Laskiaispullassa ei ole KOSKAAN hilloa!
Vaan mantelimassaa. Muuten se ei ole laskiaispulla, vaan hillokermapulla.
Syötkö itse mielummin laskiaispullaa vai hillokermapullaa?
T. Kokoomussika
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nää tajua, turha joka vuosi vääntää.
Mutta syököön hillopullia ne jotka tykkää.Suodaan heille se ilo. Ei se ole meiltä pois. Itse tykkään kuitenkin syödä laskiaispullia. Pidän enemmän hillo- kuin mantelimassatäytteestä.
Siis mitä? Hillotäytepulla ei ole laskiaispulla, tarkoitin että sitä on turha joka vuosi jankuttaa kun aina riittää näitä jotka luulee että hillopullakin on laskiaispulla...
Juuri tuotahan minä sanoin. Jos joku tykkää syödä hillopullia niin syökööt niitä. Me muut voimme syödä laskiaispullia, hillolla tai mantelimassalla - tai jollain suklaakreemillä jos sellaisesta diggaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta syököön hillopullia ne jotka tykkää.Suodaan heille se ilo. Ei se ole meiltä pois. Itse tykkään kuitenkin syödä laskiaispullia. Pidän enemmän hillo- kuin mantelimassatäytteestä.
Siis mitä? Hillotäytepulla ei ole laskiaispulla, tarkoitin että sitä on turha joka vuosi jankuttaa kun aina riittää näitä jotka luulee että hillopullakin on laskiaispulla...
No voi, onko pyhään laskiaispullaan menty kajoamaan? Koeta kestää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään edes yksi täysjärkinen mun lisäksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies sai juuri laskiaispillua. 🤪
Hillolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hillolla?
Kokomuussikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hillolla?
Jep, puolukkahillolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisin laskiaispullan hillolla =P
Etkö nyt ymmärtänyt, se ei ole laskiaispulla jos siinä on hilloa. Mantelimassa tekee pullasta laskiaispullan!
Ap
Jos teen vappuna pullan mantelimassalla, niin onko se silloin vappupulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisin laskiaispullan hillolla =P
Etkö nyt ymmärtänyt, se ei ole laskiaispulla jos siinä on hilloa. Mantelimassa tekee pullasta laskiaispullan!
ApJos teen vappuna pullan mantelimassalla, niin onko se silloin vappupulla?
Laskiaispulla se on vuodenajasta riippumatta. Samalla tavalla kuin lanttulaatikko on jouluruoka vaikka söisit juhannuksena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Täällä myös! Ihan faktahan se on, että alkuperäinen laskiaispulla tehdään mantelimassalla. Hillopullat ovat sitten lapsille ja muille keskenkasvuisille kehitelty versio, mutta ei aito laskiaispulla. Tietenkin kaupat haluaa niitä ja kaikenmaailman suklaakreemipullia laskiaispulliksi kutsua, sillä sesonkituotteet myy.
Vierailija kirjoitti:
Mun laskiaispullassa on hilloa ja kermavaahtoa. Piste.
SE EI OLE LASKIAISPULLA.
Mun laskiaispullissa on hilloa ja sillä selvä. Inhoan mantelimassaa eikä mua kiinnosta peen vertaa ap:n kaltaisten ihmisten kitinät laskiaispullista. Jokainen saa tykätä mistä tykkää eikä pitäisi kaivella muiden napaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun laskiaispullassa on hilloa ja kermavaahtoa. Piste.
SE EI OLE LASKIAISPULLA.
Ota lääkkeet niin ei tarvitse täällä huutaa ja raivota.
Mantelimassahullu jatkaa jankutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTäällä myös! Ihan faktahan se on, että alkuperäinen laskiaispulla tehdään mantelimassalla. Hillopullat ovat sitten lapsille ja muille keskenkasvuisille kehitelty versio, mutta ei aito laskiaispulla. Tietenkin kaupat haluaa niitä ja kaikenmaailman suklaakreemipullia laskiaispulliksi kutsua, sillä sesonkituotteet myy.
Keskenkasvuista se, että ei pidä mantelimassasta. Ei hyvää päivää teidän joidenkin aivopieruja. :D Kyllä menee joillakin laskiaispullat tunteisiin.
Mun laskiaispullassa on aina hilloa. Siihen ei voi kukaan vaikuttaa. Lapsena syötiin kotona ja koulussa (hiihtolenkin jälkeen) laskiaistiistaina pullia lämpimässä maidossa. Lukekaa pullan täytteestä riitelijät laskiaispullien historiasta. Siis sieltä kaukaa Ruotsista, mistä sitten siirryttiin Saksaan. Tulisi jotain järkeä tuohon kinasteluun.
Jos välittää laskiaispullansa historiallisesta tarkkuudesta niin unohtaa kaikki mantelimassat ja hillot, ja syö pullansa ilman täytteitä kulhollisessa kuumaa maitoa. Kaikki muu on hapatusta jas historian vääristelyä. Se nimi on muuten vastlakukkel eikä mikään laskiaispulla.
Väärin.
1700-luvulta olevan ruotsalaisen reseptin mukaan makeassa laskiaispullassa ei ollut täytettä ja se tarjoiltiin lämpimässä maidossa syvällä lautasella.