Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni nimitteli minua suuruudenhulluksi, kun aloin menestyä elämässäni

Vierailija
22.02.2023 |

En hyväksynytkään surkeaa kohtaloani perheen syntipukkina, vaan ymmärsin omat kykyni ja aloin menestyä. Pääsin yliopistoon, sain kivan työpaikan ja lapsenikin voivat hyvin. Tämä liikehdintä on isälleni suuruudenhulluutta. Hän itse on ollut suuren osan elämästään työttömänä, heittänyt lahjansa menemään ja ollut kaiken suhteen hyvin pessimistinen ja katkera.

Pakko sanoa, että tuo isän kommentointi satuttaa todella paljon. Ajattelin, että yleensä vanhemmat haluavat lapsensa parasta. Ei tunnu siltä.

Toisaalta, nyt kun katsoo elämää taakse päin, niin tämähän juuri on sitä, mitä olisi pitänyt odottaa. Isä ei ole oikeastaan koskaan kohdellut minua hyvin (lapsena fyysistä ja henkistä kaltoinkohtelua), mutta nyt vasta oikeasti olen valmis sen hyväksymään. Olen turhaan hakenut häneltä hyväksyntää monta vuotta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tyypillistä suomalaisuutta, varsinkin menneiltä polvilta. Pitäisi olla nöyrä, eikä pyrkiä elämässä eteen päin. Tottakai pitääkin olla nöyrä, mutta omien lahjojen hukkaaminen on vain tyhmyyttä.

Vierailija
2/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun kerroit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupla puhkesi

Vierailija
4/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lapsia vaan tulee vaikka ei niitä niin haluaisi.

T. Vahinko vuodelta -97

Vierailija
5/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vahinko vuodelta -97

Suomessa tuntuu olevan paljon tällaisia miehiä, jotka eivät ole koko lapsiasiaa ikinä edes miettineet.

Vierailija
6/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäsi yrittää latistaa. Jätä hänet omaan arvoonsa. 

Vierailija
7/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vahinko vuodelta -97

Suomessa tuntuu olevan paljon tällaisia miehiä, jotka eivät ole koko lapsiasiaa ikinä edes miettineet.

Äitini väittää, että isä suostui minuun viiden vuoden taivuttelun jälkeen vain, koska halusi pitää äitini. Olin 6v kun heille tuli ero enkä ole juurikaan isääni sen jälkeen nähnyt.

- eri

Vierailija
8/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että isäsi haluaa sinulle parasta, mutta on vaan todella hukassa sen suhteen mitä se paras vois olla.

Vierailija
9/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on lähtökohta monella, joka ponnistaa tuollaisesta taustasta. Varallisuus ja hyvinvointi on rikoksiin verrattava asia - tai vähintäänkin aiheuttaa kateutta ja katkeruutta.

Itse viisveisaan muiden mielipiteistä.

Vierailija
10/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on koko meidän lapsuus syötetty propagandaa liittyen ällöön myyttiin vanhemmuudesta. Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään omia narsistisia tarpeita.

Vierailija
11/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vahinko vuodelta -97

Äitini väittää, että isä suostui minuun viiden vuoden taivuttelun jälkeen vain, koska halusi pitää äitini. Olin 6v kun heille tuli ero enkä ole juurikaan isääni sen jälkeen nähnyt.

- eri

Vielä tänäkin päivänä saa lukea tutkimuksia joissa miehillä yleisin syy on haluta lapsia on se, että nainen niitä haluaa.

Vierailija
12/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys on paras kosto. Anna mennä!

Vierailija
13/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ankeuttava isä. Mitä hän sitten haluaisi? Sitä, että jäisit työttämäksi ja kotiin odottaman kuolemaa?

Vierailija
14/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota ja suomettuminen tämän kulttuurin taustalla, tutulta kuulostaa!

Aika harva suomalainen mennen polven vanhempi rakastaa aidosti lapsiaan.

Vierailija
15/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tyypillistä suomalaisuutta, varsinkin menneiltä polvilta. Pitäisi olla nöyrä, eikä pyrkiä elämässä eteen päin. Tottakai pitääkin olla nöyrä, mutta omien lahjojen hukkaaminen on vain tyhmyyttä.

Mitä hyvää on nöyryydessä, siis itsensä aliarvioimisessa ja alistumisessa?

Vierailija
16/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä perinteistä kasvatusta. Vanhempiani ei ikinä huolettanut se olenko terve tai onnellinen. Niitä huoletti eniten se, että muistinhan nyt hävetä itseäni ja enhän nyt vain ylpisty jos osoitin vähääkään iloa minkään saavuttamisesta.

Vierailija
17/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on kohta haudassa. Sieltä ei paljon huudella

Vierailija
18/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno täällä p a s kan faijan kanssa.

Kaikki on väärin mitä mä teen ja vielä viitsii kadehtia omaa tytärtään.

Vierailija
19/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini haukkui minua rotaksi ja huoraksi koko lapsuuteni ja nuoruuteni.

Vierailija
20/29 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman isäni kanssa päätin, että en puhu enää omista asioistani mitään. Jos jotakin kysyy niin vastaan että en tiedä. Kaikista asioista näkee vaan negatiivisen puolen ja kuvittelee ja keksii asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi