Tarvitseeko koirat oikeasti takkeja?
Onko teidän koirilla takkeja? Meidän vinttikoira hieman tutisi kun täällä etelässä oli -15 celsiusastetta pakkasta. Mutta tarviiko keskimäärin koirat takkia?
Kommentit (706)
Vierailija kirjoitti:
No mitä luulet dorka? Eläimillä on turkki.
Ihminenkään ei tarvitse mitään vaatteita vaan voi kävellä ulkona nakuna koska ihokarva lämmittää
Vierailija kirjoitti:
Tottakai koira tarvitsee takin, turkin mielellään minkkiturkki hienointa laatua, kevät tulee joten olettehan jo ostaneet koirillenne Chanelin aurinkolasit alkaa häikäistä. Kengät myös Uggilla on kivoja koirien kenkiä. Timanttikaulapanta löytyy Cartierilta. Laukku vois olla Guccin valikoimasta sillä kehtaa mennä ostoksille. Näillä varmaan pääsee alkuun.
Äläkä nyt unohda niitä rattaita!! Onkohan ne parhaat sitten Emmaljungat, vaiko Britaxit 🧐..😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koirat aina pärjänneet ilman vaatteita ja tulevat pärjäämään tulevaisuudessakin. Mun mielestä todella naurettavaa tuo eläimien inhinmillistäminen. Hän sitä ja hän tätä... Eläimestä käytetään muotoa se ei hän.
Sinusta siis koiran palelluttaminen tietoisesti on vaan sitä ettei koiraa pidä inhimillistää?
Kyllä mun tekee pahaa kattoa kun naapurit ulkoiluttaa chihuahuaa ilman mitään vermeitä, vaikka ois pakkanen ja jäätävä tuuli / räntävesisade. Kyllä SE koira takin tarttis!
Palelu ei ole koiralle ainostaan ikävää, mutta se on myös haitallista mm. nivelille ja lihaksille.
Tää ketju oli koirista, eikä rotista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koirat aina pärjänneet ilman vaatteita ja tulevat pärjäämään tulevaisuudessakin. Mun mielestä todella naurettavaa tuo eläimien inhinmillistäminen. Hän sitä ja hän tätä... Eläimestä käytetään muotoa se ei hän.
Sinusta siis koiran palelluttaminen tietoisesti on vaan sitä ettei koiraa pidä inhimillistää?
Kyllä mun tekee pahaa kattoa kun naapurit ulkoiluttaa chihuahuaa ilman mitään vermeitä, vaikka ois pakkanen ja jäätävä tuuli / räntävesisade. Kyllä SE koira takin tarttis!
Palelu ei ole koiralle ainostaan ikävää, mutta se on myös haitallista mm. nivelille ja lihaksille.
Tää ketju oli koirista, eikä rotista..
Mun pikku chihuahua hauveli vauveli on kunnon koira eikä mikään rotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä trimmautin just mun villakoiran ja tarvisin kyllä varmaan näille tuulisille ja kylmille keleille sille jonkun takin. Onko teillä palstalaisilla jotain koirien takki suosituksia?
Netistä löytyy vaikka mitä koiran takkeja https://yleiskone.com/paras-koiran-takki/ omalla karvaturalla on tuo testivoittaja Rukka. Meidän koiralla on perheen kallein takki tänä talvena :D
Ai ostitte perheen takit kirpputorilta?
Vierailija kirjoitti:
Arktiset koirat esim. Huskyt, malamuutti, samojedit eivät tarvitse. Lyhytkarvaiset eteläisemmät koirarodut tarvitsevat.
Laumanvartijat eivät tarvitse, 2 kerros turkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin tarvitsee! Tuohan on eläinrääkkäystä pitää koiraa ilman takkia pakkasessa.
Kultainennoutajani ei suostu liikkumaan takit ja töppöset päällä. Pohjois-Suomessa asutaan.
Kultaisennoutajan pukeminen on kyllä jo eläinrääkkäystä. Se pärjää suomessa kelillä kuin kelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tassuja pitää myös katsoa kuumalla ja kylmällä säällä. Entä vesisade.
Ei tarvitse. Ainoastaan lapsettomien vanhojen piikojen pilalle lellityt rakit tarvitsevat.
Tulit tänne esittelemään tyhmyyttäsi. Katsopa bähän eri rotuja, toisilla EI ole riittävää karvapeitettä Suomen talveen. Tuskin itsekään aluspaitasillasi viipotat pakkasella!
Vierailija kirjoitti:
Miksei koirat palelleet ulkona 20 vuotta sitten?
Kyllä tietyt rodut paleli, jotkut ihmiset eivät vaan välittäneet siitä. Ikävä kyllä Nykyään on enemmän näitä " vähäkarvaisia" ja pieniä koiria, jotka tarvitsevat takin ja ehkä tossutkin
Usch! Meidän kultainen noutaja suostuu pukeutumaan vain cuccin merkkivaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa koirista tarvitsee. Etenkin kovilla pakkasilla. Harva koira sietää alle 20 pakkasasteen lämpötilaa hyvin.
Meidän ihana bulldog kestää alle 20 pakkasasteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei koirat palelleet ulkona 20 vuotta sitten?
No kyllä palelivat ihan samalla tavalla.
Takkeja niille ei ainakaan puettu.
Ostin ensimmäisen koiran 20 vuotta sitten ja kyllä oli takkeja käytössä. Eihän 20 vuotta ole kuin vuosi 2003. Mutta 30-40 vuotta sitten on jo eri asia.
Vinttikoirilla oli jo 70-80 luvuilla jotkut villapaidat, on viluinen rotu.
Christiiina kirjoitti:
Kyllä tarvii, ellei ole kunnon turkki. Eräs koira-asiantuntija sanoi näin.
Minä luotan AV-palstalla kirjoittelevaan mammaan joka uskoo erääseen koira asiantuntijaan.
Jotkut rodut tarvitsee. Ei nyt tietenkään mitkään pohjoisen olosuhteisiin jalostetut mutta nämä joilla lyhyt karva ilman alusvillaa kyllä tarvitsee.
Aiemmin näitä lyhytkarvaisia rotuja ei niin paljon ollut kuin nyt ja siksi niitä takkejakaan ei koirien päällä näkynyt.
Siis koira joka tarvittee vaatteita on mun mielestä jotenkin koomista. Koira joka polveutuu sudesta, on jalostettu olioksi joka palelee ja hytisee, jolle pitää lyödä villapuseroa ja -sukkia jotta pääsis vähän ulos. Kyllä, tämä on jotenkin huvittavaa.
Jöööö kirjoitti:
Tarvitseeko koiralle laittaa takkeja täällä Espanjassa, kun lämpötila on aina +asteen puolella?
Ja sitten heräsit päiväunilta
Vierailija kirjoitti:
Siis koira joka tarvittee vaatteita on mun mielestä jotenkin koomista. Koira joka polveutuu sudesta, on jalostettu olioksi joka palelee ja hytisee, jolle pitää lyödä villapuseroa ja -sukkia jotta pääsis vähän ulos. Kyllä, tämä on jotenkin huvittavaa.
Vastaavasti jotkut ottavat arktisiin oloihin tarkoitettuja koiria Etelä-Euroopassa ja tropiikiissa. Se on eläinrääkkaystä enemmän kuin se ,että ohutturkkiset koirat puetaan pohjolassa.
Oma koira on Etelä-Ruotsista/Tanskasta ja pohjavillattomana tarvitsee takin kylmillä keleillä. Jos on plusasteita en pue mutat muutoin. Toissapäivänä -15 se oli takissa muutoin ok, mutta tassuja rupesi palelemaan ja tehtiin lyhyempi lenkki.
Tarvitseeko ihminen takkia pakkasella? Äly hoi