Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häntäluun murtumasta kysymyksiä! Kiitos, jos autat.

Vierailija
22.02.2023 |

Kaaduin jäällä täysin selälleni niin että ensimmäiseksi maahan otti vastaan iskun pyllyni. Luulen, että häntäluuni murtui. Kipu on yhdsss paikassa pakaravaon yläosassa ja se on todella kova. En pääse kunnolla istumaan. En pääse sängystä ylös. Yö meni valvoessa säryssä. En saa oikein itse helposti kenkiä jalkaan, housuista puhumattakaan.
Olen aivan stressissä kun olen tämän viikon lomalla ja ensi viikolla tietenkin palaan töihin. Loma meni nyt tässä sitten ohi ja sille ei voi mitään mutta stressaan jo etukäteen kuinka selviän työstäni, joka sisältää kyykkäämistå, ulkovaatteiden edes takaisin pukemista jne. koska olen lastentarhanope.
Luuletko, että ehdin parantua työkuntoon maanantaiksi? Onhan minulla toivoa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen jo kaaduit etkä sitten mennyt aamulla lääkäriin vaikka yönkin valvoit asian takia?

Ei lääkäriin noin vain mennä. Yhteyttä voi, saa ja pitää ottaa nimenomaan työterveyshuoltoon, jos kerran töissä on. Se on lakisääteinen palvelu, josta työnantaja maksaa. Tapaturmavakuutus, vapaa-ajan vakuutukset ja jopa kotivakuutus sisältävät yleensä ehdon, että vamman sattuessa otetaan yhteyttä terveydenhoitoon. Outoa, ettei työikäinen aikuinen tuota tee.

Kyllä ihminen lääkäriin pääsee jos kipu on niin kova ettei pysty edes nukkumaan.

Vierailija
22/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen jo kaaduit etkä sitten mennyt aamulla lääkäriin vaikka yönkin valvoit asian takia?

Ei lääkäriin noin vain mennä. Yhteyttä voi, saa ja pitää ottaa nimenomaan työterveyshuoltoon, jos kerran töissä on. Se on lakisääteinen palvelu, josta työnantaja maksaa. Tapaturmavakuutus, vapaa-ajan vakuutukset ja jopa kotivakuutus sisältävät yleensä ehdon, että vamman sattuessa otetaan yhteyttä terveydenhoitoon. Outoa, ettei työikäinen aikuinen tuota tee.

Kyllä ihminen lääkäriin pääsee jos kipu on niin kova ettei pysty edes nukkumaan.

Olen vienyt naisen ensiapuun, jonka käsi oli poikki. Ei kysellyt työterveydestä, paikkakunnasta tai henkilötiedoista mitään..

Mökillä kun on, niin soittoa vaan paikalliseen terveydenhuoltoon, kyllä ne akuutit tapaukset sieltä jeesaa. Jäällä kaatuminen on yleensä sellainen, minkä ambulanssikin ottaa joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla ei kannata ottaa työterveyteen yhteyttä. Ei sinne kukaan pääse.

Vierailija
24/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kestän kipua aika hyvin ja googletin että sille ei voi oikein tehdä mitään. Siksi en ole mennyt mihinkään vielä. Nyt vaan huolestuttaa kun kipu ei yhtään hellitä että kuinka menen maanantaina töihin,

Ap

Vierailija
25/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla murtui häntäluu liukastuessani talvella kun olin raskaana. Kipu oli melkoista, enkä voinut istua lainkaan, kokeilin renkaalla istumista ja se oli vähemmän kivuliasta, mutta sen verran kuitenkin, etten sitäkään kestänyt. Häntäluu leikattiin pois synnytyksen jälkeen. Leikkaus tehtiin epiduraalissa aamulla ja pääsin illalla kotiin. Toipumiseen meni pari päivää ja haamusärkyä oli ajoittain useita viikkoja. Mene lääkäriin! Kyseessä on tapaturma.

Vierailija
26/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkavakuutus harvoin kattaa mökillä tapahtuneen tapaturman

Vierailija
27/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko siis tapaturma, joka sattuu lomalla mökillä työterveyteen? Olen siis lomalla, en töissä.

Ap

Vierailija
28/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulet pian kuntoon!

Vierailija
29/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntäluu kipeytyi synnytyksen jälkeen ja sitä kesti vuoden. En syönyt kipulääkkeitä. Kipuun tottui.

Koska totuit häntäluun murtuman aiheuttamaan kipuun, suosittelet sitä muillekin, koska marttyyrius on hieno juttu XD

Älä viitti mainostaa tyhmyyttäs.

Vierailija
30/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin oikein miettimään että mikä minusta tekee trollin? Olen 150 kilsan päästä työpaikasta ja kodistani mökilläni. En soittanut työterveyteen aamulla. En mennyt terveyskeskukseen koska luin että häntäluun murtumalle ei tehdä lääkärissä mitään.

Ap

Vierailija
31/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita työterveyteen ja kerro tilanne. Jos eivät hoida, niin ainakin osaavat neuvoa minne mennä.

Vierailija
32/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun olette kehottaneet ottamaan yhteyttä työterveyteen. Taidan huomenna sinne soitella vaikka olenkin lomalla.

Ap

Vierailija
33/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, riippuu tietenkin ihmisestä. Ap vaikuttaa kitisijältä, joka pitää enemmän meteliä kuin vaiva edellyttää. Jos olis oikeasti kipeä ei trollaisi täällä.

Vierailija
34/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun olette kehottaneet ottamaan yhteyttä työterveyteen. Taidan huomenna sinne soitella vaikka olenkin lomalla.

Ap

He le ve tin tyh mä ih mi nen

Vierailija
35/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin oikein miettimään että mikä minusta tekee trollin? Olen 150 kilsan päästä työpaikasta ja kodistani mökilläni. En soittanut työterveyteen aamulla. En mennyt terveyskeskukseen koska luin että häntäluun murtumalle ei tehdä lääkärissä mitään.

Ap

Se tekee sinusta trollin, että olet sellainen. Aikuinen työsuhteessa oleva normaalijärkinen tietää, että tapaturman sattuessa loma-aikana otetaan mahdollisimman nopeasti yhteyttä lääkäriin, mieluiten työterveyshuoltoon, jotta loma voidaan keskeyttää sairausloman takia ja lomapäivät säästyvät.

Vierailija
36/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ny ne talviloman peppupanosessiot ja työporukalle lupaamani kimppakivat? Nöh!

t. Ap:n mies

Vierailija
37/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntäluu on alempana, pakaravaon yläosassa on ristiluu. Ja siihen kyllä viittaa sekin, että liikkuminen sattuu. En tosin tiedä, voiko sille tehdä mitään muuta kuin syödä särkylääkettä.

Väärää tietoa. Häntäluu on ristiluun päässä, pakaravaon yläosassa. Ristiluu tulee ylemmäs pääosin.

Vierailija
38/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä keskeytys myös siis sitä, jos olen ottanut palkatonta vapaata viettämisen lasteni kanssa muutaman päivän mökillä heidän hiihtolomalla?

Ap

Vierailija
39/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei murtumista pääse eroon noin nopeasti. Kivusta ei ainakaan. Minulla murtui sääriluu ja kävin normaalisti töissä. Kipua oli viekö useamman vuoden sen jälkeen. Sun pitää laittaa joku muu kyykkimään puolestasi.

Vierailija
40/56 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lääkäri ehdottaa sen kuvaamista, sitä ei tule tehdä. Säteilyturvakeskus on laittanut sen turhien kuvausten listalle jo vuosia sitten koska häntäluita ei operoida ja kuvaus on hyödytön. Diagnosointi onnistuu ilman kuviakin.