Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen vie lapsen autolla tarhaan, vaikka matkaa on enintään kilsa?

Vierailija
26.08.2008 |

Ja ei siis jatka autolla töihin, vaan vie auton takaisin kotiin ja menee julkisilla töihin. Tai sitten jatkaa autolla lähellä olevaan työpaikkaansa (on muka pakko mennä lyhytkin työmatka autolla, kun lapsi on vietävä...). Olen aivan äimänä siitä, kuinka yleistä tällainen on. Lapsi aloitti nyt syksyllä tarhassa 4-5-v. ryhmässä ja ainoa ryhmästään, joka kävelee tarhaan. Muut lapset ja perheet ovat ihmetelleet kävelyämme, vaikka meiltä on matkaa tarhalle vain puoli kilsaa. Ymmärrän toki, että ne, jotka kulkevat pitkää työmatkaa autolla, tuovat myös lapsen kyydissä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnastamme on hyvät yhteydet julkisilla pk-seudulle, mutta olemattomat yhetydet kunnan sisällä.

Joo, voi olla, että taksi tulisi meille halvemmaksi, kun lopulta aika harvoin autoa tarvitaan, mutta toisaalta saatiin ihan kelpo auto puoli-ilmaiseksi (pitkä juttu), joten nyt meillä on asiat näin.

Vierailija
42/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on tällainen. Entiseen työpakkaan matkaa oli n. 40 km, nyt olisi pellon yli pyörätietä 300m, mutta mies menee autolla. Älyttömintä on se, että autolla joutuu kiertämään ison tien kautta ja etsimään parkkipaikan sieltä teollisuusalueelta firman läheltäjoten aikaa tuhraantuu ainakin tuplasti verrattuna pyöräilyyn. Joskus kesällä tosi ihanalla ilmalla on mennyt pyörällä ja tehnyt sitten tosi ison numeron omasta urheilullisuudestaan. Punttiksellakin käy autolla vaikka sinne on alle kilometri, ja siellä sitten yrittää kuluttaa kaloreitaan älytöntä. Ennen asuimme 400 m päässä tarhasta, mies vei autolla lapset vaikka olisi tullut sen jälkeen takaisin kotiin. Nyt kun asumme tarhan naapurissa niin ei ole "mahdollisuutta" viedä lapsia autolla.

Itseäni tämä ärsyttää suunnattomasti, koska olen vannoutunut pyöräilijä ja kuljen pyörällä aina kun se vaan on mahdollista. Mutta en voi muuten hyvän miehen tapoja muuttaa. Ilmastonmuutos ei ole miehelle tarpeeksi suuri motivaatio aloittaa pyöräilyä, ei myöskään oma kunto. (On punttiksen takia itse asiassa oikein hyvässä kunnossa.) Että tällaistakin on, ja varmaan ei oma mieheni ole ainoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän onkin sairas. Kroonisesti, eikä pysty kävelemään nopeaa pitkiä matkoja. Pitkä = kilometri. Työmatka hänelläkin on pitempi joten siksikin auto tarvitaan.

Soisin, että niinä päivinä, kun hänellä vapaata ja lapsella esikoulua, lapsi vietäisin pyörällä/kävellen, mutta yleensä se ei miehen kunnolle käy. Joten autolla kulkevat.

Vierailija
44/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että kun lapsi aloittaa päiväkodin on sekin "paremman vanhemmuuden" mittari vienkö/haenko lapsen tarhaan/tarhasta autolla vai en. Ja matkaa kun on vain 4km jonka jälkeen hyvin voisin kävellä kotiin vaihtamaan vaatteet ja lähteä sitten itse töihin.

Vierailija
45/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittelemään! Ap:han ja kai pari muutakin kertoivat, että heitä oli kummeksuttu, kun kävelevät...

Vierailija
46/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

, joista yksi hahmotushäiriöinen ja ylivilkas lapsi, jonka turvallisuuden puolesta vanhemmat pelkäävät, kun on monta lasta vahdittavana.

Varmasti on monia syitä tähän, kukin tekee ratkaisunsa itse.

Vierailija
47/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matkaa tarhaan n. 1,5km, ja useimmiten toiseen suuntaan kävellään joko meno-tai kotimatka riippuen isän työvuoroista.

Mutta jos auto joskus on käytettävissä, kyllä myönnän käyttäväni sitä silloin. Säästää aikaa, on niin paljon helpompaa hurauttaa 5min autolla kuin kävellä puoli tuntia..

Vierailija
48/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä pilalle saastuneessa maailmassa. Toivottavasti pystyt nukkumaan yösi rauhassa kun mietit, että juuri sinun laistesi ihmisten takia tämä pallo pilaantuu kovaa vauhtia. Onko se silloin sen rakkaan pikkumussukan hyvinvointiin panostamista?

Meillä on kaksi autoa ja ehdottomasti kuljetan lapseni autolla hoitoon, joka on työmatkani varrella, kuitenkin vain n. 700 m kotoamme. Työmatkanikaan ei ole kuin 2 km, mutta ajan sen autolla. Lapsi tarvitsee herättää vasta 7.40, pukea ja pestä hampaat ja minä ehdin töihin silti klo 8.00. Muutaman kerran olen joutunut kävellen viemään ja lapsi pitää jo 7.00 herättää. Helpommalla pääsee autoillen. Iltaisin lenkkeillään. Käyn myös puolentunnin ruokkiksella kotonani syömässä, omalla autolla ees sun taas, että repikää siitä sitten pulttia. Minä nautin mieheni minulle ostamasta autosta ihan tätä varten! Eipä tartte pakkasellakaan värjötellä, ei lapsen, eikä minun!

Vierailija
49/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaissa kuljettavia vanhempia. Kyllähän jo sen ikäisen pitää jaksaa kävellä 2 km tarhaan edestakaisin päivittäin satoi tai paistoi...

Autolla kuljettamiselle kyllä löytyy syitä, mutta hyi kamalaa, jos "iso" lapsi on rattaissa!

T: autoton äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi