Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen vie lapsen autolla tarhaan, vaikka matkaa on enintään kilsa?

Vierailija
26.08.2008 |

Ja ei siis jatka autolla töihin, vaan vie auton takaisin kotiin ja menee julkisilla töihin. Tai sitten jatkaa autolla lähellä olevaan työpaikkaansa (on muka pakko mennä lyhytkin työmatka autolla, kun lapsi on vietävä...). Olen aivan äimänä siitä, kuinka yleistä tällainen on. Lapsi aloitti nyt syksyllä tarhassa 4-5-v. ryhmässä ja ainoa ryhmästään, joka kävelee tarhaan. Muut lapset ja perheet ovat ihmetelleet kävelyämme, vaikka meiltä on matkaa tarhalle vain puoli kilsaa. Ymmärrän toki, että ne, jotka kulkevat pitkää työmatkaa autolla, tuovat myös lapsen kyydissä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtisivät kävellen tarhaan lasten vauhtia ja ehtisi vielä kävellä takaisinkin julkisilleen.

Vierailija
2/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yleensä ainoana vienyt lapsen kävellen (ja hypännyt sen jälkeen bussiin). Jaksan ihmetellä ihmettelijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhaan on puoli km ja töihin kilometri, mennään siis lapsi pyöräntarakalla.

Vierailija
4/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka on raskaana ja kävely aiheuttaa supisteluja ja kipuja lantiosta alaspäin.

Vierailija
5/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousta aamulla niin aikaisin että kävellään kilometri. Lisäksi kävelyttäjä on sitten töissä hikinen ja verskoissa. Toisissa töissä se on ihan ok, toisissa ei. Jos pitää ruveta vielä suihkussa käymään ja vaatteita vaihtamaan, niin johan se käy harrastuksesta.

Vierailija
6/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni on ihan älyttömän kiva kantaa niitä ruokakasseja kilometrin verran. T. julkiset ei niin lähellä

Vierailija
7/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

500m kuin aikuinen?

Vierailija
8/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viemme autolla ja illalla sitten kävelemme rauhassa:)

Vierailija
9/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä halua herätä itse ja herättää lapsiaan puolta tuntia aiemmin ehtiäkseen kävellä tarhaan. Voihan sitä iltasella sitten harrastaa kävelyä.

Vierailija
10/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kunto rapistuu, lapsi ei saa hyötyliikunnan mallia, vaan sellaisen, jossa aina autoillaan. Ja luonto kärsii.

Vierailija
11/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokin on, mutta lähinnä sillä rahdataan kerran viikossa isot ostokset kauempana olevasta marketista ja tehdään mummolareissuja tms.

eivätkä halua herätä itse ja herättää lapsiaan puolta tuntia aiemmin ehtiäkseen kävellä tarhaan. Voihan sitä iltasella sitten harrastaa kävelyä.

Vierailija
12/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun satoi vettä ja vauvakin piti pakata mukaan, lisäksi tuli hiukan kiire. Tuli kyllä huono omatunto, kohta lähden jalan hakemaan pois. Normaalioloissa kävellään.

Vierailija
13/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kilometrin vastaavasti suunnilleen tupla-ajassa. Lapsi voi myös pyöräillä tms.

t: paljon lasten kanssa kävelevä kotiäiti

Vierailija
14/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään siitä, että viisivee kävelisi 500 m puoli tuntia pidempään kuin aikuinen vaan aamuisen lisäajan tarve riippuu siitä kauanko aikaa menee siihen, että mennään autolla verrattuna siihen että kävellään tarhaan lapsen vauhtia ja sitten aikuinen jatkaa siitä edelleen kävellen sinne minne on menossa.

Vierailija
15/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vien sään salliessa tytön eskariin 1 km kävellen tai tarhaan 700 m. Tietty jos taivaalta tulee vettä kaatamalla niin autolla hurautetaan. Mut jotkut äidit vievät meilläkin päin lapsen tarhaan autolla vaikka matkaa 400 m....se on jo todellista laiskuutta

Vierailija
16/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemästä! Ihan oikeasti!

"VItsi, kun mun tukka menee tuulessa sekaisin ja sitt mun uudet korkkikset menee littaan,. en mä voi niinkun millään kävellä, niinku"

Vierailija
17/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 4 vuotias jaksaa tuollaisen matkan kävellä, eikä siinä tarvtse niin mahdottoman akaisin herätäkään. ja tarpeen mukaan fillarlla.

ei tuossa matkassa ja siihen päälle joku kilometrn työmatkan kävelssä vielä hiki pääse tulemaan, joten vaatteitakaan ei tarvitse vaihtaa ja suihkussa käydä. jos aikuiselle tulee hiki 4-vuotiaan vauhdissa, iin johan on rapakunto.

t. 7 km matka mennään jo autolla ja joskus pyörällä

Vierailija
18/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuossa matkassa ja siihen päälle joku kilometrn työmatkan kävelssä vielä hiki pääse tulemaan, joten vaatteitakaan ei tarvitse vaihtaa ja suihkussa käydä. jos aikuiselle tulee hiki 4-vuotiaan vauhdissa, iin johan on rapakunto.

Vierailija
19/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä autolla, jos julkisia yhteyksiä ei ole (ja viedä lapsen siinä samalla).

Vierailija
20/49 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo niin hyvin että tiedät millä he kaikki kuskaavat lapsiaan, kuinka kaukaa he tulevat ja kuinka pitkä työmatka heillä on?

En minä vaan tiedä näitä asioita kuin parista perheestä vaikka lapsi on ollut samassa ryhmässä jo vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme