Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites teidän suvusta on ihmisiä ollut sisällissodassa?

Vierailija
25.10.2025 |

Monesti kysytään miten talvi-ja jatkosodissa ja sisällissota helposti unohtuu. Itsellä vapaustaistelijoita löytyy suvusta useita. Punaisia puolestaan ei juuri ole lukuunottamatta äitini isän isää. 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisteliko kukaan perheestäsi Yhdysvaltain sisällissodassa? Ihmiset kysyvät usein, kuinka helppoa on unohtaa talvisota, jatkuva sota ja Yhdysvaltain sisällissota. Perheessäni on paljon vapaustaistelijoita. Siellä ei ole juurikaan mustia ihmisiä, lukuun ottamatta äitini isän isää.

Vierailija
2/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa suvussa niistä ajoista on oltu visusti hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy molemmista suvuista vain pelkkiä valkoisia lahtaroi paskoja . itse olen punainen henkeen ja vereen sosialisti. eräs lähisukulaisnen sai jopa ristin ja nimen historian kirjaan.

Vierailija
4/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

löytyy molemmista suvuista vain pelkkiä valkoisia lahtaroi paskoja . itse olen punainen henkeen ja vereen sosialisti. eräs lähisukulaisnen sai jopa ristin ja nimen historian kirjaan.

No jos haluat että puhutaan venäjää niin mikäs siinä. Itsellä suojeluskuntien jäseniä on suuri määrä ja tästä aiheesta ei kannata riidellä koska VAPAUSSOTA tuottaa vain käsikähmää ja riitaa.

Vierailija
5/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluat että puhutaan venäjää niin mikäs siinä. Itsellä suojeluskuntien jäseniä on suuri määrä ja tästä aiheesta ei kannata riidellä koska VAPAUSSOTA tuottaa vain käsikähmää ja riitaa.

Eli olet joku lahtarien ä p är ä lapsi siis.

Vierailija
6/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehtinyt lukea historiakirjoja kun on pitänyt käydä töissä.

Vierailija
7/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin orjat löytyy Mooseksen kirjoista 1-5 .  Kleopatrat myös. Jos kerran lukisit tältä kantilta .  Meidän suvussa ei ole ollut. Älä sotke ihmisiä nimien mukaan kun nimet vaihtuu ja saman nimisiä on tuhansia .  Kyllä meillä ei ole kukaan ollut sisällis sodassa joka ei ollut sota vaan kapinaliike omaa maata vastaan mitä lietsoi venäjän kommunistit . Sen ajan CCCP. Sitten myöhemmin muu CCCP.  Meidän suvussa oli yksi kommunisti mies mutta vasta jälkeen sotien ja uuden CCCP aikaan vasta .  Ehkä joskus 70-80 luvulla oli on jo kuollut. Mutta hän ajoi parempia oloja työturvallisuuteen lähinnä. 

Vierailija
8/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tullin just tuolta karjapelloolta ja toteesin et eihän tääl tämmöönen kääy. Saksalaisia me kaivataan ja bunkkereita jossa isoisäni mätänee.

Vierailija
9/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kummallakaan puolella.

Vierailija
10/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytään siinä että kaikki saa opiskella ja kaikille lukutaito pakollinen . Sekä velvollisuus kasvattaa itsekin ruokaansa.  Venäjän kielisiin kouluihin ei meidän rahoja enää saa siirtää. Sortovuodet Wikipedia. 

Vierailija
11/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon kommunistinen jääkäri

Vierailija
12/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie tullin just tuolta karjapelloolta ja toteesin et eihän tääl tämmöönen kääy. Saksalaisia me kaivataan ja bunkkereita jossa isoisäni mätänee.

Juutalainen veti taas soolon Venäjältä. 

Vierailija
13/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Marx hyllyssä mut viime päivinä oon lukenut suometarta.

Vierailija
14/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie oon kommunistinen jääkäri

Sekoita nyt aloituksen teeman. 

Vierailija
15/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat suvut on niin böndeltä ja maatilallisia etteivät osallistuneet mitenkään

Vierailija
16/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskoja aikoja joka tapauksessa toivottavasti ei koskaan ikinä olla samassa tilanteessa vaikka tuntuu, että lähellä ollaan.

muistakaa vihata vihollisia eikä veljiä ja oman maan kansalaisia. oli poliittinen suuntautuminen mitä tahansa. 

Vierailija
17/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kysytään kapina ajan punaiset piti kapinan Suomessa , sitä aikaa jotain 1917-18 !!!! Herää jo. 

Vierailija
18/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavankileirillä kuoli isoisän isä.

Vierailija
19/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojeluskuntien merkki on pedon merkki. Ja piste.

Vierailija
20/68 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika kaivaa punaiset esiin rivistöstä. Kaikki punikkisuvut tutkittava tarkkaan. Onkohan jäkevää säilyttää kommareiden muistomerkkejäkään. Etteivät ala saatanpalvontaa niillä harrastamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi