Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ketkä asutte yksiössä, syöttekö oikeasti luonaan jossain ruokapöydän/pöydän äärellä?

Vierailija
21.02.2023 |

Mietin, olenko ainoa, koska muutin yksiöön 1 vuosi sitten ja ostin tänne pienen ruokapöydän, mutta en ole syönyt siinä varmaan kuin 3 kertaa ehkä vuoden aikana. Syön yleensä sängyn päällä mikä on varmaan aika noloa mutta mietin tekeekö muut näin :D

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaksiossa ja syön lähes aina sohvalla. Miesystävä asuu omakotitalossa ja sielläkin syömne lähes aina sohvalla, vaikka tykkäisin kyllä joskus syödä pöydän ääressä

Vierailija
42/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pöydän ääressä. 30m2 yksiö, keittokomero. Pöytä on sellainen kahden hengen pikkupöytä. Joskus syön pizzaa sohvalla, sängyssä en koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tullut syötyä sohvalla tai tietokonetuolissa. Tuo ruokapöytä on ollut käytössä ehkä muutaman kerran.

Varmaan pitäisi vaan poistaa se koko pöytä ja laittaa vaikka joku nojatuoli tilalle. 

Vierailija
44/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena asuin yksiössä, siellä oli kiinteänä kalusteena baaripöytä tyyppinen ratkaisu jonka ääressä söin. Ja baarijakkaratyyppiset tuolit on vieläkin tallessa ja käytössä.

Vierailija
45/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 hengen pöytä, mut aina syön just sängyllä. Ehkä kerran kuussa syön pöydän ääressä.

En oo myöskään sohvalla koskaan :D se on kallis vaateteline.

Tähän lisäys vielä, että ne kerrat kun oon syönyt pyödän ääressä, oon syönyt take away sushia. Soija-astia on liian epävarma sänkyyn vaikka syömäpuikoilla osaan syödä siististi.

Muuten syön haarukalla enkä sotke. Kahvin juon myös sängyssä.

Vierailija
46/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruokapöydässä töitä tehdessä. 

Vierailija
47/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaksiossa ja syön lähes aina sohvalla. Miesystävä asuu omakotitalossa ja sielläkin syömne lähes aina sohvalla, vaikka tykkäisin kyllä joskus syödä pöydän ääressä

Oikeesti?

Siis miten te tämän teette - otatte keittiössä ruokaa lautaselle ja sitten kannatte ne sohvalle ja istutte alas. Entä juoma? Sylissäkö pidätte lautasen? Eikö se ole hankala käyttää veistä ja haarukkaa? Vai matalalla sohvapöydällä lautanen ja selkä kippurassa syötte? Siis oikeesti, mikä järki tässä on??? Telkkariako katsotte samaan aikaan?

En ole koskaan syönyt kotonani kuin ruokapöydän ääressä. Näin siis jo ysärillä kolmen hengen solussa. Aina söin yhteiskeittiön ruokapöydässä.

Iltapalaa voin sit syödä vaikka sohvalla.

Vierailija
48/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kotona lounasaikaan...

Vierailija
49/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän tyrmistynyt tästä ketjusta. Ihmiset on moukkia. Turha sit ihmetellä, ettei osata käyttäytyä muuallakaan, kun ruoatkin syödään sängyssä tai sohvalla. Hyi hitto. Ei mitään kunnioitusta ruokaa tai tapoja kohtaan.

Vierailija
50/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittokomero, ei mahdu pöytää sinne mutta mulla on iso ruokapöytä huoneen puolella. Tänään olin valloittanut sen ompelukoneella, silti söin pöydän ääressä.

Vierailija
51/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän tyrmistynyt tästä ketjusta. Ihmiset on moukkia. Turha sit ihmetellä, ettei osata käyttäytyä muuallakaan, kun ruoatkin syödään sängyssä tai sohvalla. Hyi hitto. Ei mitään kunnioitusta ruokaa tai tapoja kohtaan.

Miksi kotona pitäisi käyttäytyä samalla tavalla kuin muualla?

Vierailija
52/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössä söin aina ruokapöydän äärellä. Kaksioon muutettua hankittiin sohvapöytä ja nyt syödään siinä, ruokapöydässä ehkä jouluna ja juhannuksena.

Vierailija
53/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan vähän liian pieni asunto jos pitää syödä SÄNGYSSÄ? Miksi te pilaatte elämänne asumalla lähes vankikoppien kokoisissa kopeissa? Otatte 30km etäisyyttä missä tahansa Suomen kaupungissa niin voitte syödä samoilla asumiskustannuksilla takkahuoneessa tai keittiössä sängyn sijaan.

Just. Kun ei kaikki halua ottaa etäisyyttä. Olen kuule minäkin niin pienestä kylästä syntyisin, ettei kukaan ole koskaan kuullutkaan. 200 asukasta laajalla alueella. Kotitalosta näkyi toisella puolella metsää ja toisella puolella lehmien laidunniitty. Lähimpään naapuriin linnuntietä puoli kilometriä. Kotipihasta yksityistietä pimeässä rämpiä 900 metriä ja isompaa hiekkatietä puoli km lisää, että pääsi koulubussille. Ja kyllä tilaa riitti. Meillä oli kylän isoin tupa, jossa oli 3 pirttipöytää peräkkäin ja sama pituus tietysti penkkiä. 2 isoa sohvaa, pari nojatuolia, piironki ja pari sohvapöytää. Uunia kun alkoi lämmittää, lämmitys kesti puoli päivää. Oli 4 makuukamaria, ruokakomero ja keittiö. Ja sisävessa ja suihku. Ne oli jälkikäteen rakennettu. Ulkona sitten oli puulla lämmitettävä sauna, jonka pukuhuone oli jääkylmä talvella.

Vierailija
54/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössä minulla oli pieni keittiö jonne mahtui pöytä. Söin joskus siinä ja joskus sohvalla telkkaria katsellen. Sitten taas kaksiossa asuessa keittiö oli sellainen pitkänmallinen, jossa oli baaripöytä, mutta en koskaan käyttänyt sitä vaan söin joko olkkarissa ruokapöydän ääressä tai sohvalla. Eli riippuu asunnon tilaratkaisuista.

Vierailija
55/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä te syötte sängyssä? Ei siinä ainakaan pihviä sahata... Kaurapuuro tai hernekeittokin lienee hieman hankala lusikoitava. En tajua. Menette keittiöön, keittokomeron tai -nurkkaukseen, väsäätte sapuskani ja kannatte sen sänkyyn. Entäs ruokajuoma? Miten tämä oikein edes onnistuu ja pahemmin sotkematta vielä?

Vierailija
56/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokalautasella ei ole tunteita. Se ei osaa loukkaantua siitä, joutuuko makaamaan ruokapöydän sijasta sohvapöydällä tai sohvan leveällä käsinojalla.

Vierailija
57/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ KESKUSTELUA! V...ttu ollaan varmasti maailman ainoa kansa joka syö ruokansa sängyssä tai sohvalla. Ei siinä kyllä muuta kuin einesruokaa syödä.

Eli nyt alkaa selvitä miksi on niin paljon sydän kuolemia! Porukka asuu niin pienissä asunnoissa ettei mahdu tekemään/syömään oikeaa ruokaa, eli leipää esim. tuskin kukaan sängyssä syöjä syö koskaan.

Vierailija
58/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan vähän liian pieni asunto jos pitää syödä SÄNGYSSÄ? Miksi te pilaatte elämänne asumalla lähes vankikoppien kokoisissa kopeissa? Otatte 30km etäisyyttä missä tahansa Suomen kaupungissa niin voitte syödä samoilla asumiskustannuksilla takkahuoneessa tai keittiössä sängyn sijaan.

Sit pitäis hommata auto, maksaa veroa siitä, ostaa bensaa/dieseliä tai ladata sähköllä.

Vastikkeet muutenkin vain 1600/vuosi missä elän + ei mitään omakotitalon ylläpito- ja huoltoriesoja. Muutenkin sinkun ihan turha hommata.

Tulee ruokailu aika kalliiksi jos tohon suunnitelmaan pitäis lähteä.

Vierailija
59/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit pitäis hommata auto, maksaa veroa siitä, ostaa bensaa/dieseliä tai ladata sähköllä.

Vastikkeet muutenkin vain 1600/vuosi missä elän + ei mitään omakotitalon ylläpito- ja huoltoriesoja. Muutenkin sinkun ihan turha hommata.

Entä muu mukavuus? Kyllä minulle saisi palkkani päälle maksaa 3tuon 1600€ kk että tekisin 24kk:n diilin 30m^2 pervekkeettomaan ja saunattomaan yksiöön.

Vierailija
60/75 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä muu mukavuus? Kyllä minulle saisi palkkani päälle maksaa 3tuon 1600€ kk että tekisin 24kk:n diilin 30m^2 pervekkeettomaan ja saunattomaan yksiöön.

Siis 3 kertaa tuon 1600€= 4800€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme