Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häntäluun murtumasta kysymyksiä! Kiitos, jos autat.

Vierailija
22.02.2023 |

Kaaduin jäällä täysin selälleni niin että ensimmäiseksi maahan otti vastaan iskun pyllyni. Luulen, että häntäluuni murtui. Kipu on yhdsss paikassa pakaravaon yläosassa ja se on todella kova. En pääse kunnolla istumaan. En pääse sängystä ylös. Yö meni valvoessa säryssä. En saa oikein itse helposti kenkiä jalkaan, housuista puhumattakaan.
Olen aivan stressissä kun olen tämän viikon lomalla ja ensi viikolla tietenkin palaan töihin. Loma meni nyt tässä sitten ohi ja sille ei voi mitään mutta stressaan jo etukäteen kuinka selviän työstäni, joka sisältää kyykkäämistå, ulkovaatteiden edes takaisin pukemista jne. koska olen lastentarhanope.
Luuletko, että ehdin parantua työkuntoon maanantaiksi? Onhan minulla toivoa?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin oikein miettimään että mikä minusta tekee trollin? Olen 150 kilsan päästä työpaikasta ja kodistani mökilläni. En soittanut työterveyteen aamulla. En mennyt terveyskeskukseen koska luin että häntäluun murtumalle ei tehdä lääkärissä mitään.

Ap

Murtuma ei ole ainut ongelma, sieltä voi tulla turvotusta, verenpurkaumia, hermot lähtenyt liikenteeseen. Tutkiminen on kaiken a ja o, ihan oman oikeusturvasi kannalta. Terveydenhuolto on sinua varten ja myös siitä veroja makselet. Voit soittaa työterveyteen (Yleensä aika iso pulju, jolla saattaa olla lähipaikkakunnallakin paikka) tai julkiseen terveydenhuoltoon, sinulla on siihen oikeus. 

Julkinen puoli ohjaa sinut varmasti oikeaan paikkaan.

Vierailija
42/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä keskeytys myös siis sitä, jos olen ottanut palkatonta vapaata viettämisen lasteni kanssa muutaman päivän mökillä heidän hiihtolomalla?

Ap

Ei. Miten olet noin uusavuton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtumien kanssa mennään ensiapuun.

Vierailija
44/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki työntekijät tiedä oikeuksiaan.

Vierailija
45/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen Google sanoo että häntäluun murtuman kanssa ei tarvitse mennä lääkäriin. Paranee itsekseen.

Ap

Vierailija
46/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen Google sanoo että häntäluun murtuman kanssa ei tarvitse mennä lääkäriin. Paranee itsekseen.

Ap

Joo ja sitten kun tuo vamma tekee sut vanhana työkyvyttömäksi niin se on voivoi. Et saa mitään vakuutuskorvauksia vanhan hoitamattoman vamman takia. 

Päätöksesi voi tehdä sinusta pitkällä tähtäimellä köyhän ja kipeän.

Vierailija
47/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on murtunut häntäluu, liukastuin myös peffa edellä. Oli tosi kipeä pitkän aikaa, otettiin röntgen jossa todettiin murtuneeksi ja lähtenyt jo luutumaan. Olin kyllä sillon nuori, olisinkohan ollut 15v.

Vierailija
48/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan siis huomenna yhteyttä työterveyteen ja kerron että kaaduin palkattomalla vapaallani. Katsotaan haluavatko nähdä minut.

Ap

Vierailija
49/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla murtui häntäluu tai joku siellä päin oleva luu lapsena. Olinko 11-vuotias tuolloin mutta aika nuori.

Edelleen nelikymppisenä vaivaa niin etten voi tehdä varsalihaksia sillä tavalla että istuu ja nousee ylös alas ilman paksua tyynyä persuksen alla.

Varmaan kymmenen vuotta oli kipeä. Pulkkamäki ei onnistunut esim.

Mulla oli muka vaan "ehkä hiusmurtuma" mutta se kuvattiin heti eli ei varmaan näkynyt kunnolla.

Se oli niin kipeä ja kun vieläkin vaivaa niin kyllä sieltä jotakin murtui enemmänkin.

Nyt ap lääkäriin hakemaan saikkua. Ei kannata lomaa tuhlata sairaslomaan.

En tiedä voiko sille tehdä mitään mutta on varmaan hyvä kuvata se kuitenkin.

Itse olen miettinyt että oma häntäluu olisi varmaan ollut hyvä leikata silloin aikanaan jos semmoisia edes tehdään? Tuntuu että on luutunut jotenkin väärin.

Vierailija
50/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten annat parantua itsekseen ja kärvistelet lomalla ja töissä tuskiesi kanssa. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta jokainen tekee oman päänsä mukaan.

Vierailija
51/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei sitten muuta kuin töihin vaan heti huomenna.

Vierailija
52/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa vastaajista on niin vihamielisiä. Olisipa enemmän ap:n kaltaisia jotka eivät halua hakea sairaslomaa kaikkiin vaivoihin.

Vierailija
53/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan saa murtunutta häntäluuta kuntoon moneen kuukauteen! Mars lääkäriin. Tarvitset lääkkeitä, istuma-alustaa ym. selvitäksesi jokapäiväisestä elämästä.

Vierailija
54/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan siis huomenna yhteyttä työterveyteen ja kerron että kaaduin palkattomalla vapaallani. Katsotaan haluavatko nähdä minut.

Ap

Ai sä et ollutkaan aloituksessa kertomallasi vuosilomalla vaan sen sijaan palkattomalla?

Vierailija
55/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia en ole ottanut työterveyteen yhteyttä kun en ole työajalla vaan palkattomalla lomalla. En tiedä että onko minulla silloin oikeus käyttöä työterveyttä kun olen ottanut omaa lomaa lasteni kanssa.

Ap

Vierailija
56/56 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö lääkäriin, ap?