Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Posti lopettaa Plus-merkin myymisen 31.3.2023.

Vierailija
20.02.2023 |

Se oli jo alusta alaken tuhoontuomittu idea. Kuka haluaa maksaa 1,50 € extraa käytännöllisesti katsoen tyhjästä?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus-merkillä sai kirjeensä perille seuraavaksi päiväksi. Voidaan siis sanoa että oikeastaan se oli siis ensimmäisen luokan merkki varustettuna seurannalla. Luulen vain että todellinen syy lopettamiseen on nimenomaan se että Posti haluaa lopettaa muutamien plus-kirjeiden takia ajettavat jakoreissut ( joiden takia myös edullisempaa postia saattoi päätyä aikaisemmin perille).

Sai missä sai ja sai milloin sai. Ei kannata tuota yleistää.

Mulle plus-merkin suurin etu oli seuranta. Pystyi olemaan varma että menee perille ja sai tietää tarkan päivämäärän milloin saapui vastaanottajalle.

Mutta onneks pikakirjeet jää valikoimaan edelleen vaikka plus-merkin myynti loppuu.

Vierailija
42/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo pikakirje saman hintainen kuin plus-merkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokakuusta 2023 alkaen siirrytään koko maassa kolmipäiväiseen postinjakeluun. Odotettavissa on lisää hidastumisisia.

Ihan hyvä ratkaisu.  Ylikapasiteettia on turha yläpitää.  -Tanskassa on kertaviikkoinen jakelu.

Ja asukastiheys on eri luokkaa.

Vierailija
44/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa että Pikakirjeitä voi jatkossakin lähettää! Ainoastaan plus-lähetykset loppuu.

Arvaan etukäteen. Verkkokauppiaat taas säästävät ja tulee hitaalla versiolla, edelleen. Vaikka asiakas maksaisi 8e lähetyksestä. Mutta hyvä että voin itse käyttää Pika:a.

Vierailija
45/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokakuusta 2023 alkaen siirrytään koko maassa kolmipäiväiseen postinjakeluun. Odotettavissa on lisää hidastumisisia.

Ja mikä absurdeinta, yöjakelu säilyy jakossakin JOKA PÄIVÄISENÄ. Siis joka öisenä, viikonloppuja ja pyhiä myöten.

Oikeesti, kelatkaa: Päiväjakelu 3 kertaa viikossa, ja yöjakelu 7 kertaa viikossa.

Kirjepostia on siirretty yöjakeluun monilla paikkakunnilla kuten esim. Tampereella.

Jännä suuntaus.

Vierailija
46/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli loistava tuote, kirjeet menivät määränpäähänsä 1-2 päivässä ja näin seurannasta, että perillä ovat - suorastaan ihmettelin, miten näin erinomaisen palvelun saa näin edullisesti, mutta ei se vissiin sitten kannattanutkaan.

Vierailija
47/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oli loistava tuote, kirjeet menivät määränpäähänsä 1-2 päivässä ja näin seurannasta, että perillä ovat - suorastaan ihmettelin, miten näin erinomaisen palvelun saa näin edullisesti, mutta ei se vissiin sitten kannattanutkaan.

Taidettiin huomata pikkuinen erhe palvelun kanssa; kirjeet pääsevät perille!

Vierailija
48/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistetaan nyt vielä kerran.. jatkossakin saat saman palvelun. Se on vaan nimeltään pikakirje.

Vierailija
49/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo pikakirje saman hintainen kuin plus-merkki?

Plus-merkin kera kirjeen sai lähetettyä nopeasti ja seurannalla hintaan 3,60 euroa, pikakirje maksaa (ainakin henkilöille) 14 euroa! Pikakirjettä edullisempi vaihtoehto on XXS-lähetys, joka maksaa 5,90 euroa eli sekin reilusti Plus-merkkikirjettä enemmän, mutta siinäkin on seuranta ja pitäisi olla toimitettuna 1-3 arkipäivässä.

Vierailija
50/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa niitä vanhoja ikimerkkejä vielä.

Mulla on vielä kolme avaamatonta 100 merkin pakettia ja yksi osittain käytetty. Myin aikoinaan paljon Huutonetissä ja silloin nuo tuli hankittua. Silloin tuli yhden merkin hinnaksi 75 senttiä.

Vierailija
51/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vielä kolme avaamatonta 100 merkin pakettia ja yksi osittain käytetty. Myin aikoinaan paljon Huutonetissä ja silloin nuo tuli hankittua. Silloin tuli yhden merkin hinnaksi 75 senttiä.

Minulla on vaikka kuinka monta - kulkeneita mutta leimaamattomia. Olen liuottanut irti kuorista ja käytän uudelleen.

Vierailija
52/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ratkaisu.  Ylikapasiteettia on turha yläpitää.  -Tanskassa on kertaviikkoinen jakelu.

Ja asukastiheys on eri luokkaa.

"Ylikapasiteettia"... Juuri tuollaisella uuskielellä perustellaan palvelujen huonontaminen. Olisi kiva, jos voisi edelleen lähettää jollekulle vaikka syntymäpäiväkortin, joka tulisi perille seuraavana päivänä niin kuin vielä joitain vuosia sitten tuli. Totta kai ihmiset postittavat kortteja ja kirjeitä aina vain vähemmän, kun postimaksuja nostetaan ja perillemeno viivästyy tai muuttuu epävarmaksi.

Vierailija
53/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli jaettu väärään osoitteeseen tuollainen. Oltiin oltu pois pari kuukautta. Toivottavasti sillä ei ollut kiire.

Vein toki sen uudelleen jaettavaksi. Tajusin tärkeäksi. Siinä oli mahdoton osoite. Mutta tyyppien onneksi Siinä oli lähettäjän osoite myös.

Vierailija
54/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä absurdeinta, yöjakelu säilyy jakossakin JOKA PÄIVÄISENÄ. Siis joka öisenä, viikonloppuja ja pyhiä myöten.

Oikeesti, kelatkaa: Päiväjakelu 3 kertaa viikossa, ja yöjakelu 7 kertaa viikossa.

Kirjepostia on siirretty yöjakeluun monilla paikkakunnilla kuten esim. Tampereella.

Jännä suuntaus.

Siis ei tuo sanomalehtien mukana tuleva yöjakelu tuo kirjeitä kuin arkisin. Eli 5 päivänä.

Vierailija
55/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistetaan nyt vielä kerran.. jatkossakin saat saman palvelun. Se on vaan nimeltään pikakirje.

Toista ihan niin monta kertaa, kuin haluat, mutta ei se muuta sitä miksikään., että pikakirje maksaa yli kympin enemmän, kuin Plus-merkkilähetys; ehkä sama palvelu, mutta hinta ei todellakaan!

Vierailija
56/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus merkki oli kätevä tapa lähettää kohtuuhintaan pienempää kirjekuoressa kulkuvaa tavaraa seurantakoodin kanssa. Hinnassa on iso loikka pienimpään pakettiin jossa on seurantakoodi.

Tällä on merkitystä jos myy tavaraa huutonetissä tai torissa.

Vierailija
57/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vaikka kuinka monta - kulkeneita mutta leimaamattomia. Olen liuottanut irti kuorista ja käytän uudelleen.

Olethan tietoinen, että postimerkkien uudelleen käyttäminen on rikos, josta voi saada sakkoa?

Vierailija
58/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla se oli yhdessä vaiheessa pakollinen jos halusi kortin vielä perille jouluksi. Silloin olisin ostanut, mutta eipä ollutkaan marketin postissa myynnissä!

Vierailija
59/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan tietoinen, että postimerkkien uudelleen käyttäminen on rikos, josta voi saada sakkoa?

Bää bää sulle, lammas. Mene määkimään moraalisaarnojasi muualle.

Vierailija
60/79 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä.lähtien? Meillä yläasteella opettaja neuvoi ottamaan leimaamattomat merkit hyötykäyttöön.