Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuntouttavassa ja eilen meitä oli ryhmässä neljä ja ainoa tehtävä oli keittää kahvit

Vierailija
22.02.2023 |

Muuten hengailtiin. Ohjaajan piti tulla muttei näkynyt.

Surkeaa. Miten pääsisin täältä esim jollekin kurssille jossa oppisi jotain?

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksi hainkin kouluun, ettei tarvi mennä "kuntoutumaan". Jaksaminen ja fyysinen kunto edelleen tosi heikko, mutta mieluummin opiskelemassa kuin kaunistamassa tilastoja pyörittelemällä peukaloita turhautuneena.

Tuohan on nimenomaan kuntouttavan tarkoitus. Tehdään siitä niin ankeaa kuraa, että kaikki kynnelle kykenevät lähtevät opiskelemaan.

Vierailija
42/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae oikeita töitä

Kukaan ei palkkaa kuntouttavalla olevia. Se kuntouttava tarkoittaa työnantajille että henkilössä on jotain vikaa. Nykyään on jo kauan syyksi kuntouttavaan riittänyt pitkä työttömyys. Kuntouttava on kätevä systeemi vain niille jotka eivät halua töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavalle pitäisi vaihtaa nimeksi turhauttava. Uskoisin, että suurin osa haluaisi nimenomaan olla hyödyksi, eikä vaan askartelemassa jotain tyhjänpäiväistä. Toisaalta, nyt kun mietin, niin iso osa työelämästäkin on nykyään aivan turhia käsien heiluttelujuttuja.

Vierailija
44/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae oikeita töitä

Kukaan ei palkkaa kuntouttavalla olevia. Se kuntouttava tarkoittaa työnantajille että henkilössä on jotain vikaa. Nykyään on jo kauan syyksi kuntouttavaan riittänyt pitkä työttömyys. Kuntouttava on kätevä systeemi vain niille jotka eivät halua töihin.

No ei siihen hakemukseen kannata kertoa olevansa kuntouttavassa. Itse en ainakaan ikinä laittaisi kuntouttavia cv:hen :D

Vierailija
45/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae oikeita töitä

No ei siihen hakemukseen kannata kertoa olevansa kuntouttavassa. Itse en ainakaan ikinä laittaisi kuntouttavia cv:hen :D

En koskaan kerro olleeni kuntouttavalla kun haluan töihin. Vain jos on niin huono työpaikka ettei sitä kannata ottaa niin mainitsen kuntouttavan. Tämmöiseen valikoivaan käyttöön siitä on hyötyä.

Vierailija
46/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te olisitte tehnyt, jos ohjaaja olisi ollut paikalla?! Voiko muka noin surkeata meininkiä ollakaan, kyllä minulla oli ihan oikeita työtehtäviä, kun olin kuntouttavassa yhdessä yhdistyksessä.

Vierailija
47/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette sinne kuntouttavaan? Ei sinne ole pakko mennä, sen kun sanoo ettei siitä ole mitään hyötyä. Eikös kuntouttava ole tarkoitettu lähinnä niille joilla on jotain elämänhallinnan vaikeuksia; maataan päivät pitkät, ei osata hoitaa raha-asioita, käytetään päihteitä jne. Itse en suostuisi tommoiseen, mulla on koulutus ja osaan hoitaa asiani muutenkin.  Kannattaisi pitää puolensa eikä valittaa.

Vierailija
48/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä pitävät niin tärkeänä tätä kuntouttavaa työtoimintaa. Vastalauseen jos erehdyt sanomaan eli haluat kieltäytyä, niin jo alkaa työvoimavoimavirkailija haukkumaan.  Työllisyystoimien top 1 on kuntouttava työtoiminta. Sinne pitää saada pakolla jokainen työtön!

Työvoimavirkailijat itse eivät ole yhtään perillä mitä näissä kuntouttavissa oikein tapahtuu.  Moni on tullut huumeidenkäyttäjiksi, kun on laitettu yhteen huumeidenkäyttäjien kanssa ja on sitten tarjoiltu huumeita.

Ja monelle ei todellekaan ole ollut mitään hyötyä.

Ja tilastojen mukaan kukaan ei työllisty kuntouttavasta työtoiminnasta.

Tuli mieleen kaverin sisko, joka oli aikanaan laitettu kuntouttavaan työtoimintaan, taisi olla noin 27-vuotias silloin. Oli siellä pyörittelemässä peukaloita neljän vanhan pulsun kanssa, ja olivat kaikki aina päivän päätteeksi lähteneet lähibaariin, myös tämä sisko. Kerran olivat lähteneet kesken päivän, kun ohjaajaa ei näkynyt. Oli kyllä miettinyt, että mitenhän tuollainen jengiytyminen edesauttaa työllistymistä, mutta hauskaa oli kuulemma ollut.

Vierailija
49/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyviä kun tuntuu hatuttavan eniten se, että työttömien ei tarvitse nousta aikaisin, niin ehkä nuo kuntouttavat on otettu sitä varten käyttöön. Että heidänkin pitää lähteä aamulla jonnekin, vaikka ne päivät olisivatkin pelkkää tyhjäkäyntiä ja vanumista.

Vierailija
50/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäsmoukka kirjoitti:

No saitteko te keitettyä ne kahvit vai pitääkö vielä kuntoutua?

Kahvit saatiin keitettyä.

Yksi meistä on hakeutunut työkokeiluun mutta vakuutusyhtiö on evännyt. On ollut 6 vuotta sairaslomalla.

En olisi uskonut että tämä toiminta on näin surkeaa.

Ainoa etu on että saa sen 9 e plus korotusosan 5 e sekä kahvit ja ruoan.

Mutta enemmän tämä tuntuu avovankilalta (vitsi)

Milloin tuon korotusosan saa? Tämä on jäänyt minulle hyvin epäselväksi.

Vierailija
51/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyviä kun tuntuu hatuttavan eniten se, että työttömien ei tarvitse nousta aikaisin, niin ehkä nuo kuntouttavat on otettu sitä varten käyttöön. Että heidänkin pitää lähteä aamulla jonnekin, vaikka ne päivät olisivatkin pelkkää tyhjäkäyntiä ja vanumista.

Näinpä. Tämä on aika huvittavaa, koska samat tyypit vouhkaavat kovaan ääneen, että "opiskele oikeaa alaa niin pääset töihin" tai ihan vaan "mene töihin", mutta eivät sitten suuressa paremmuudessaan itse ole osanneet järjestää omaa elämäänsä ja ammattiaan niin, että ei tarvitse nousta aikaisin.

Ihan oikeasti, jos näistä ihmisistä halutaan työkykyisiä, halutaan että heistä tulee "kunnollisia", niin tuollainen kyykytys ei oikein tehoa. Minkälainen työntekijä on täysin lytätty ihminen? Vai onko kyse nyt vaan siitä, että halutaan kokea ylemmyden tuntoa auttamisen sijaan?

Vierailija
52/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäsmoukka kirjoitti:

Yksi meistä on hakeutunut työkokeiluun mutta vakuutusyhtiö on evännyt. On ollut 6 vuotta sairaslomalla.

Sen saa, jos saa. 😀 Sitä ei voi itse hakea, Kela myöntää sen jollain omalla perusteellaan. Esim. jos on ollut kauan työttömänä. Sillä halutaan kannustaa lähtemään kuntouttavaan. Mun tietääkseni korotusosa on noin sata euroa...?

Vierailija
53/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa siellä ja selvittäkää mahdollisuus opiskeluun tai oikeisiin töihin! Yhdessä mietitte eri mahdollisuuksia. Tsemppiä sinne🕺

Vierailija
54/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksi hainkin kouluun, ettei tarvi mennä "kuntoutumaan". Jaksaminen ja fyysinen kunto edelleen tosi heikko, mutta mieluummin opiskelemassa kuin kaunistamassa tilastoja pyörittelemällä peukaloita turhautuneena.

Samat mulla. Tosin kuntouttavaan ei ole pakko lain mukaan mennä mutta alkoi ahdistaa se kuntouttavan kaupittelu. Kun sanoin että olen huonossa kunnossa

fyysisesti käymään kuntouttavassa ja se ei mua auta kuntoutumaan, koska ongelmat ei ole päihde- ja sosiaalisia ongelmia, niin sanoivat että siellähän voi käydä vaan muutaman tunnin pari kertaa viikossa. Tilastoja olisi pitänyt saada siistittyä vaikka mitään muuta järkeä hommassa ei olisi.

Vierailija
55/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäsmoukka kirjoitti:

Minä sain sen automaattisesti kun menin työkokeiluun.

"Työllistymistä edistävän palvelun ajalta työttömyysetuuteen voidaan maksaa korotusosaa enintään 200 päivältä, jos työllistymistä edistävästä palvelusta on sovittu työnhakijan ja TE-toimiston tekemässä suunnitelmassa. Korotusosa on 5,29 e/pv."

Vierailija
56/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini oli kuntouttavassa, samassa paikassa yhden mun ystäväni kanssa ja se meno oli ihan naurettavaa. Mutsi askarteli huvikseen siellä jonkun puisen rasian, siihen meni useampi kuukausi (hah). Ystäväni ei tehnyt sitäkään. Istuskelivat taukohuoneessa juomassa kahvia, joskus joku leipoi jotain kaikille, veronmaksajat tietenkin kustansivat tarvikkeet ja ainesosat. Osalla kuntoutujista oli taskumatti mukana. Ohjaaja ei välittänyt pätkääkään.

Näin sitä saadaan ihmiset takaisin työelämään.

Ja samaan aikaan toisaalla jotkut palavat loppuun työelämässä, kun pitää tehdä monen ihmisen työt, kun ei ole raha palkata tarpeeksi väkeä töihin. Voi P***KELE tätä touhua! Kuka tästä on ihan oikeasti vastuussa? Milloin tämä hulluus loppuu?

Vierailija
57/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä pitävät niin tärkeänä tätä kuntouttavaa työtoimintaa. Vastalauseen jos erehdyt sanomaan eli haluat kieltäytyä, niin jo alkaa työvoimavoimavirkailija haukkumaan.  Työllisyystoimien top 1 on kuntouttava työtoiminta. Sinne pitää saada pakolla jokainen työtön!

Työvoimavirkailijat itse eivät ole yhtään perillä mitä näissä kuntouttavissa oikein tapahtuu.  Moni on tullut huumeidenkäyttäjiksi, kun on laitettu yhteen huumeidenkäyttäjien kanssa ja on sitten tarjoiltu huumeita.

Tuli mieleen kaverin sisko, joka oli aikanaan laitettu kuntouttavaan työtoimintaan, taisi olla noin 27-vuotias silloin. Oli siellä pyörittelemässä peukaloita neljän vanhan pulsun kanssa, ja olivat kaikki aina päivän päätteeksi lähteneet lähibaariin, myös tämä sisko. Kerran olivat lähteneet kesken päivän, kun ohjaajaa ei näkynyt. Oli kyllä miettinyt, että mitenhän tuollainen jengiytyminen edesauttaa työllistymistä, mutta hauskaa oli kuulemma ollut.

Jos on päihdeongelmaa, pitäisi laittaa päihdekuntoutukseen, siitä voi olla hyötyä joillekin.

Vierailija
58/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistn kuinka minut laitettiin IT-alan ammattilaisena pakolla tietokonekurssille, jossa jotkut osallistujat eivät löytäneet edes virtanappulaa koneesta saati että olisivat ikinä käyttäneet näppistä.

Siinä oli hyvä esimerkki kuntoutuskurssien hyödyistä.

Vierailija
59/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini oli kuntouttavassa, samassa paikassa yhden mun ystäväni kanssa ja se meno oli ihan naurettavaa. Mutsi askarteli huvikseen siellä jonkun puisen rasian, siihen meni useampi kuukausi (hah). Ystäväni ei tehnyt sitäkään. Istuskelivat taukohuoneessa juomassa kahvia, joskus joku leipoi jotain kaikille, veronmaksajat tietenkin kustansivat tarvikkeet ja ainesosat. Osalla kuntoutujista oli taskumatti mukana. Ohjaaja ei välittänyt pätkääkään.

Näin sitä saadaan ihmiset takaisin työelämään.

Ja samaan aikaan toisaalla jotkut palavat loppuun työelämässä, kun pitää tehdä monen ihmisen työt, kun ei ole raha palkata tarpeeksi väkeä töihin. Voi P***KELE tätä touhua! Kuka tästä on ihan oikeasti vastuussa? Milloin tämä hulluus loppuu?

Siitä on vastuussa moderni ihmiskäsitys, jossa yksilöt jaetaan menestyjiin ja luusereihin.

Nämä kaksi ryhmää pyritään sitten pitämään täysin erillään, etteivät sekoitu.

Vierailija
60/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on päihdeongelmaa, pitäisi laittaa päihdekuntoutukseen, siitä voi olla hyötyä joillekin.

No ilmeisesti päättäjät ovat siinä käsityksessä, että työttömät ovat yhtä kuin päihdeongelmaisia, se selittäisi tämän, että kaikki laitetaan lähtötasostaan huolimatta samoihin napinpainamis-koulutuksiin, jossa esitellään internetin käyttöä ja rekryfirmojen nettisivuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi