Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ketkä asutte yksiössä, syöttekö oikeasti luonaan jossain ruokapöydän/pöydän äärellä?

Vierailija
21.02.2023 |

Mietin, olenko ainoa, koska muutin yksiöön 1 vuosi sitten ja ostin tänne pienen ruokapöydän, mutta en ole syönyt siinä varmaan kuin 3 kertaa ehkä vuoden aikana. Syön yleensä sängyn päällä mikä on varmaan aika noloa mutta mietin tekeekö muut näin :D

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salkkarisyöppö kirjoitti:

Miksi pitäisi syödä ruokapöydän ääressä? En syönyt yksiössä, en kaksiossa, enkä syö tässä kolmiossakaan vaan telkkarin ääressä. Ainoastaan, jos meillä on illallisvieraita, syödään keittiönpöydän ääressä.

Emt. kotona tuli aina syötyä, varmaan kun oli erikseen keittiö.

Vanhemmille oli aikoinaan joku suuri kasvatuksellinen juttu, että syödään keittiössä yhdessä. Kun erosivat, niin kukaan ei enää syönyt keittiössä samaan aikaan.

Vierailija
22/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, kun syön kotonani yksiössä, katan aina ruuan astioineen ja ruokineen pöydälle.

Kun syön yksin, mitä yleisemmin teen, luen ruuan kanssa päivän lehteä, tai muuta lehteä, tai kirjaa.

Siinä ruokapöydässä syödessä ja lukiessa voi helposti vierähtää tuntikin, etenkin jos on kysymys aamupalasta, tai vapaapäivän lounaasta tai päivällisestä.

Olen sinkku ja olen hoitoalalla ja kolmivuorotyössä.

Elämääni rajoittaa jonkin verran pelkästään työajat, ei mikään muu.

Ja kun työaikoihinkin on tottunut, eivät nekään enää rajoita, kun on tottunut omanlaosernda elämään.

Vai pitäsikö minun ap:n mukaan elää jotain erikoita hullun elämää, kun yksiössä asun:

Syödä pelkkiä eineksiä, ei kattaa itselleen pöytää, ei siivota, ei käydä missään, eikä itselläni kävisi koskaan, ainuttakaan vierasta?

Niinkö.

Yksiöni on 38 neliöä, on makuualkovi ja ns. tupakeittiö ja sauna.

Yllin kyllin tilaa yhdelle ihmisille, joka liikkuu paljon, ja matkustelee silloin, kun talous antaa

myöten.

Ja lopuksi, ostin tämän yksiön. Siitä on edelleen asuntovelkaa jäljellä, mutta kyllä se loppu asuntovelkakin tulee hoidettua, samalla tavoin, kuin tähänkin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ruokapöytää. Syön tietokoneen ääressä.

Vierailija
24/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso asunto, mutta ei ruokapöytää tai sänkyä. Sohvalla syön. Eli sängyssäni siis...

Vierailija
25/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, kun syön kotonani yksiössä, katan aina ruuan astioineen ja ruokineen pöydälle.

Kun syön yksin, mitä yleisemmin teen, luen ruuan kanssa päivän lehteä, tai muuta lehteä, tai kirjaa.

Siinä ruokapöydässä syödessä ja lukiessa voi helposti vierähtää tuntikin, etenkin jos on kysymys aamupalasta, tai vapaapäivän lounaasta tai päivällisestä.

Olen sinkku ja olen hoitoalalla ja kolmivuorotyössä.

Elämääni rajoittaa jonkin verran pelkästään työajat, ei mikään muu.

Ja kun työaikoihinkin on tottunut, eivät nekään enää rajoita, kun on tottunut omanlaosernda elämään.

Vai pitäsikö minun ap:n mukaan elää jotain erikoita hullun elämää, kun yksiössä asun:

Syödä pelkkiä eineksiä, ei kattaa itselleen pöytää, ei siivota, ei käydä missään, eikä itselläni kävisi koskaan, ainuttakaan vierasta?

Niinkö.

Yksiöni on 38 neliöä, on makuualkovi ja ns. tupakeittiö ja sauna.

Yllin kyllin tilaa yhdelle ihmisille, joka liikkuu paljon, ja matkustelee silloin, kun talous antaa

myöten.

Ja lopuksi, ostin tämän yksiön. Siitä on edelleen asuntovelkaa jäljellä, mutta kyllä se loppu asuntovelkakin tulee hoidettua, samalla tavoin, kuin tähänkin asti.

No kylläpä nyt meni tunteisiin ja teit ihan omituisia päätelmiä ap:n kysymyksestä :D tässä kysyttiin että syötkö pöydän äärellä, ei mitään muuta.

Vierailija
26/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina keittiön pöydän ääressä ja samalla luen lehtiä tai näppäilen konetta. En osaa syödä lukematta. Kahvilassa koluan ensin lehtihyllyn ja varaan sieltä luettavaa pöytään. Menen sitten vasta tilaamaan. Jos luettavaa ei löydy, luen lehtiä kännykällä. Koskaan en istu sohvalle vaan aina pitää olla hyvä tuoli ja pöytä sopivalla korkeudella.

Vierailija
27/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittokomerossa syön. Pöytä on saranoitu nurkassa, lasken alas seinän viereen kun olen syönyt.

Vierailija
28/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nuorena asunut yksiössä , oli keittokomero ja siinä pöytätaso. Oon asunut ennen sitä Töölönkadulla nk piian huoneessa ja söin keittiössä joka oli vaatimaton. Piian huone sänky, kirjoituspöytä, tuoli, nojatuoli.

Seukkasin silloin ja käytiin poikkiksen kansaa Mäntsälässä nk vapaa-ajan kodissa.

Vierailija
29/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ruokapöytää, ei mahdu. Syön sohvalla.

Vierailija
30/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lasten kanssa aina ruokapöydässä, mutta yksin esim. etätöiden ruokatauolla ja iltapalaa syön aina sohvalla.

Vierailija
31/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarisyöppö kirjoitti:

Miksi pitäisi syödä ruokapöydän ääressä? En syönyt yksiössä, en kaksiossa, enkä syö tässä kolmiossakaan vaan telkkarin ääressä. Ainoastaan, jos meillä on illallisvieraita, syödään keittiönpöydän ääressä.

Jos sinulla on tupakeittiö, niin voit katsoa televisiota helposti ruokapöydän ääressä. Eikö ole hankala syödä lautaselta haarukalla ja veitsellä, jos istuu sohvalla? Ruokapöytä on sitä paitsi helpompi pitää puhtaana syömisen ja juomisen jäljistä kuin sohva. Tilavaan tupakeittiöön mahtuu hyvin kahden istuttava vuodesohva, kirjoituspöytä ikkunan eteen ja ruokapöytä neljän tuolin kera. Makuuhuone on sitten vielä erikseen.

Vierailija
32/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sohvalla/sohvapöydän ääressä. Ruokapöytä on täynnä muuta roinaa. Yksin kivempaa katsoa tv:tä samalla.

Vierailija
33/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina pöydän ääressä. En halua mitään muruja tai ruokatahroja sohvalle tai sänkyyn. 

Vierailija
34/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on iso asunto, mutta ei ruokapöytää tai sänkyä. Sohvalla syön. Eli sängyssäni siis...

Toivon mukaan olet jo saanut hankittua verhot ikkunoihin tai ainakin sälekahtimet?

Vierailija
35/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvapöydän ääressä lattialla taitellun huopapeiton päällä tai tietokoneen ääressä.

Keittiön pikku pöytä on nykyään lisätila ruuanlaitossa ja leipomisessa.

Vierailija
36/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena asuin alle 20m2 yksiössä ja silloin söin sängyssä/sohvalla tai lattialla isoilla tyynyillä. Muutenkin ruokailu oli usein nopea ja pakollinen juttu. Nykyään isohko yksiö ja syön aina ruokapöydässä. Sängyssä en tosiaankaan halua sotkea ja sohvalla tulee syötyä harvoin ja silloinkin hedelmää, jätskiä tai jotain mikä ei sottaa. Kun on vieraita, kaikki syö missä mahtuu istumaan paitsi ei sängyssä.

Vierailija
37/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vähän liian pieni asunto jos pitää syödä SÄNGYSSÄ? Miksi te pilaatte elämänne asumalla lähes vankikoppien kokoisissa kopeissa? Otatte 30km etäisyyttä missä tahansa Suomen kaupungissa niin voitte syödä samoilla asumiskustannuksilla takkahuoneessa tai keittiössä sängyn sijaan.

Vierailija
38/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä luonaan? Siis lounaan vai? Käyn päivisin töissä, ei ole aikaa syödä kotona. Yleensä syön henkilöstöravintolassa, maksaa työnantajan ateriatuen jälkeen noin 8 euroa. Illalla syön jukurttia tai rahkaa, hedelmiä, marjoja ja leipää. Jos on kova nälkä, kiehautan kaurapuuron. Ihan vaan jakkaralla istun baaripöydän äärellä.

En omista erillistä ruokapöytää. Minulla on klahvipöytä, jonka ääressä teen vähän kaikenlaista. Jos on ystäviä kylässä, levitän sen isommaksi, että mahtuu ruokaa pöytään. Ei ole kuin 2 ruokatuolia, mutta perintönojatuoli käy siihen pöydän ääreen lisänä.

Viikonloppuisin teen kotona ruokaa: pitsaa, lasagnea, spagettia, uunijuureksia fetajuustolla. Syön missä huvittaa, joskus sohvallakin.

Vierailija
39/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt yksiössä, aiemmin olen asunut myös kaksiossa. Olen aina syönyt sohvalla tai sängyssä, todella harvoin ruokapöydässä. Olenkin miettinyt, mitä ihmettä ylipäätään teen ruokapöydällä, sen sijaan voisi olla mieluummin kunnon sähköpöytä ja työtuoli tietokonetta varten. Nyt käytän siis ruokapöytää tietokonepöytänä, vaikka oikeastaan tarvisin vain sen kunnon tietokonepöydän. 

Vierailija
40/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 hengen pöytä, mut aina syön just sängyllä. Ehkä kerran kuussa syön pöydän ääressä.

En oo myöskään sohvalla koskaan :D se on kallis vaateteline.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän