Tarvitseeko koirat oikeasti takkeja?
Onko teidän koirilla takkeja? Meidän vinttikoira hieman tutisi kun täällä etelässä oli -15 celsiusastetta pakkasta. Mutta tarviiko keskimäärin koirat takkia?
Kommentit (706)
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsetko sinä oikeasti ulkovaatteita?
Tarvitsen, koska en ole eläin eikä minulla ole karvapeitettä
Meidän iso koira ei paksun turkkinsa puolesta tarvitsisi takkia, mutta olen pitänyt sillä kevyttä "tuulitakkia" ihan vaan tasa-arvon vuoksi, kun pennulla pitää olla talvipakkasilla vaatteita päällä. Meidän koirat osaa olla hyvin dramaattisia, niin eipähän ainakaan ole epäreilua kun molemmilla on takit :D
Housut ne tarvitsee. Etteivät pasko kadulle vaan housuun. Koiraihminen pesee sitten ne kakkipyykit.
Vierailija kirjoitti:
Mä trimmautin just mun villakoiran ja tarvisin kyllä varmaan näille tuulisille ja kylmille keleille sille jonkun takin. Onko teillä palstalaisilla jotain koirien takki suosituksia?
Hurtta extreme warmer on villakoiralle hyvä, ei takuta turkkia!
Kukaan ei ole niin vanha ettei voisi oppia uutta
Ette ymmärrä vai ette halua ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mites ne pärjäsi vaikka 50 vuotta sitten? Silloin ei takkeja ym. ollut koirille. Siis kyllä pärjäävät edelleenkin.
Silloin oli enimmäkseen erilaisia koiria eikä varmaan vaikka jotain karvatonta koiraa. Luuletko, että karvaton koira pärjää ilman takkia Suomen olosuhteissa. Eri asia onko järkevää ottaa tuollainen koira Suomeen. Ja muutekin nyt on paljon sellaisia koiria, joilla ei ole suojaavaa aluskarvaa ja tarvitsevat sen takin. On koiria, jotka ei ole alun perin tarkoitettu Suomen olosuhteisiin.
Voisitko vastata kysymyksiin? AP
on kyllä tässä on raha tärkeempää kuin jonku naisen mielenpahoitus.
Jöööö kirjoitti:
Tarvitseeko koiralle laittaa takkeja täällä Espanjassa, kun lämpötila on aina +asteen puolella?
Todellakin!! Mitä oikein ajattelit??!! Se koirahan suorastaan JÄÄTYY!!!!!!
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?
itse koen sen suunnattomana rikkautena.
Kyllä se eläinrääkkäys tapahtuu ottamalla olosuhteisiin sopimaton koira ja toisenkerran pukemalla sille joku riepu ylle. Trimmaamalla koiralta karvat pois ja ihmetellään miksi ei tarkene. Meillä on koiralle takki, mutta se on hankittu ainoastaan retkeilykäyttöön tauko pusakaksi, koska sisällä suurimman osan ajasta viettävä koira vilustuu paikallaan ollessaan. Koskaan ei tällaisia lämmikkeitä tarvitse normaali ulkoiluun.