Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei autotallittomat kerrostaloihmiset osta autoilleen suojapeitteitä tai esim. pelkästään tuulilasin suojapeitettä pakkasten varalta?

Vierailija
21.02.2023 |

Ihmetyttää ja huvittaa kun itsellä on suojapeite talven takia. Ei hirveästi tarvitse pakkasaamuilla raappailla tuulilasia tai muita ikkunoita. Auto on käyttövalmis hetkessä. Monena aamuna todistan kun tyypit laittaa auton päälle ja alkaa raappailemaan ikkunoita, jotta pystyvät edes kunnolla ajamaan. Hetkihän siinä menee, että pystyy näkemään ennen ajamaan lähtöä. Ei olisi monen kympin sijoitus.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe skrapaamista rasittavaksi koska en aja autolla läheskään joka päivä. Josko ap keskittyisi vain omaan autoonsa ja antaisi muiden tehdä kuten parhaaksi näkevät.

Vierailija
42/45 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuritehoinen sisätilanlämmitin joten ei tarvi jäitä raapia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa autoilijat käyttää heijastinta. Olette jalankulkijoita kun kävelette autollenne. 

Vierailija
44/45 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on autossa tuulilasinlämmitin. Jäät sulaa alle minuutissa siitä kun auton käynnistää. Keskimittaisena naisena en toki edes yltäisi puhdistamaan tuulilasin keskiosaa.

Mikä ihmeen jättiauto sinulla on? Minä olen keskimittaa lyhyempi nainen ja yllän kyllä puhdistamaan tuulilasin. Ja auto ei ole pieni. Kattoa ei kyllä keskeltä yllä harjaamaan. 

Vierailija
45/45 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojapeitteen kiinnittäminen on tyypiillisesti hankalaa. Ja kun suojapeite sitten on saanut lumipeitteen ja aamulla lähdet autolla liikkeelle niin suojapeitteeseen tarttunutta lunta tulee väkisin autoon sisälle. Sitten se lumi auton sisällä sulaa. Kun auton seuraavan kerran laittaa pakkasella parkkiin niin tuo sisälle tullut lumi päätyy huurteena auton ikkunoihin sisäpuolelle.

Suojapeitettä varten pitäisi olla iso ilmatiivis kassi autossa varalla.

Auton sisätilan lämmöstä lumi sulaisi kassiin ja alkaisi homehtuminen tai ainakin se peite olisi märkä auton päälle laitettaessa, jolloin jäätyisi ärsyttävästi kiinni.