Miksei autotallittomat kerrostaloihmiset osta autoilleen suojapeitteitä tai esim. pelkästään tuulilasin suojapeitettä pakkasten varalta?
Ihmetyttää ja huvittaa kun itsellä on suojapeite talven takia. Ei hirveästi tarvitse pakkasaamuilla raappailla tuulilasia tai muita ikkunoita. Auto on käyttövalmis hetkessä. Monena aamuna todistan kun tyypit laittaa auton päälle ja alkaa raappailemaan ikkunoita, jotta pystyvät edes kunnolla ajamaan. Hetkihän siinä menee, että pystyy näkemään ennen ajamaan lähtöä. Ei olisi monen kympin sijoitus.
Kommentit (45)
Mulla on autossa tuulilasinlämmitin. Jäät sulaa alle minuutissa siitä kun auton käynnistää. Keskimittaisena naisena en toki edes yltäisi puhdistamaan tuulilasin keskiosaa.
Kyllähän sitä 20 vuotta sitten tuli käytettyä autossa suojapeittoa, koska Webastoa ei ollut, eikä tolppapaikalla saanut käyttää sisätilanlämmitintä. Nopeasti sen suojapeitteen viritti auton päälle ja liikenteeseen lähtiessä kopsautin peitteen puhtaaksi ja laitoin peräkontissa olevaan muovilaatikkoon. Koskaan ei ollut auton lasit sisältä huurussa. Hyvin harvoin oli sellaisia kelejä, etteikö sitä peittoa olisi voinut käyttää.
Sittemmin on ollut onneksi katospaikka, niin ei ole tarvinnut autoa puhdistaa. Jos joutuisin palaamaan takaisin tolppapaikalle, alkaisin käyttää peittoa, vaikka nykyisessä autossa onkin älypuhelimella ohjattava sisätilan esilämmitys ja lämmitettävä tuulilasi. Se lämmitettävä tuulilasi ja sisätilan esilämmitys ei nimittäin säästä siltä, että sieltä katolta olisi edelleenkin harjattava lumi pois. Lisäksi inhoaisin sitä, että sulava lumi jäätyy vesinoroiksi pitkin auton kylkiä.
Kerrostalo, sisälämppäri ja autohalli. Ei tarvi välittää lumisateista.
Kehtaatteko laittaa auton kokopeiton alle työpäivän ajaksi. Tai jos käytte kauppareissulla tai harrastuksissa?
Itse olen käyttänyt huonommilla keleillä ja kovilla pakkasilla. Siis muuallakin, kuin kotipihasa. Ihmetyttää vaan, kun työkaveri ihmetteli pressun käyttöäni työpaikan pihassa :O
Ja aion kyllä vastakin käyttää, jos keli sitä vaatii :D
Mulla on ok talo JA autotalli, mutta silti pidän autoa ulkona ja yleensä ilman mitään peitettä. En jaksa ajaa sitä talliin, ja ulos, enkä jaksa välttämättä tehdä edes lumitöitä koko talvea niin että talliin mahtuisi ajamaan. Kokopeite on, ja selaitetaan kyllä jos on tiedossa että tulee metti lunta, muutoin en sitä vaivaa jaksa nähdä, kun olen 155cm pitkä. Auton saa metrin päähän ovesta, ja siinä on kaukosäätimellä toimiva lohko/sisätilalämmitin jonka vain napsautan sisällä päälle ennen kuin haluan lähteä ajamaan. Kaikista helpointa näin.
Kyllä käytän työpaikan pihassa melkein joka päivä!
Samoin jos mennään vaikka jäähallille pojan peliin. Tällöin auto on hyvä peittää, jos huono keli!
Ei ole kyllä kukaan mitään mulle sanonut aiheeseen liittyen. Ei kai se kenellekään muulle kuulukaan!
Mihin sen tuulilasin peitteen sitten laittaa kun siihen tarttuu sen 200 litraa sitä loskaa ja muuta likaa, kastelee ja sotkee koko auton tuollainen.
Aamulla koirien kanssa lenkille ja siinä samalla auto käyntiin. Lenkin jälkeen lämpimällä autolla töihin.
Ei auta tuulilasin peittäminen jos ei näe sivuille eikä taakse, että pitäisi olla se puolipeite ja sen laittaminen joka kerta päälle ja pois on jo vähintään yhtä kova homma, kuin se ikkunan raaputtaminen ja lisäksi sen joutuu monesti laittamaan varmuuden vuoksi eli turhaan.
Joskus kokeilin, aika äkkiä oli tuuli vienyt mukanaan....pääsinpähän siitäkin.
Montakohan miljardia tällaista "ihan turhaa tuotetta" on maailmassa ja ihmiset saadaan vielä ostamaan niitä.
Näidenkin valmistukseen kuluu paljon energiaa ja tuotannosta tulee päästöjä.
Jännä että näissäkin asioissa mennään edelleen VÄÄRÄÄN SUUNTAAN, että tuotantomääriä tulisi supistaa, eikä tukea ja kasvattaa niitä, ostamalla "ei välttämättömiä tuotteita".
Äitini käyttänyt peittoa aktiivisesti. Yksi ongelma on, kun keli muuttuu nollasta pakkaseen ja peitto välillä jäätyy lasiin kiinni. Toinen ongelma on märän peiton tuominen sitten jossain kohtaa sisälle kuivumaan. Itse pidän sähkötolppaa ja sisälämppäriä parempana vaihtoehtona-
Nuo peitteet naarmuttaa maalipintaa ja on muutenkin hankalia käyttää. Niiden mukana menee myös lunta ja jäätä auton sisään joka ei sula/kuivu autosta ennen kevättä
Vierailija kirjoitti:
Montakohan miljardia tällaista "ihan turhaa tuotetta" on maailmassa ja ihmiset saadaan vielä ostamaan niitä.
Näidenkin valmistukseen kuluu paljon energiaa ja tuotannosta tulee päästöjä.
Jännä että näissäkin asioissa mennään edelleen VÄÄRÄÄN SUUNTAAN, että tuotantomääriä tulisi supistaa, eikä tukea ja kasvattaa niitä, ostamalla "ei välttämättömiä tuotteita".
Lapsia kuolee kun ei ole puhdasta vettä kun kaikki on käytetty turhamaisuus-tuotteiden valmistukseen.
"Pääasia että MINÄ-MINÄ herra pohjolassa saa tuulilasin peittoon"
Meillä on autotalli mutta pidetään autoa aina katoksessa. Se on riittävä suoja. Aiemmassa asunnossa oli auto kokoajan taivasalla ja piti käyttää lohkolämmitintä.
Vierailija kirjoitti:
Webastopa hyvinkin. Ennen tuota käytin defan sisätilalämmitintä, minusta suurempi vaiva oli virittää iso pressu auton päälle, kuin skrapata ikkunat. Parhaillaan pressu oli yön aikana irronnut tuulessa ja ikkunat silti jäässä.
Tämähän näillä ihmettelijöillä on. Viritä pressu kymmenen kertaa, niin säästät yhden skrapaamisen.
Niitä saisi olla ostamassa vähän väliä, koska tässä lähiössä eräät eivät kunnioita toisten omaisuutta pätkääkään. Omani on niin säälittävän näköinen ruosteläjä, että ovat toistaiseksi jättäneet rauhaan, mutta monella hienomman auton omistajalla on vähän väliä ongelmaa. Tämä vuosi on ollut harvinaisen paha. Kameroista huolimatta laseja on paskottu oikein urakalla.
Mulla oli joku 1/4 -peite tms. (peitti tuulilasin, sivupeilit ja sivuikkunat) aikanaan, mutta sitä ei aina muistanut / jaksanut viritellä. Oma aikansa siihen aina menee, kun asettelee peitteen paikalleen ja autolta poistuessa on muka aina kiire.
Nyt onneksi en tarvitse, koska on katospaikka + webasto.