Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli 2. Työtön Tuttu 64-vuotias lopetti juuri työelämään valmentavan digikurssin ja meni muutama viikko niin jo tarjottiin paja-toimintaa.

Vierailija
24.02.2023 |

Jää eläkkeelle kesällä.

Hienosti toimii tämä systeemi.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osaa tehdä CV:n. Ja jos ei, niin netissä on ohjeet.

Ei sitä varten tarvita kurssia.

TE-toimistojen naiset ovat narsisteja. Entisiä koulukiusaajia. M27

Vierailija
2/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistot on velvoitettuja täyttämään ne kurssit ja pajatoimintapisteet työttömillä. Koska nuoremmille tarjotaan ihan oikeita töitä ja heillä on myös mahdollisuus oikeasti työllistyäkin paremmin niin osallistumisvelvoite lankeaa sitten näille reppanoille, syrjäytyneille ja eläkeiän kynnyksellä oleville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kannattaa mennä pajalle. Sieltä saa hyviä kontakteja. Täältäkin on saanut lukea kuinka lääkäristä ei enää saa kuin mielialalääkkeitä. 

Vierailija
4/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiin ei ole kirjattu, että tietyn iän jälkeen ei tarvitse hakea töitä, vaikka saa etuuden. Ota yhteyttä kansanedustajaasi ja vaadi, että yli 60v ikäisellä ei saa olla työnhakuvelvoitetta.

Vierailija
5/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea sairauslomaa.

Vierailija
6/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajojen ja kurssien vetäminen on liiketoimintaa. Bisnestä tehdään työttömillä veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
7/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan kannattaa mennä pajalle. Sieltä saa hyviä kontakteja. Täältäkin on saanut lukea kuinka lääkäristä ei enää saa kuin mielialalääkkeitä. 

Joo, ei tuossa sen vanhan aikaa hukkaan mennyt.

Vierailija
8/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykyttävät kovalla vimmalla jokaista joka poistuu pian käsiensä ulottuvilta.

Sairaat ja vanhukset saavat kokea TE-tätien vihan.

Vierailija
9/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko hän ilmoittaa, että menee työväenopistolle vuolemaan itselleen arkun, kun tuo kuolemakin lähestyy, että voisko lukea työllisyystoimiin.

Vierailija
10/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko hän ilmoittaa, että menee työväenopistolle vuolemaan itselleen arkun, kun tuo kuolemakin lähestyy, että voisko lukea työllisyystoimiin.

Voisiko sen arkun tehdä siellä pajalla? Kolmessa kuukaudessa tekee jo melkoisen luksusarkun. 

Vierailija
11/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnin joutaa toimintaa noi työnhakukurssit, niillä saadaan vaan työttömyystilastot näyttämään piennemiltä.

Aikoinaan kävin viikon mittaisen, ope kertoili vaan omasta talorakennus työmaasta kuinka edistyy, siitä sille 

palkka maksettiin.

Vierailija
12/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se oma aktiivisuus ole lähinnä omaa pääomaa? Ihmiset jotka on pitäneet huolta omasta toimintakyvystään pärjää paremmin. 64-vuotias voi olla täysin toimintakykyinen vielä vuosia. Kaikki missä tapaa ihmisiä on sosiaalista ja ylläpitää vireyttä. Kaikki sataa omaan laariin.

Vierailija
13/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pajalta on hyvä pölliä kotiin työkalut, niin on sitten millä eläkkeellä voi nikkaroida ja remontoida.

Vierailija
14/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tuossa tilanteessa laittanut samantien varhaiseläkepaperit vetämään.

Vierailija
15/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole jo eläkkeellä?

Vierailija
16/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva eläkeläinen kirjoitti:

Minä olisin tuossa tilanteessa laittanut samantien varhaiseläkepaperit vetämään.

Mitä tarkoitat varhaiseläkepapereilla? Jos tarkoitat OVE-eläkettä, niin sehän on vain osaeläke, eikä sillä elä monikaan.

Vierailija
17/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli Niinistö on 76 v ja porskuttaa täysillä. Paranee kuin viini vanhetessaan.

Vierailija
18/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi loinen töihin, pajautella kerkeää haudassakin.

Vierailija
19/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on että jos kerran suostut niihin hölipöli juttuihin niin niitä tarjotaan sinulla joka kuukausi jatkossa.  Minä kerran suostuin kurssille ja sen jälkeen minulle tarjottiin paja toimintaaa ja kuntouttavaa työtä joka kuukausi vuoden ajan. Mutta yritin selittää että olen terve ja työkykyinen että minua ei voida pakottaaa kuntouttavaan niin ei auttanut. Lopulta minun oli pakko tehdä rikosilmoitus työkkärin virkailijasta. Sen jälkeen vasta ne lopetti eikä ole sen jälkeen tarjottu mitään.

Vierailija
20/107 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä saa osa-eläkkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi