Tarvitseeko koirat oikeasti takkeja?
Onko teidän koirilla takkeja? Meidän vinttikoira hieman tutisi kun täällä etelässä oli -15 celsiusastetta pakkasta. Mutta tarviiko keskimäärin koirat takkia?
Kommentit (706)
Kyllä. Tassuja pitää myös katsoa kuumalla ja kylmällä säällä. Entä vesisade.
Mä trimmautin just mun villakoiran ja tarvisin kyllä varmaan näille tuulisille ja kylmille keleille sille jonkun takin. Onko teillä palstalaisilla jotain koirien takki suosituksia?
Arktiset koirat esim. Huskyt, malamuutti, samojedit eivät tarvitse. Lyhytkarvaiset eteläisemmät koirarodut tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Mä trimmautin just mun villakoiran ja tarvisin kyllä varmaan näille tuulisille ja kylmille keleille sille jonkun takin. Onko teillä palstalaisilla jotain koirien takki suosituksia?
Netistä löytyy vaikka mitä koiran takkeja https://yleiskone.com/paras-koiran-takki/ omalla karvaturalla on tuo testivoittaja Rukka. Meidän koiralla on perheen kallein takki tänä talvena :D
No todellakin tarvitsee! Tuohan on eläinrääkkäystä pitää koiraa ilman takkia pakkasessa.
Pohjoisessa on joka toisessa pihassa karhukoiria kesät talvet, eikä niitä pueta.
Tarvitseeko koiralle laittaa takkeja täällä Espanjassa, kun lämpötila on aina +asteen puolella?
Vaikka hauvelilla olisi iso pörröinen turkki niin sehän voi olla jalostettu sellaiseksi että sillä ei ole sitä alusvillaa tai kaksinkertaista turkkia. Kaikki bichon friset ja villakoirat on juuri näitä. Eli nämä kyllä tarvitsee syystuulessa ja pakkasella ehdottomasti sen takin.
Vierailija kirjoitti:
No todellakin tarvitsee! Tuohan on eläinrääkkäystä pitää koiraa ilman takkia pakkasessa.
Kultainennoutajani ei suostu liikkumaan takit ja töppöset päällä. Pohjois-Suomessa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu ihan koirasta. Ei ole mitään järkeä pukea takkia vaikka huskylle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tassuja pitää myös katsoa kuumalla ja kylmällä säällä. Entä vesisade.
Ei tarvitse. Ainoastaan lapsettomien vanhojen piikojen pilalle lellityt rakit tarvitsevat.
Pohjavillattomat koirat ja kääpiörodut tarvitsevat. Pohjavillalliset eivät.
Meillä toinen tarvitsee pakkasella, sateella ja tuulella. Toinen ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy vaikka mitä koiran takkeja https://yleiskone.com/paras-koiran-takki/ omalla karvaturalla on tuo testivoittaja Rukka. Meidän koiralla on perheen kallein takki tänä talvena :D
Mulla lähtee peukku tuolle Hurtta extremelle. Ainakin oma koiruli on tykännyt kovasti.
No riippuu rodusta. Omalla labbiksella ei ollut mitään vaatteita, eikä se koskaan näyttänyt siltä että olisi ollut kylmä. Joku aluskarvaton taas kyllä tarvitsee.
Se riippuu ihan täysin rodusta. Mulla ollut elämäni aikana huskyjä, shetlanninlammaskoira ja westie. Näistä mitkään ei ole tarvinnut mitään takkeja. Toki ei yli 20 asteen pakkasessa tuntikausia kävelläkään, en minäkään sellaista halua. Mutta normi lenkit mennyt ilman paleluja aina. Sen sijaan joku lyhytturkkinen tai sellainen jolla voi olla pidempikin turkki mutta ei ole pohjavillaa, tarvitsee kyllä sen takin.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisessa on joka toisessa pihassa karhukoiria kesät talvet, eikä niitä pueta.
Niillä on paksu, tuuhea turkki ja alusvilla sen alla. Tykkäätkö sinä olla alasti ulkona talvella?
Meillä löytyy kotoa Bostonin terrieri joka makaa aina kaikki kesät auringossa ja sitten talvella se haluaa takin ylleen. Välillä tärisee jopa sisällä ja tärinä lakkaa kuin seinään kun saa takin päälle.
Suurin osa koirista tarvitsee. Etenkin kovilla pakkasilla. Harva koira sietää alle 20 pakkasasteen lämpötilaa hyvin.
Tarvitsee.