Miksei autotallittomat kerrostaloihmiset osta autoilleen suojapeitteitä tai esim. pelkästään tuulilasin suojapeitettä pakkasten varalta?
Ihmetyttää ja huvittaa kun itsellä on suojapeite talven takia. Ei hirveästi tarvitse pakkasaamuilla raappailla tuulilasia tai muita ikkunoita. Auto on käyttövalmis hetkessä. Monena aamuna todistan kun tyypit laittaa auton päälle ja alkaa raappailemaan ikkunoita, jotta pystyvät edes kunnolla ajamaan. Hetkihän siinä menee, että pystyy näkemään ennen ajamaan lähtöä. Ei olisi monen kympin sijoitus.
Kommentit (45)
Ja muutkin autotallittomat ihmiset siis.
Webastopa hyvinkin. Ennen tuota käytin defan sisätilalämmitintä, minusta suurempi vaiva oli virittää iso pressu auton päälle, kuin skrapata ikkunat. Parhaillaan pressu oli yön aikana irronnut tuulessa ja ikkunat silti jäässä.
Mulla on lämmitttävä lasi. Minuutti ja sitten sula lasi puhtaaksi pyyhkijöillä. Kaikki hoituu autossa istuen, ei tarvitse kylmässä mitään riepua taitella.
Suojapeitteen kiinnittäminen on tyypiillisesti hankalaa. Ja kun suojapeite sitten on saanut lumipeitteen ja aamulla lähdet autolla liikkeelle niin suojapeitteeseen tarttunutta lunta tulee väkisin autoon sisälle. Sitten se lumi auton sisällä sulaa. Kun auton seuraavan kerran laittaa pakkasella parkkiin niin tuo sisälle tullut lumi päätyy huurteena auton ikkunoihin sisäpuolelle.
Suojapeitettä varten pitäisi olla iso ilmatiivis kassi autossa varalla.
Sisätilalämmitin ja lohkolämmitin yhdessä. Ikkunat kirkkaina ajoon.
Webasto ja tuulilasilämmitys. En edes omista jääskrapaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lämmitttävä lasi. Minuutti ja sitten sula lasi puhtaaksi pyyhkijöillä. Kaikki hoituu autossa istuen, ei tarvitse kylmässä mitään riepua taitella.
Sivulasit on jäässä edelleen. Ja jos yöllä on satanut lunta, niin joudut putsaamaan kuitenkin.
Mulla oli aikanaan mutta kun neljäs peite varastettiin annoin olla.
Svaret är en bil som säljs på den amerikanska marknaden och en händig montör. Både bilarna och nycklarna har färdiga program för fjärrstart men de säljs inte så inom EU. En liten omkodning av nyckeln ger fjärrstart också till våra bilar.
Motorn och värmarna är redan i bilen med katalysator och allt, så varför köpa en Webasto för 2.000 € då du får fjärrstarten för någon tia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikanaan mutta kun neljäs peite varastettiin annoin olla.
Kirjoita siihen nimi, rekkari, tai joku muu tunniste. Tarpeeksi isolla tai moneen kohtaan, niin varmasti vähenee halu varastaa.
Lämmitettävä tuulilasi ja pakkasöitä autoilupäiviä ennen ehkä pari per talvi.
Sivulasien skrapaus on pienempi vaiva kuin pressupelleily.
Ei käytetä autoa mitenkään joka päivä, niin jaksaa sen putsata kun tarve. Ei ole ollut ongelma.
Motivoi jättämään turhat ajelut väliin, kun auto pitää ennen ajoa muuttaa lumipallosta autoksi
Autotallittomilla ihmisillä on elämänhallinta hakusessa. Ei niiden aivoituksia kannata enemmin puntaroida.
Käytän yleensä lohkolämmitintä ja sisälämmitintä. Sivusta seurasin aikoinaan äitini käyttävän autossaan huppua. Koen hupun käytöstä olevan enemmän vaivaa kuin hyötyä verrattuna satunnaiseen skrapaamiseen. Hupun pakkaus takakonttiin ja sitten kotiin vieminen kuivumaan tai satunnaisen jäätymiset kiinni autoon ei kannusta hupun käyttöön.
En muista koskaan laittaa sitä peitettä.
Miksi kukaan käyttää enää sellaista rättiä. Meidän on roskiksessa.
Oletko kuullut lämmittimestä?
Auton pinta on talvella harvoin täysin kuiva. Siihen jos märkään autonpintaan vedät pressun, niin aamulla se on jäätynyt kiinni, eikä maalipinnalle tee hyvää kiskoa pressua irti.
Lisäksi pressusta ei saa puistelemalla kaikkea lunta ja jäätä pois, vaan sulamisvettä päätyy pressun mukana autoon sisälle (kun ei sitä pressua voi siihen parkkipaikallekaan jättää) ja sitten huurtuvat sisäikkunat.
Joku jo mainitsikin ongelman tuulisella säällä, kun pressu lähtee aina jostain kulmasta irti. Bonuksena kovalla lumisateella pressu kerää lunta alleen.
Tai sitten sen pressun joku toope varastaa. Ei iso taloudellinen merkitys, mutta turhaa vaivaa ja ajanhukkaa lähteä ostamaan taas uutta.
Silloin kun auton saa kiinni lämmitystolppaan, niin eihän siinä ole mitään ongelmaa, sisälämmitin vaan ajastimella päälle. Mutta jokaiselle kun ei niitä tolppapaikkojakaan riitä.
Webasto esilämmittää sisätilat ja kutoskoneen, rätti ei.
webasto