Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuisille pitää ostaa joululahjoja? Siis ihan aikuisten oikeesti?

Vierailija
21.11.2006 |

Lapsille on ihan ok ostaa joululahjat. Mun vanhemmat ja sisko ja miehen vanhemmat ja siskot ovat kieltäneet heille joululahjojen ostamiset jo 16 vuotta sitten samoin me. On päätetty, että lapsille kuuluu vaan joululahjat. On aivan turha ostaa aikuisille lahjoja, kun aikuisilla on jo " kaikkea" . Ja omien + miehen vanhempien mielestä joulu on vaan kaupallinen juhla. Ja miksi ostaa edes sitä PAKOLLISTA suklaarasiaa. Mun vanhemamt saivat pari joulua sitten 6 suklaarasiaa. Siis jos on aivan pakko ostaa jotain niin ei visit noita suklaarasioita. Ei kaikki tykkää suklaasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans aikuiset saa paljon lahjoja! Ostan vanhemmilleni lahjoja ja he ostavat minulle ja siskolleni lähes samaan tapaan kuin silloin kun olimme lapsia... Yleensä ostetaan tarpeellisia juttuja ja toiveita tiedustellaan etukäteen!

Eräskin joulu kun meitä oli 6 aikuista eikä yhtään lasta niin lahjoja oli silti niin paljon että ne olisivat täyttäneet jo pienen pakettiautonkin!

Lahjat ovat ihania! Eivätkä pelkästään lasten etuoikeus!!

Vierailija
2/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassau minusta. Aikuisilla tosiaan on jo " kaikkea" . ja jos ei ole, voi itse hankkia!

Mielummin valitsen vaikkapa itse itselleni sopivan taulun/kirjan/vaatteet tms, kuin saan äitini tai serkkuni valitseman!

Joskus vuosia sitten meillä oli tapana kysellä, että mitä itse kukin haluaa lahjaksi. Sekin meni ihan kummaksi ja siksi lopetimmekin koko lahjahullunmyllyn. (Esimerkki: miehen veli soittaa ja kertoo, että hänelle lahjaksi kirja XX, samoihin aikoihin mä olen yhteydessä veljen vaimoon ja kerron, että mun mies haluaisi kirjan XX!! Sitten ostetaan XX-kirjat ja psotitetaan ne toiselle puolelle maata... Ei ole se postituskaan ihan halpaa!)

Minusta on eri asia lähimmäisten *muistaminen* jouluna kuin lahjojen ostaminen. Muistaminen voi olla itsetehty kortti, ehkä jopa leivonnainen, mukava asia, mikä tehdään yhdessä, puhelinsoitto aattona jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluan muistaa aikuisiakin jouluna, mutta ei se tarkoita, että lahjan tarvitsisi maksaa kauheasti. Itse tehdyt leivonnaiset, käsityöt tai kaupastakin ostetut edulliset, mutta kivat lahjat, ilahduttavat ainakin minua ja suurimpaa osaa tuntemistani ihmisistä. Joillekin haluan ostaa kalliimpaakin, ihan miltä itsestä tuntuu. Minua ärsyttää hokema, ettei aikuiset tarvitse lahjoja. Tarviiko aikuisten elämän olla aina tylsää ja järkevää. Kyllä aikuisetkin saavat leikkiä, pelata, hullutella, ostaa lahjoja tai mitä ikinä keksivätkään.

Vierailija
4/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kortissa saattaa olla lupaus hyvästä kotona tehdystä ateriasta, ikkunoiden pesusta, imuroinnista, kaupassa käynnistä yms.

Vierailija
5/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taas on vaikea ymmärtää, miksi jossain iässä ei saisi lahjoista enää välittää lainkaan. Toki nykyään olen tyytyväinen ihan muutamaan lahjaan, ei tosiaan tarvitse olla enempää kuin 5 (tyyliin vanhemmilta yksi, sisko yleensä muistaa sekä mies, sitten tavallisesti yksi tai kaksi kaveria laittaa jonkun lahjan).

Vierailija
6/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

moni täälläkin kirjoittaa " anoppi ei halua joulukahjoja mitä ostan?" -tyylisiä juttuja. Eli jos joku ei todellakaan halua lahjoja niin miksi ainakaan silloin pitäs väkisillä jotain ostaa??

Senkin " joulukahjot" :-)

Vierailija
7/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

moni täälläkin kirjoittaa " anoppi ei halua joulukahjoja mitä ostan?" -tyylisiä juttuja. Eli jos joku ei todellakaan halua lahjoja niin miksi ainakaan silloin pitäs väkisillä jotain ostaa??

Senkin " joulukahjot" :-)

Vierailija
8/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kovasti mitä MINÄ saan!

...Hajuvettä, toivekirjoja, ruususaippuoita, Kreikan ystäväni lähettää postitse eksoottista suklaata...

Vierailija
9/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös siksi, että monet eivät hanki itselleen " tarpeettomuuksia" kuten suklaata tai pehmeitä aamutossuja taijalkahoitoa jos kerran muutenkin vielä pääsee kävelemään ja villasukissakin on vasta yksi reikä - siis kaikki eivät itse suo itselleen hemmotelua.

Välittää voi tietysti monella tavalla, mutta ei minusta ole tarpeen hylkiä yhtäkään tapaa, sillä ei tässä maailmassa liikaa välittämistä ole!

Vierailija
10/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/11 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kovasti mitä MINÄ saan!

...Hajuvettä, toivekirjoja, ruususaippuoita, Kreikan ystäväni lähettää postitse eksoottista suklaata...

Kreikan eksoottisin suklaa on Lacta 😂. Saman makuista kuin Maraboun maitosuklaat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan