Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen sairastelu ja vanhemman poissaolo töistä

Vierailija
21.02.2023 |

Olen tässä seuraillut, että kuinka paljon pienten, juuri päiväkotiin vietyjen lasten vanhemmat ovatkaan poissa töistä hoitamassa lasta. Meilläkin töissä näin. Itse jo liki 50v sinnittelen ja en ole - onneksi- koskaan sairaana. Silti ei palkassa minua huomioida tästä sitoutuneisuudesta mitenkään. Oman lapsen vein vasta 3v hoitoon eikä hän muutenkaan paljon sairastellut.

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epäreilua, kun lapsettomat tekee jatkuvasti toisen töitä omien lisäksi, mutta sitä ei saa sanoa.

Vierailija
22/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vaan, suojelimme teitä keski-ikäisiä korona-aikana ja nyt pienet lapsemme sairastelevat jatkuvasti, kun heille ei ole ehtinyt kehittyä kunnon vastustuskykyä. Esim. tämän vuoden aikana lapsemme ovat olleet päikyssä enimmillään 6 päivää putkeen. Arvaa vaan olemmeko mieheni kanssa uupuneita, kun teemme työtä, jota kukaan ei poissaollessamme jatka. Ehkä ennemminkin meidän pitäisi saada se mitali, kun pyöritämme tätä katastrofia ja sinnittelemme jatkuvasti voimiemme äärirajoilla.

Lapset ovat teidän henkilökohtainen arvovalintanne. Ja lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia henkilökohtaisia narsistisia tarpeitanne. Nauttikaa nyt niistä omista valinnoistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vaan, suojelimme teitä keski-ikäisiä korona-aikana ja nyt pienet lapsemme sairastelevat jatkuvasti, kun heille ei ole ehtinyt kehittyä kunnon vastustuskykyä. Esim. tämän vuoden aikana lapsemme ovat olleet päikyssä enimmillään 6 päivää putkeen. Arvaa vaan olemmeko mieheni kanssa uupuneita, kun teemme työtä, jota kukaan ei poissaollessamme jatka. Ehkä ennemminkin meidän pitäisi saada se mitali, kun pyöritämme tätä katastrofia ja sinnittelemme jatkuvasti voimiemme äärirajoilla.

Miten keski-ikäisiä suojeltiin korona-aikaan? Kävin normaalisti töissä enkä koronaan sairastunut. Voisiko keski-ikäinen (vaikka lapseton ja terveenä pysynyt) myös silloin tällöin hoitovapaata oman iäkkään vanhemman hoitoa varten? Heitäkin pitäisi kiikuttaa lääkäriin ja milloin mihinkin kesken työpäivän.

Vierailija
24/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti. Sairasteluille ei voi mitään ja kaikki ei pysty olemaan 3 vuotta kotona kun ei ole rikasta miestä eikä rahaa. Pääsit nyt pätemään että minä en ole ollut saikulla yhtään ja minä olen niin hyvä ihminen. Huh hu. Meni kyllä tunteisiin kun lapseni on vakavasti sairas.

ei ole rikasta miestä (olen ap) ja herran jestas! Tajuan kyllä sen, että lapsi on vakavasti sairas ja se on asia erikseen. Varmasti vanhempi sitten jo ehkä lutvii työssä käynnintäysin eri tavalla silloin. Tarkoitin näitä viikoittain toistuvia pikku nuhia, oksennustauteja jne. Mielestäni niitä vuoden vanhoja ei pitäisi päiväkotiin viedä vaan pohtia, että olisiko elintason laskeminen muutamaksi vuodeksi mahdollista. 

Haluatko oikeasti työkaverisi tulevan töihin, jos tämän lapsella on oksennustauti? Tai kuvitteletko, että lapsen voi viedä siinä päiväkotiin? Oksennustauti tulee iästä riippumatta oikeastaan joka talvi. Oli ollut kotihoidossa tai ei.

Sairaan lapsen kanssa saa olla pois, kunnes tämä on 10-vuotias. Se on lakisääteinen oikeus. Toki sinulla on myös oikeus valittaa, mutta teet vaan itsestäsi pellen syyllistämällä vanhempia ja tietämällä paremmin heidän taloudellisen tilanteen ja sen venymisen kotona olemiseen.

Vierailija
25/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tosi epäreilua on, siitä ei pääse mihinkään. Mielestäni ne vapaat pitäisi jotenkin kompensoida lapsettomille ja niille joiden lapset eivät sairasta/joku muu hoitaa sairauspoissaolot.

Mitkä vapaat?

Vierailija
26/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se epäreilua, kun lapsettomat tekee jatkuvasti toisen töitä omien lisäksi, mutta sitä ei saa sanoa.

Minä hain just kuukauden saikkua, kun en vaan enää tätä jaksa. Työnantajan työt ei ole minun ongelmani.

Vierailija
27/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täsmälleen sama tilanne! Marraskuusta lähtien 3 lasta jatluvasti kipeinä. Joulut ja synttärit yms peruttu, ei olla ulkoiltu koko sinä aikana, kun lunta on ollut maassa. Omia töitä tehdään yöllä ja samalla valvotaan sairaiden lasten kanssa. Todellakin uuvuttaa!

Vierailija
28/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten keski-ikäisiä suojeltiin korona-aikaan? Kävin normaalisti töissä enkä koronaan sairastunut. Voisiko keski-ikäinen (vaikka lapseton ja terveenä pysynyt) myös silloin tällöin hoitovapaata oman iäkkään vanhemman hoitoa varten? Heitäkin pitäisi kiikuttaa lääkäriin ja milloin mihinkin kesken työpäivän.

No, itseasiassa minusta ei olisi hullumpi idea, jos vanhemmat on todistetusti siinä kunnossa, että tällaista tarvitsevat. Helpottaisi huomattavasti monen arkea. Kannatan!

Vierailija
29/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vaan, suojelimme teitä keski-ikäisiä korona-aikana .

Hah, kyllä keski-ikäiset kulki ihan normaalisti töissä ym korona-aikana, mitä selität?

Vierailija
30/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tosi epäreilua on, siitä ei pääse mihinkään. Mielestäni ne vapaat pitäisi jotenkin kompensoida lapsettomille ja niille joiden lapset eivät sairasta/joku muu hoitaa sairauspoissaolot.

Mitkä vapaat?

Ne vapaat kun ollaan kipeän lapsen takia poissa töistä.

Vierailija
31/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin paljon mieluummin töissä kuin kotona hoitamassa sairasta lasta. Ei ole herkkua. Lisäksi usein joutuu yöllä heräilemään kipeän lapsen kanssa.

Vierailija
32/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti. Sairasteluille ei voi mitään ja kaikki ei pysty olemaan 3 vuotta kotona kun ei ole rikasta miestä eikä rahaa. Pääsit nyt pätemään että minä en ole ollut saikulla yhtään ja minä olen niin hyvä ihminen. Huh hu. Meni kyllä tunteisiin kun lapseni on vakavasti sairas.

ei ole rikasta miestä (olen ap) ja herran jestas! Tajuan kyllä sen, että lapsi on vakavasti sairas ja se on asia erikseen. Varmasti vanhempi sitten jo ehkä lutvii työssä käynnintäysin eri tavalla silloin. Tarkoitin näitä viikoittain toistuvia pikku nuhia, oksennustauteja jne. Mielestäni niitä vuoden vanhoja ei pitäisi päiväkotiin viedä vaan pohtia, että olisiko elintason laskeminen muutamaksi vuodeksi mahdollista. 

Yhteiskunta on muuttunut aika paljon niistä ajoista, kun sinulla oli pieniä lapsia :) Ihan ei elintason laskeminen riitä ainakaan pk-seudulla elättämään perhettä.

Kyllä se elintason laskeminen vain on mahdolista ja hyvin järkevääkin jos on pienet lapset. Vanhemmat voivat tehdä lyhennettyä työaikaa. vuorotella hoitovapaitaan jne. Sen sijaan, että ovat lähes viikottain poissa pari lakisääteistä päivää hoitamassa sairasta lasta ja työt jäävät muiden kontolle.

Vierailija
33/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vapaat?

Voidaan kompensoida ne niin, että lapsettomat menee hoitamaan työkavereiden lapsia joka toinen kerta kun nämä ovat kipeänä.

Vierailija
34/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vapaat?

Voidaan kompensoida ne niin, että lapsettomat menee hoitamaan työkavereiden lapsia joka toinen kerta kun nämä ovat kipeänä.

:D :D 

En koske kakaraasi tikullakaan. 

Vierailija
35/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on muuttunut aika paljon niistä ajoista, kun sinulla oli pieniä lapsia :) Ihan ei elintason laskeminen riitä ainakaan pk-seudulla elättämään perhettä.

Mistä tiedäty lasteni iän? ap

Vierailija
36/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vapaat?

Veikkaan että kukaan mun työkavereista ei tod olis halunnut mua lapsiaan hoitamaan.

Vierailija
37/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä täsmälleen sama tilanne! Marraskuusta lähtien 3 lasta jatluvasti kipeinä. Joulut ja synttärit yms peruttu, ei olla ulkoiltu koko sinä aikana, kun lunta on ollut maassa. Omia töitä tehdään yöllä ja samalla valvotaan sairaiden lasten kanssa. Todellakin uuvuttaa!

Kiitos, tämä vertaistuki on ainoa asia, mikä lohduttaa! Yhteiskunnallisesta keskustelusta tuntuu täysin unohtuneen uupuneet perheet. Tuntuu myös kurjalta, kun huomaa työnantajan närkästymisen, mutta mitä ihmettä tälle tilanteelle oikeasti voisi tehdä. Miljoona kertaa mieluummin olisin töissä! Meillä isovanhemmat työelämässä, eivätkä voi auttaa sairasteluiden suhteen.

Vierailija
38/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin paljon mieluummin töissä kuin kotona hoitamassa sairasta lasta. Ei ole herkkua. Lisäksi usein joutuu yöllä heräilemään kipeän lapsen kanssa.

Miksi et hanki hoitajaa kotiin?

Vierailija
39/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi on kohta 5v ja sairastelee koko ajan. Kun meni päiväkotiin 2-vuotiaana oli kotona-aika eikä eka vuoteen juurikaan sairastanut. Sen jälkeen homma lähtikin sitten ihan käsistä. Minkäs minä sille voin että lapsella on flunssa vähintään joka kuukausi, voin kertoa että kaikkea on yritetty kyllä. Ja lapsen isä hoitaa osan poissaoloista kyllä. Isovanhemmat on vielä töissä, eivät siis voi auttaa. Osa flunssista tietysti tarttuu myös itselle, ja sit tulee omiakin saikkuja. Mutta ei tää enää kauaa kestä, kun lapsi on kouluikäinen hän pärjännee saikkupäivät etätöitä tekevän isänsä kanssa ihan hyvin, sitten voin seuraavat vuosikymmenet tehdä reippaasti töitä.

Vierailija
40/207 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme marttyyriyttä. Otat saikkua niinkuin muutkin, ettei tarvitse katkeroitua. Esimerkiksi aina silloin kun se lapsellinen kollega palaa töihin- niin voi sitten heti tehdä sinunkin työt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän