vettä

Vierailija
15/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kannat vettäsi, katso kuitenkin aina ennen ensihörppäystä ettei siellä rengaskaivossa ole kuollutta oravaa eikä naapurin kakkaa.

(provohan tuo siis on, tai joku maalaistollo. Aika harvalla on vaihtoehtona kantaa vettä kerrostalossa.)

Varmaan tarkoitti pesuhuonetta\taloyhtiön vessaa tmv

Vierailija
16/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huoneistokohtainen vesimittaus vai koko taloyhtiön kulutus samaan laskuun?

Jos ei ole huoneistokohtainen mittaus, niin poikkeavan suuri lasku viittaa siihen, että joku/jotkut muut taloyhtiössä hölvää vettä  ja te muutkin sitten maksatte siitä tasauslaskussa osanne.

Onko paikkakunnan veden hinta jotenkin poikkeuksellisesti noussut? Kaikki on kallistunut sähköstä kaukolämpöön, eikä se veden lämmittäminenkään ole halpaa.

Jos on huoneistokohtainen mittaus, niin kyllä siitä kulutuksesta (mittarissa kuutiot) osaa jokainen yksinkertaisella kertolaskulla osapuilleen arvioida laskunsa. Kai siinä laskussa on sentään kuutiohinta? Jos ei ole niin kysy taloyhtiön vastuuhenkilöiltä, niin kuin hallituksen jäseniltä tai isännöitsijältä.

Vierailija
17/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huoneistokohtainen vesimittaus vai koko taloyhtiön kulutus samaan laskuun?

Jos ei ole huoneistokohtainen mittaus, niin poikkeavan suuri lasku viittaa siihen, että joku/jotkut muut taloyhtiössä hölvää vettä  ja te muutkin sitten maksatte siitä tasauslaskussa osanne.

Onko paikkakunnan veden hinta jotenkin poikkeuksellisesti noussut? Kaikki on kallistunut sähköstä kaukolämpöön, eikä se veden lämmittäminenkään ole halpaa.

Jos on huoneistokohtainen mittaus, niin kyllä siitä kulutuksesta (mittarissa kuutiot) osaa jokainen yksinkertaisella kertolaskulla osapuilleen arvioida laskunsa. Kai siinä laskussa on sentään kuutiohinta? Jos ei ole niin kysy taloyhtiön vastuuhenkilöiltä, niin kuin hallituksen jäseniltä tai isännöitsijältä.

Meillä ei omia mittareita.  Tuli uudet vuokralaiset yhteen asuntoon, nuori pari.  kulutus vuodessa nousi 40 kuutiota.

Vierailija
18/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa asumismukavuutta on se, että ei pelkää veden kulutusta, uskaltaa käydä suihkussa ja pyörittää pesukonetta aina, kun siihen on tarvetta ja voi vetää wc:nkin joka käynnin jälkeen. Vesiennakot määritellään usein liian vaatimattomiksi ja sitten ihmiset alkavat älyttömästi pihtaamaan veden kulutusta koska pelkäävät lisälaskua. Kun taloyhtiö alkoi putkirempan jälkeen laskuttaa vedestä ja ennakot määriteltiin käskin isännöitsijän nostaa vesiennakkoni kympillä koska kokemuksesta tiedän, että normaali veden kulutus henkeä kohden on keskimäärin n.150 litraa päivä ainakin tällaisella, joka ei käy töissä kodin ulkopuolella, peseytyy päivittäin suihkussa, pyörittää pesukonetta viikottain, laittaa ruokaa kotona ja jonkun verran tiskaakin käsin. Vettä ei tietenkään kannata tuhlata esimerkiksi lotraamalla suihkussa, mutta ei veden kulutuksen kanssa kannata olla ihan älyttömän pihikään.

Vierailija
19/19 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa asumismukavuutta on se, että ei pelkää veden kulutusta, uskaltaa käydä suihkussa ja pyörittää pesukonetta aina, kun siihen on tarvetta ja voi vetää wc:nkin joka käynnin jälkeen. Vesiennakot määritellään usein liian vaatimattomiksi ja sitten ihmiset alkavat älyttömästi pihtaamaan veden kulutusta koska pelkäävät lisälaskua. Kun taloyhtiö alkoi putkirempan jälkeen laskuttaa vedestä ja ennakot määriteltiin käskin isännöitsijän nostaa vesiennakkoni kympillä koska kokemuksesta tiedän, että normaali veden kulutus henkeä kohden on keskimäärin n.150 litraa päivä ainakin tällaisella, joka ei käy töissä kodin ulkopuolella, peseytyy päivittäin suihkussa, pyörittää pesukonetta viikottain, laittaa ruokaa kotona ja jonkun verran tiskaakin käsin. Vettä ei tietenkään kannata tuhlata esimerkiksi lotraamalla suihkussa, mutta ei veden kulutuksen kanssa kannata olla ihan älyttömän pihikään.

Ei niitä ennakoita arvota, perustuu edelliseen tai keskiarvoon.  Mulla heittelee kulutus välillä 6 - 80 kuutiota/v. Riippuu miten olen kotona.  Kunnasta soittivat kerran että onko vuoto jossakin kun yli tuplaantui kulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi