Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskiaispullassa ei ole KOSKAAN hilloa!

Vierailija
21.02.2023 |

Vaan mantelimassaa. Muuten se ei ole laskiaispulla, vaan hillokermapulla.

Syötkö itse mielummin laskiaispullaa vai hillokermapullaa?

T. Kokoomussika

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, syötkö edes sitä mantelimassa-kermavaahtopullaas siten kuin pitäs: Pulla lautasella, lämmintä maitoa lisäksi, ja siitä sitten lusikoimaan!

Mä alan paisteleen jo tippaleipiä!

Vierailija
42/47 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nää tajua, turha joka vuosi vääntää.

Mutta syököön hillopullia ne jotka tykkää.

Suodaan heille se ilo. Ei se ole meiltä pois. Itse tykkään kuitenkin syödä laskiaispullia. Pidän enemmän hillo- kuin mantelimassatäytteestä.

Siis mitä? Hillotäytepulla ei ole laskiaispulla, tarkoitin että sitä on turha joka vuosi jankuttaa kun aina riittää näitä jotka luulee että hillopullakin on laskiaispulla...

Näköjään edes yksi täysjärkinen mun lisäksi.

Ap

Täällä myös! Ihan faktahan se on, että alkuperäinen laskiaispulla tehdään mantelimassalla. Hillopullat ovat sitten lapsille ja muille keskenkasvuisille kehitelty versio, mutta ei aito laskiaispulla. Tietenkin kaupat haluaa niitä ja kaikenmaailman suklaakreemipullia laskiaispulliksi kutsua, sillä sesonkituotteet myy.

Fakta on, että alkuperäisessä laskiaispullassa ei ollut hilloa eikä mantelimassaa. Lukekaa nyt edes kerran Wikipediasta tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tuplahillot ihan ap:n kiusaksi.

Vierailija
44/47 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden palstahullun syntymä

Hienoa päästä todistamaan yhtä luonnon kauneimmista tapahtumista. Rääkyvä, verellä ja pa**alla kuorrutettu möykky putkahtaa maailmaan.

Vierailija
45/47 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sai juuri laskiaispillua. 🤪

Oikein!

Vierailija
46/47 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin.

1700-luvulta olevan ruotsalaisen reseptin mukaan makeassa laskiaispullassa ei ollut täytettä ja se tarjoiltiin lämpimässä maidossa syvällä lautasella.

Näin meille laskiaispullat tarjosi 1920-luvulla syntynyt äitimme.

N 69 v

Vierailija
47/47 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nää tajua, turha joka vuosi vääntää.

Mutta syököön hillopullia ne jotka tykkää.

Suodaan heille se ilo. Ei se ole meiltä pois. Itse tykkään kuitenkin syödä laskiaispullia. Pidän enemmän hillo- kuin mantelimassatäytteestä.

Siis mitä? Hillotäytepulla ei ole laskiaispulla, tarkoitin että sitä on turha joka vuosi jankuttaa kun aina riittää näitä jotka luulee että hillopullakin on laskiaispulla...

Näköjään edes yksi täysjärkinen mun lisäksi.

Ap

Täällä myös! Ihan faktahan se on, että alkuperäinen laskiaispulla tehdään mantelimassalla. Hillopullat ovat sitten lapsille ja muille keskenkasvuisille kehitelty versio, mutta ei aito laskiaispulla. Tietenkin kaupat haluaa niitä ja kaikenmaailman suklaakreemipullia laskiaispulliksi kutsua, sillä sesonkituotteet myy.

Fakta on, että alkuperäisessä laskiaispullassa ei ollut hilloa eikä mantelimassaa. Lukekaa nyt edes kerran Wikipediasta tietoja.

Wikipedia näyttää tietävän väärin. Jos katsoo lähteeksi merkityn artikkelin, niin siinä ei sanota mitään tuollaista.

Luottaisin mieluummin esim. Yleen:

https://yle.fi/a/3-8659183