Mihin valintoihin olet elämässäsi tyytyväisin?
Kommentit (25)
Olen ollut mieluummin sinkkuna kuin yrittänyt päästä parisuhteeseen väkisin. Olen ollut aika monta kertaa iloinen myös siitä, että minusta ja naisesta on tullut kaverit tai jopa ystävät kuin edenneet parisuhteeseen.
Sanoisin, että olen tehnyt lähinnä hyviä valintoja ja olen elämääni hyvin tyytyväinen. En osaa edes valita mihin olisin tyytyväisin, sillä hyviä asioita on paljon.
Esimerkiksi se, että valitsin miehistä parhaan, on yksi elämäni paras asia. En tyytynyt huonoon, en edes keskinkertaiseen tai hyvään, vaan löysin sen parhaimman.
Hoidin kolmea lastamme kotona vuosia. Se oli minun ja mieheni yhteinen valinta. Luultavasti juuri niiden kiireettömien, hyväntuulisten ja lämpimien lapsuusvuosien takia perheemme on yhä vieläkin upea yhtenäinen porukka ja kotonamme on mukava elää. Nuorin lapsista on lukiossa.
Yksi valintamme oli myös rakentaa kotimme tänne kotikylään lähelle vanhempiani. Täällä on rauhaa, luontoa ja samanhenkisiä ystäviä sekä isovanhemmat.
Ammatinvalintani on mennyt myös täydellisen nappiin ja siihen eväät tulivat jo omasta lapsuudestani ja vanhempieni hyvistä valinnoista. Lapsistamme vanhin on samalla alalla kanssani ja hänkin on tyytyväinen.
Lähdin pois toksisesta työpaikasta koeajalla karenssille.
Rahat vai henki, valinta oli loppupeleissä helppo.
Elämäntapatyöttömäksi heittäytyminen vajaat 10 vuotta sitten on paras päätös elämässäni. Koko loppuelämä pelkkää lomaa.
M38
Että jaksoin hakea yliopitoon "omalle alalleni" vaikka sain kuulla usein, ettei minun aiemmalla koulutustaustalla voisi mitenkään päästä ao koulutukseen kun moni paljon välkympikään ei onnistu saamaan paikkaa.
Kuule ap, olen tyytyväinen ja etenkin sopeutunut kaikkiin valintoihin, joita olen elämässäni tehnyt. Ja sitäpaitsu kaikki nämä elämäni valinnat tein täysi-ikäisenä.
Lukion toisella luokalla päätin, mihin tiedekuntaan yliopitossa haen.
Näin sen eteen vaivaa ja tein helvetisti töitä.
Yliopistoaikoina ei vanhemmat eikä veljeni, puuttuneet mitenkään, elämäni hlökohtaisen elämän valintoihin.
Veljestäni tuli hammaslääkäri.
Itse opiskelin it-puolella yliopistossa, ja hain saksalaiseen yliopistoon, opiskelijavaihtoon.
Siellä tutustuin saman alan naisiopiskelijaan, älykkääseen ja hurmaavaan usalaiseen naiseen, joka oli syntynyt Jamaikalla, mutta joka oli Usan kansalainen.
Juuri ennen kuin valmistuimme solmimme avioliiton.
Niihin aikoihin se oli se oli melkoinen juttu lähipiirissä.
Jäimme töihin ulkomaille, mutta ainoa lapsemme tapasi kyllä molempia isovanhempia, ja osasi myös puhua suomen kieltä tasolla tyydyttävä - hyvä.
Ei aina voi itse säätää kaikkea elämänsä kulunsa.
Sillä normaalilla, täysijärkisellä ihmisillä on ihmissuhteissa ja suvun jatkamisessa kysymyksessä myös inhmilliset tunteet: Rakkaus, syvä välittäminen läheisistään.
M. 74
Tuohon siippaan vaikkei täydellinen olekaan.
Mun paras ystäväni ja kumppanini kaikessa. Yhteisten unelmien ja hullujen haaveiden toteuttaja joka aina jaksaa kannustaa.
Tietty hyvä isä näille 4 lapselle vaikkei kaikki omia ollutkaan. Lastenlasten bestis:)
Että hain nykyiseen työpaikkaan töihin noin 20 vuotta sitten.
Muutin pois suomesta kymmenen vuotta sitten.
Isoin on oma aviomies, jonka kanssa ollaan oltu jo 34 vuotta yhdessä. Hän on rakastanut myötä- ja vastoinkäymisissä, antanut upeat geenit lapsellemme ja on loistava isä, varmasti myös isoisä, kunhan sen aika koittaa.
Kotiäitinä oleminen, kun lapsemme oli pieni, on myös hyvä valinta ja monet häneen liittyvät valinnat kuten harrastukset. Vietimme tosi paljon aikaa yhdessä ja olemme hyvin läheisiä edelleen. Uskon perheen yhteisen ajan vaikuttaneen siihen, että lapsi on osannut valita hyviä poikaystäviä ja nykyisen aviomiehen ja on muutenkin hyvin tasapainoinen nuori aikuinen, joka on pärjännyt loistavasti työelämässä.
Sekin oli hyvä valinta, että jäi kotirouvaksi nyt vanhempana, koska taloudellinen tilanne sen salli. Sillä on ollut todella hyvä vaikute terveyteeni ja parisuhteeseen, kun pystymme matkustelemaan ja olemaan paljon yhdessä mieheni kanssa. Harrastan paljon liikuntaa ja syömme erittäin terveellisesti, harrastamme kulttuuria aika paljon jne.
Sitten on pienempiä hyviä valintoja kuten se, etten mennyt työpaikkaan, josta oli huonot vibat. Luotin fiilikseen, vaikka se olisi ollut iso hyppy uralla eteenpäin. Jälkeenpäin sainkin kuulla, että siellä oli todella huono ilmapiiri, joka olisi varmasti vaikuttanut terveyteeni (minulla on krooninen sairaus).
Kun tajusin lopettaa omat hölmöyteni ja lopetin juomisen kokonaan :)
Kerrankin täällä positiivinen ketju! Lisää!
Urheilu ja treenaus. Yhtäkään välikuukautta, saati sitten vuotta ole pitänyt. Tietysti joskus ollut aikoja, jolloin vähemmän, mutta koko elämän treenannut ja loppuun asti treenaankin. On pysyny kroppa ja mieli kunnossa.
Vapautus armeijasta. Silloin kuulin, etten saa töitä c papruilla, mutta armeijasta ei ole koskaan kysytty työhaastattelussa.
En mihinkään. Valinnat on tehty sen hetkisen tilanteen mukaan jolloin ne on olleet parhaat valinnat. Nyt jälkikäteen voin toki todeta että olisi pitänyt valita toisin. Mm. olla ylä-asteella aktiivisempi ja valita koulutus ihan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vapautus armeijasta. Silloin kuulin, etten saa töitä c papruilla, mutta armeijasta ei ole koskaan kysytty työhaastattelussa.
Lain mukaan sitä ei saa kysyä eikä siihen tarvitse vastata.
Vierailija kirjoitti:
Paljon maastamuutto maksaa?
-Haaveilija
Korkeakoulutus ja asunnon valinta. Sen sijaan kärvistelin vuosia yhdessä työssä, johon en sopinut alkuunkaan. Olisi pitänyt vaihtaa aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti roikut tällä typerällä palstalla.
Työkyvyttömyyseläke kannatti kyllä ottaa. Voi valita, minkä verran töitä tekee.