Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi menkkakipuja aina vähätellään?

Vierailija
20.02.2023 |

Itselläni menkkakivut ovat joka kuukausi pahempia kuin mitä synnytyskivut. Synnytyskipua harva nykypäivänä vähättelee, mutta menkkakipuja vähätellään kyllä. Miltä tuntuisi itsestäsi olla synnytyskivuissa kolme neljä päivää joka kuukausi ilman kunnollista apua?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kipuhommat on monesti tosi ristiriitaisia. Nyt mulla ei ole menkkoja ollenkaan, kun jäivät hormonikierukan myötä pois, mutta ne olivat todella kipeät ja nostivat aina lämpöä jne. Eli parin päivän ajan oli sellainen huono (kuumeinen) olo ja sen lisäksi hirveät alavatsakivut ja usein ripuli. Siis aika kokonaisvaltaisen huono olo, missä on aika vaikea esim. skarpata jossain asiakastilaisuudessa töissä tms. Mitään saikkuja ei tuosta tietenkään saa.

Sit mulla oli yks leikkaus, mikä ei liittynyt naistenvaivoihin, niin siitä kirjoitettiin 3 viikon saikku toipumiseen. Ihmettelin heti lääkärille, että en kai mä nyt noin paljoa saikkua tarvi, mut hän oli sitä mieltä, että tulee olemaan kipeä toipuminen. Noh, ei tosiaan ollut mitään se kipu verrattuna vaikka menkkakipuihin, mutta työnantaja kielsi palaamasta töihin ennen saikun loppua, kun vakuutus ei korvaa tai jotain. Ihan älytön logiikka.

Vierailija
122/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa seksi parhaiten kuukautiskipuihin , rentouttaa , nopeuttaa . Onneksi on mies joka osaa hoitaa juuri oikein .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kipuhommat on monesti tosi ristiriitaisia. Nyt mulla ei ole menkkoja ollenkaan, kun jäivät hormonikierukan myötä pois, mutta ne olivat todella kipeät ja nostivat aina lämpöä jne. Eli parin päivän ajan oli sellainen huono (kuumeinen) olo ja sen lisäksi hirveät alavatsakivut ja usein ripuli. Siis aika kokonaisvaltaisen huono olo, missä on aika vaikea esim. skarpata jossain asiakastilaisuudessa töissä tms. Mitään saikkuja ei tuosta tietenkään saa.

Sit mulla oli yks leikkaus, mikä ei liittynyt naistenvaivoihin, niin siitä kirjoitettiin 3 viikon saikku toipumiseen. Ihmettelin heti lääkärille, että en kai mä nyt noin paljoa saikkua tarvi, mut hän oli sitä mieltä, että tulee olemaan kipeä toipuminen. Noh, ei tosiaan ollut mitään se kipu verrattuna vaikka menkkakipuihin, mutta työnantaja kielsi palaamasta töihin ennen saikun loppua, kun vakuutus ei korvaa tai jotain. Ihan älytön logiikka.

Tää "vakuutus ei korvaa" on muuten ihan hevonpeetä, ja sairausloma on lääkärin suositus, ei määräys. Mut joo, harva asia sattuu niin paljon kuin kivuliaat kuukautiset, ja on ihan naurettavaa, että sitä ei tunnusteta.

Vierailija
124/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset välillä sanovat, että hormonaalinen ehkäisy ei käy, useampaa lajia on kokeiltu, mutta kuitenkaan kaikkea ei ole kokeiltu. Olin itse käyttänyt useampaa merkkiä e-pillereitä ja minipillereitä ja oli hormonikierukka ja oletin, että minulla nyt vain on migreeni, ei sille mitään voi. Menin uudelle gynelle ja hän sanoi, että kokeillaanpa nyt hoitaa sitä migreeniäkin. Sain Qlaira-pillerit, joiden hormoni on "luonnollisempaa" ja tiheät migreenikohtaukset katosivat sen siliän tien. Ne olivat kuitenkin johtuneet syömistäni hormoneista. Myöhemmin vaihdoin Zoelyyn, joka on samantapainen lääke. Eli vaikka olisi monta kokeillut, ei ehkä silti vielä riittävän monta :) Tämä vinkkinä, jos vaikka jotakuta auttaisi. Lisäksi Zoely taisi olla ensimmäinen ikinä käyttämäni hormonivalmiste, jonka myötä menkat harvenivat ja niitä oli vain ihan silloin tällöin. (Tällaista vaikutusta lupailtiin esim. hormonikierukalla, mutta eipä toiminut mitä olisin todella toivonut, sillä menkat ovat aina olleet minulla tosi vaikeat.)

Vierailija
125/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä vähättelee? Toiset naisetko, jotka väittävät että naista ei hidasta mikään, vaan kaikki sujuu yhtä hyvin kuin miehelläkin?

Vierailija
126/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vähätellään? Työelmässä, koska se ei ole palkallinen vapaapäivä?

Kiinaa, Taiwanissa, Etelä-Koreassa ja Indonesiassa on kuukautisvapaa, ja Espanja sääti sen juuri. Jos on  kivuliaat kuukautiset, voi saada töistä palkallista vapaata.

No toi laki nyt on ihan pölvästi. En näe tossa mitään muuta kuin haittaa naisille. En ole ikinä hakenut sairaslomaa kuukautiskipuihin mies kun olen, mutta eikö ihan nykyäänkin saa sairaslomaa jos on niin kovat kivut ettei pysty töitä tekemään?

Toi lakihan kuitenkin edellyttää lääkärissä käyntiä eikä niin että sulle vaan annetaan lappu jota voi käyttää silloin kun huvittaa. En siis tosiaan tiedä, mutta kuulostaa oudolta jos se menee Suomessa nykyään niin, että jos ne kivut johtuu kuukautisista niin joutuis olemaan vapaalla omaan piikkiin, mutta flunssasta saa palkan 🤔

Ja siis tätä nyt ei (käsittääkseni) voi mitenkään pitää alistamisena tai väheksyvänä tai mitään muutakaan vaan ainoastaan olen huolissani lieveilmiöistä jota tuollainen laki voisi mahdollisesti aiheuttaa. Tosin Espanja yrittää lieventää niitä niin, että valtio maksaa nuo kuukautiskipusairaslomat eikä työnantaja, mutta on siitä muutakin kuin vain nuo palkat...

No ei välttämättä saa sairaslomaa kuukautiskivuista vaikka saisi muista samantasoisista kivuista. Sanotaan vaan, että se on normaalia eikä tutkita syytä tai lääkitä kipua. Samoin jos vaikka vuotaa sen verran paljon, että (itse aloitetusta rautalisästä huolimatta) pyörtyilee. Hyvä ja turvallista mennä töihin...

No jos tosiaan näin on niin ehkä sitä uutta lakia sitten tarvitaan. Kuten tuossa jo sanoin niin mitään kokemusta tai tietämystä minulla ei asiasta ole, mutta ei vaan mene jakeluun minulla, että miten ihmeessä jos ihminen oksentaa ja pyörtyilee ja pyörii lääkärin lattialla tuskissaan ja toiset kuvailee kipua suuremmaksi kuin synnytys johon kuitenkin annetaan epiduraali (tiedän että ei aina) tai vertaa kipua poikenneeseen reisiluuhun, on mahdollista, että lääkäri ei myönnä sairaslomaa saati välitä koko asiasta. Jos tää on tosiaan näin niin pitäkää nyt hitto soikoon sellainen meteli siellä vastaanotolla, että menee perille vaikka olisi astetta tyhmempikin lääkäri.

Kyllä lääkäri aika usein nöyryyttää kuukautisten vuoksi.

Kaikki naistenvaivat on aina olleet humpuukia jostain käsittämättömästä syystä. Jopa naislääkäreiden mielestä.

Käsittämätöntä. Mietinkin tuossa, että mahtaako olla väliä lääkärin omalla sukupuolella, mutta ilmeisesti ei. Miksiköhän noita alapeukkuja tulee silloinkin kun mies ihan asiallisesti kysyy jotain mistä ei omakohtaista kokemusta ole ja yrittää ymmärtää 🤔

Itse olen huomannut, että nimenomaan työpaikkalääkärit ei ota mitään tosissaan, varmaan tulee ohjeet suoraan työnantajalta. Koviin vatsakipuihin tarjottiin närästyslääkettä, ulkoilemista sekä puun halailua ja psykiatria kolmen eri työpaikka lääkärin toimesta vaikka oli tiedossa vakava sisäelinsairaus historiassa. Menin sitten yksityiselle ihan omalla rahalla ja hyvä niin, sillä odottelemalla olisi todennäköisesti lähtenyt henki.

Vierailija
127/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut lääkäriltä reseptiä vahvempaan särkylääkkeeseen kuukautiskipuja varten.

En ole päihteiden käyttäjä, enkä ole koskaan ollutkaan. Nuorena söin mielialalääkettä muutaman vuoden. Samaan aikaan silloinen työterveyslääkäri määräsi kuukautiskipuihin Miranaxia (muistaakseni). Tämä on ainoa kerta kun kuukautisiini on määrätty mitään.

Tämän jälkeen olen kerran saanut Burana-repseptin, kun minulta poistettiin viisaudenhammas.

Kuukautiskivut lieveni itselläni esikoisen syntymän jälkeen, mutta palasi takaisin yhtä voimakkaiksi kuin ennen, kolmannen (ja viimeisen) lapsen syntymän jälkeen. Tähän lääkäri vain totesi että joskus sellaista sattuu, ja että "tunnut kuitenkin pärjäävän käsikauppalääkkeillä".

Niin pärjään, kun otan kerralla aina yhden Ibusal 400mg ja Panadol 1mg. Tätä sitten kolme kertaa päivässä neljän päivän ajan. Ellei kuukautisten ekat päivät satu viikonloppuun ja voin pitää jyväpussia vatsan päällä ja liikkua.

Kiinnostaisi tietää miten pystyt liikkumaan voimakkaissa kivuissa? Varmasti olen nyt vähättelijä, mutta kysyn kuitenkin.

Minulla kun mustenee silmissä jos kivunlievitys ei ole riittävällä tasolla ja liikkuminen tuntuu sen vuoksi turvattomalta. Jos nyt ilmiselvää epämukavuutta ei lasketa.

Vierailija
128/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut lääkäriltä reseptiä vahvempaan särkylääkkeeseen kuukautiskipuja varten.

En ole päihteiden käyttäjä, enkä ole koskaan ollutkaan. Nuorena söin mielialalääkettä muutaman vuoden. Samaan aikaan silloinen työterveyslääkäri määräsi kuukautiskipuihin Miranaxia (muistaakseni). Tämä on ainoa kerta kun kuukautisiini on määrätty mitään.

Tämän jälkeen olen kerran saanut Burana-repseptin, kun minulta poistettiin viisaudenhammas.

Kuukautiskivut lieveni itselläni esikoisen syntymän jälkeen, mutta palasi takaisin yhtä voimakkaiksi kuin ennen, kolmannen (ja viimeisen) lapsen syntymän jälkeen. Tähän lääkäri vain totesi että joskus sellaista sattuu, ja että "tunnut kuitenkin pärjäävän käsikauppalääkkeillä".

Niin pärjään, kun otan kerralla aina yhden Ibusal 400mg ja Panadol 1mg. Tätä sitten kolme kertaa päivässä neljän päivän ajan. Ellei kuukautisten ekat päivät satu viikonloppuun ja voin pitää jyväpussia vatsan päällä ja liikkua.

Kiinnostaisi tietää miten pystyt liikkumaan voimakkaissa kivuissa? Varmasti olen nyt vähättelijä, mutta kysyn kuitenkin.

Minulla kun mustenee silmissä jos kivunlievitys ei ole riittävällä tasolla ja liikkuminen tuntuu sen vuoksi turvattomalta. Jos nyt ilmiselvää epämukavuutta ei lasketa.

Minulla ei mustennut silmissä edes synnyttäessä ilman kivunlievityksiä (kun sairaalaan ei meinattu ottaa sisälle). Ihan omin jaloin kävelin autolta sinne vielä 30min ennen kuin oli lapsi sylissä. Mut joo, eihän naista nyt voi sattua, jos ei ole edes pyörtynyt vielä.

Vierailija
129/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulla hormonitoiminta epätasapainossa tai muuta ongelmaa? Kuukautisten ei kuulu sattua pientä nippailua enempää. Sinuna lähtisin ehdottomasti selvittelemään noin rajujen kipujen juurisyytä.

Miksi alapeukut? Ihan oikeasti kuukautisten ei kuulu olla kivuliaat, ja jos on, niin kropassa on jotain pielessä. Kuukautisten ei myöskään kuulu olla superniukat tai superrunsaat, eikä niissä kuulu olla runsaasti suuria hyytymiä.

Ja missähän se määritellään, millaiset kuukautiset "kuuluu" olla? Ja kuinka monen luulet tämän määrittelyn mukaan kuukautisoreensa valitsevan?

Itselläni on ollut etenkin nuorempana kivulloiset kuukautiset. Pahimmillaan huohotin vain hiki otsalla sikiöasennossa kouristellen. Välissä pakko rynnätä vessaan, koska aina oli myös ripuli. Välillä poikaystävä painoi pyynnöstä nyrkeillä vatsaa, jotta kouristus vähän laukesi.

Lääkärit, hoitajat, terveydenhoitajat järjestään totesivat, ettei sille mitään voi: "Sellaista se joskus on, valitettavasti kuulut niiden joukkoon, joilla on kivuliaat kuukautiset. Otat buranaa ja voisit kokeilla auttaisiko liikunta."

Liikunnasta tuli mieleen, kun teininä kuukautiseni olivat niin runsaat, että tulivat yösiteestäkin päivällä parissa tunnissa yli, oksentelin, ripuloin ja pyörtyilin, niin äiti sanoi, että minun pitäisi vain mennä lenkille, niin unohtuu se että pyörryttää ja sattuu. Hän oli hyvin lääkevastainen, joten buranaa tai panadolia ei saanut missään nimessä ottaa, vaan asiaan oli arsenaali luontaistuotteita, joita olisi pitänyt syödä jatkuvasti, kun kuulemma helpottaisivat kaikkea kipua. Kuukautisten aikaan piti sitten ottaa jotakin homeopaattisia vogelin tippoja, jotka maistuivat kamalalle. Eihän noista mikään auttanut. Ostin salaa buranaa, mutta ei sekään aina vienyt kuin ihan pahimman viiltävän kivun jättäen jomotuksen.

Joo liikuntakäsky on niille, ketkä pystyvät liikkumaan. Pelkkää ilkeilyä niille, kenellä kipu pyörryttää. Lievemmistä kivuista kärsivät kuvittelevat varmaan jo ulkonäöstä että kyllä sitä pystyy liikkumaan jos vaan tahtoo. Aina syy on jossain muualla kuin kivuissa.

Hampaat irvessä työskentelijöistä nauttii harvempi asiakas. Jos mä näen toisen ihmisen kärsivän, en todellakaan ajattele hänestä muuta kuin että miksi hän on tuossa tilanteessa ja tunteena enemmän myötätunto kuin ylemmyys.

Mä pystyn lenkkeilemäänkin jos tuuri käy mutta en oleta että jokainen pystyisi. En mäkään aina pysty ja silloin odotellaan tai siirretään hupi seuraavalle päivälle.

Vierailija
130/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on selkeä, mutta diagnosoimatta jäänyt suolistosairaus ibs:ssään, laktoosi-intoleranssiin tai keliakiaan oireet viittaavat ja ennen kun aloitin omatoimisesti ruokavaliokokeilut, koska apua ei ollut saatavilla, vaikka sellaista olisinkin tarvinnut aiheutti tuo usein pahempia kipuja kuin kuukautiset. Voi toki olla, että kuvittelenkin, mutta näyttää silti siltä, että tiettyjen ruoka-aineiden välttely olisi helpottanut kuukautisiakin. Lähinnä gluteenin välttämistä tässä tarkoitan.

Vierailija
131/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saa saikkua, kun vähän valittelevat lääkärille selkäkivuista, mutta nainen ei saa, kun on selkään asti säteilevää alavatsakipua. Jännä juttu kyllä.

Vierailija
132/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset käyttävät menkkakorttia poissaoloihin jopa pari kertaa kuussa 🤔

Paljon pienemmistäkin vaivoista saikutetaan. Tää on just sitä menkkatuskien vähättelyä, että niiden takia ei pitäisi saada sairaslomaa.

Vierailija
133/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi sitä pidetään niin epänormaalina, että lihaksen kramppaaminen sattuu?

Vierailija
134/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä näihin asioihin ei kiinnitä kamalasti huomiota kun asialla ei oikeastaan ole mitään väliä, eikä merkitystä mihinkään. Työelämässä oleville asia on tietysti ihan toinen asia.

Vierailija
135/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulla hormonitoiminta epätasapainossa tai muuta ongelmaa? Kuukautisten ei kuulu sattua pientä nippailua enempää. Sinuna lähtisin ehdottomasti selvittelemään noin rajujen kipujen juurisyytä.

Miksi alapeukut? Ihan oikeasti kuukautisten ei kuulu olla kivuliaat, ja jos on, niin kropassa on jotain pielessä. Kuukautisten ei myöskään kuulu olla superniukat tai superrunsaat, eikä niissä kuulu olla runsaasti suuria hyytymiä.

Ja missähän se määritellään, millaiset kuukautiset "kuuluu" olla? Ja kuinka monen luulet tämän määrittelyn mukaan kuukautisoreensa valitsevan?

Itselläni on ollut etenkin nuorempana kivulloiset kuukautiset. Pahimmillaan huohotin vain hiki otsalla sikiöasennossa kouristellen. Välissä pakko rynnätä vessaan, koska aina oli myös ripuli. Välillä poikaystävä painoi pyynnöstä nyrkeillä vatsaa, jotta kouristus vähän laukesi.

Lääkärit, hoitajat, terveydenhoitajat järjestään totesivat, ettei sille mitään voi: "Sellaista se joskus on, valitettavasti kuulut niiden joukkoon, joilla on kivuliaat kuukautiset. Otat buranaa ja voisit kokeilla auttaisiko liikunta."

Liikunnasta tuli mieleen, kun teininä kuukautiseni olivat niin runsaat, että tulivat yösiteestäkin päivällä parissa tunnissa yli, oksentelin, ripuloin ja pyörtyilin, niin äiti sanoi, että minun pitäisi vain mennä lenkille, niin unohtuu se että pyörryttää ja sattuu. Hän oli hyvin lääkevastainen, joten buranaa tai panadolia ei saanut missään nimessä ottaa, vaan asiaan oli arsenaali luontaistuotteita, joita olisi pitänyt syödä jatkuvasti, kun kuulemma helpottaisivat kaikkea kipua. Kuukautisten aikaan piti sitten ottaa jotakin homeopaattisia vogelin tippoja, jotka maistuivat kamalalle. Eihän noista mikään auttanut. Ostin salaa buranaa, mutta ei sekään aina vienyt kuin ihan pahimman viiltävän kivun jättäen jomotuksen.

Joo liikuntakäsky on niille, ketkä pystyvät liikkumaan. Pelkkää ilkeilyä niille, kenellä kipu pyörryttää. Lievemmistä kivuista kärsivät kuvittelevat varmaan jo ulkonäöstä että kyllä sitä pystyy liikkumaan jos vaan tahtoo. Aina syy on jossain muualla kuin kivuissa.

Hampaat irvessä työskentelijöistä nauttii harvempi asiakas. Jos mä näen toisen ihmisen kärsivän, en todellakaan ajattele hänestä muuta kuin että miksi hän on tuossa tilanteessa ja tunteena enemmän myötätunto kuin ylemmyys.

Mä pystyn lenkkeilemäänkin jos tuuri käy mutta en oleta että jokainen pystyisi. En mäkään aina pysty ja silloin odotellaan tai siirretään hupi seuraavalle päivälle.

Tähän liittyen, tuollaiseen alavatsakramppailuun kevyt liikunta voi tosiaan joillain auttaa. Entäs jos on istumatyössä, niin silloinhan se paikallaan istuminen voi olla aika tuskaa, mutta jos saikkua ei saa, on pakko istua siinä samassa penkissä koko päivä. Että joillakin voi tosiaan olla sekin tilanne, että auttaisi, jos pääsisi vähän kävelemään tai jumppailemaa. Että kävellä voi, mutta paikallaan istuminen töissä on tuskaa.

Vierailija
136/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tens-laite. Buranaa ainakin 800mg 3krt päivässä. Ei välttämättä auta nuokaan, mutta voipi ainakin yrittää.

Kovin tehokkaita lääkkeitä ei ilmeisesti ole vaivaan? Jos Burana ja Miranax tehokkaimmat? Omasta mielestä edellinen parempi, Miranaxin päiväannos tulee äkkiä täyteen.

Itse käytän joka kuukausi panacodia kun miranax tai burana eivät auta tarpeeksi .´

Vierailija
137/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat käyttäneet liikaa menkkoja tekosyynä luistaakseen asiasta kuin asiasta niin hankala on ottaa todesta. Naiset saa ihan omaa toimintaa syyttää siittä

Vierailija
138/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset välillä sanovat, että hormonaalinen ehkäisy ei käy, useampaa lajia on kokeiltu, mutta kuitenkaan kaikkea ei ole kokeiltu. Olin itse käyttänyt useampaa merkkiä e-pillereitä ja minipillereitä ja oli hormonikierukka ja oletin, että minulla nyt vain on migreeni, ei sille mitään voi. Menin uudelle gynelle ja hän sanoi, että kokeillaanpa nyt hoitaa sitä migreeniäkin. Sain Qlaira-pillerit, joiden hormoni on "luonnollisempaa" ja tiheät migreenikohtaukset katosivat sen siliän tien. Ne olivat kuitenkin johtuneet syömistäni hormoneista. Myöhemmin vaihdoin Zoelyyn, joka on samantapainen lääke. Eli vaikka olisi monta kokeillut, ei ehkä silti vielä riittävän monta :) Tämä vinkkinä, jos vaikka jotakuta auttaisi. Lisäksi Zoely taisi olla ensimmäinen ikinä käyttämäni hormonivalmiste, jonka myötä menkat harvenivat ja niitä oli vain ihan silloin tällöin. (Tällaista vaikutusta lupailtiin esim. hormonikierukalla, mutta eipä toiminut mitä olisin todella toivonut, sillä menkat ovat aina olleet minulla tosi vaikeat.)

Kaikki yhdistelmäpillerit poistavat ovulaation. Minulle ei ovulaation poistaminen käy, koska itselleni ovulaatio on hyvinvoinnin kannalta ensiarvoisen tärkeä. Keltarauhashormoneilla sama juttu, että monesti ne vaikuttavat ovulaationi, ovislimaa ei ole. Eli minulle ei tosiaan käy mikään hormonaalinen hoito. Hehe, "luonnollisia" hormoneita. Ne on kuule ihan sitä synteettista paskaa. Naisella on luonnollisia hormoneita kehossaan. Ei mitään ehkäisyvaikutusta saada jos annetaan olla luonnollinen kierto.

Vierailija
139/139 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vähätellään? Työelmässä, koska se ei ole palkallinen vapaapäivä?

Kiinaa, Taiwanissa, Etelä-Koreassa ja Indonesiassa on kuukautisvapaa, ja Espanja sääti sen juuri. Jos on  kivuliaat kuukautiset, voi saada töistä palkallista vapaata.

Jos suomeen tulisi sama niin Naiset ei työllistyisi edes tätä määrää mitä nykyään kun jo nyt saikuttaa paljon enemmän kuin miehet ja tuon lisäksi pitäisi joka kuukausi saada lisää vapaata. Samaan aikaa kuitenkin naiset kitisevät jos ei tienaa täsmälleen samaa kuin mies samasta työstä vaikka on paljon enemmän pois töistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi