JUURI NYT: Ahtaajat hylkäsivät sovintoesityksen
Työnantajapuoli olisi hyväksynyt ehdotuksen.
MTV Uutiset
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Monissa Euroopan maissa lakkoillaan enemmän kuin Suomessa. Ranskassa juuri äsken eläkeiän nostosta. Ahtaajat ovat olleet lakossa viimeksi 13v. sitten!
En ymmärrä muutenkaan tätä suomalaisten mielenlaatua. Jos sinä teet huonolla palkalla töitä, niin kaikkien muidenkin pitäisi. Eli jos sinulla on ananas p***essä ja joku sanoo, että ei, minä en ota ananasta sinne, suutut tälle henkilölle, koska hän ei suostu samaan sotaan kuin sinä. Sen sijaan että kysyisit itseltäsi että miksi minulla on se hedelmä edes siellä ja ottaisit sen pois? Sen sijaan suututaan, jos joku kieltäytyy huonosta kohtelusta. Ota itse vastuu itsestäsi. Älä tee huonolla palkalla töitä ja vaadi sinulle kuuluvia oikeuksia. Kärsimyksestä ei saa kirkkainta kruunua. Auktoriteettiä saa vastustaa, huomaa tästäkin että suomalaiset ovat talonpoikia, koska suurin synti on olla auktoriteetin kanssa eri mieltä. Vinkki: Auktoriteetti ei tarkoita totuutta tai oikeassa oloa.
Luulisi että duunari täällä kannustaisi toisiaan ja ottaisi esimerkkiä ahtaajista, jotta omatkin työolot paranisivat. Mutta ei. Ollaan kateellisia ja kaikilla tulisi mennä yhtä huonosti. Pitää sillä duunarillakin olla jokin vaikuttamismahdollisuus, ja tämä on ainoa mikä työntekijällä on. Lisäksi ahtaajat olisivat suostuneet siihen muuhun teollisuusalan korotukseen, eli noin 7%. Työnantaja tarjosi reilua 5% eli ei edes keskitasoa. Kannattaa lukea se ehdotus, ihan julkista tietoa. Media valehtelee tässäkin.
Ps. En ole ahtaaja. Ajattelen vain itse.
Ranska nyt onkin jo saavuttanut maineen niin lakkoherkkänä maana, että kansainväliset yritykset eivät enää halua sijoittaa sinne toimintojaan lakkouhan luoman epävarmuuden takia. En siis pitäisi mitenkään järkevänä ottaa sieltä mallia. Liialla omien oikeuksien penäämisellä saavuttaa juuri sen, että sitten kukaan ei enää saakaan mitään.
84: Aina sitä voi tienata enemmänkin. Kysy vaikka lääkäreiltä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ovat käyneet vaativan vähintään kuuden vuoden korkeakoulutuksen ja vastaavat ihmishengistä, ahtaajat kahden päivän perehdytyksen ja siirtelevät tavaraa. On siinä syytäkin olla pieni ero palkassa.
Miksi paun köyhät duunarit tukee näitä porvareita?
Vierailija kirjoitti:
4500 euroa/kk syy lakkoilla?
Ylityö ja sunnuntai lisineen tuo liksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4500 euroa/kk syy lakkoilla?
Ylityö ja sunnuntai lisineen tuo liksa.
Ilman mitään koulutusta yli 3000€ saa luvan riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaajat vaihtoon. Ulkoistetaan huolinta virolaisille firmoille. Näin tehtiin raksoillakin kun hommat eivät vaan enää toimineet oman väen kanssa.
Haluatko kokea, mitä tapahtuu, kun muutkin liitot ryhtyvät tukilakkoihin? Aitko kutsua puolet Virosta töihin Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Eliittiä ahdistaa.
Eliittiä? Ainakin tätä tavallista duunaria alkaa jännittää joutuuko itse lomautetuksi kun ei enää tavara kulje.
niinpä, eliittiä ei varmaan paljon hetkauta kulkeeko julkiset tms.
Kyllä se hetkauttaa kun työntekijät jää kotiin jos ei muuten pääse töihin.
Ihan kohtuullisia he minusta vaativat. Ovat saaneet minikorotuksia jo monta vuotta putkeen, ja nyt heille tarjotaan edelleen pienempää korotusta kuin teollisuudessa yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Monissa Euroopan maissa lakkoillaan enemmän kuin Suomessa. Ranskassa juuri äsken eläkeiän nostosta. Ahtaajat ovat olleet lakossa viimeksi 13v. sitten!
En ymmärrä muutenkaan tätä suomalaisten mielenlaatua. Jos sinä teet huonolla palkalla töitä, niin kaikkien muidenkin pitäisi. Eli jos sinulla on ananas p***essä ja joku sanoo, että ei, minä en ota ananasta sinne, suutut tälle henkilölle, koska hän ei suostu samaan sotaan kuin sinä. Sen sijaan että kysyisit itseltäsi että miksi minulla on se hedelmä edes siellä ja ottaisit sen pois? Sen sijaan suututaan, jos joku kieltäytyy huonosta kohtelusta. Ota itse vastuu itsestäsi. Älä tee huonolla palkalla töitä ja vaadi sinulle kuuluvia oikeuksia. Kärsimyksestä ei saa kirkkainta kruunua. Auktoriteettiä saa vastustaa, huomaa tästäkin että suomalaiset ovat talonpoikia, koska suurin synti on olla auktoriteetin kanssa eri mieltä. Vinkki: Auktoriteetti ei tarkoita totuutta tai oikeassa oloa.
Luulisi että duunari täällä kannustaisi toisiaan ja ottaisi esimerkkiä ahtaajista, jotta omatkin työolot paranisivat. Mutta ei. Ollaan kateellisia ja kaikilla tulisi mennä yhtä huonosti. Pitää sillä duunarillakin olla jokin vaikuttamismahdollisuus, ja tämä on ainoa mikä työntekijällä on. Lisäksi ahtaajat olisivat suostuneet siihen muuhun teollisuusalan korotukseen, eli noin 7%. Työnantaja tarjosi reilua 5% eli ei edes keskitasoa. Kannattaa lukea se ehdotus, ihan julkista tietoa. Media valehtelee tässäkin.
Ps. En ole ahtaaja. Ajattelen vain itse.
Ajattele seuraavaksi päälläsi, älä perseelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahtaajat vaihtoon. Ulkoistetaan huolinta virolaisille firmoille. Näin tehtiin raksoillakin kun hommat eivät vaan enää toimineet oman väen kanssa.
Haluatko kokea, mitä tapahtuu, kun muutkin liitot ryhtyvät tukilakkoihin? Aitko kutsua puolet Virosta töihin Suomeen?
Vaikkapa. Ja otetaan liettualaiset ja latvialaisetkin vielä tarvittaessa. Kyllä sieltä löytyy reipasta työvoimaa oikeaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ovat käyneet vaativan vähintään kuuden vuoden korkeakoulutuksen ja vastaavat ihmishengistä, ahtaajat kahden päivän perehdytyksen ja siirtelevät tavaraa. On siinä syytäkin olla pieni ero palkassa.
Ahtaajan hommiin pystyy apinakin lääkärin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaajien työt on apinoiden hommaa. Miksi ei hankita Sol:ista vuokratyöntekijöitä tekemään hommat puolet pienemmällä palkalla? Äly hoi.
Nyt pitäisi huolintaliikkeiden ryhdistäytyä ja pistää änkyrät vaihtoon.
Kuka kehtaa tällaisina aikoina vaatia palkankorotuksia? Olisivat kiitollisia, että on yleensä vielä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AKT:n jäsenistölle kelpaa kyllä palkkoja nostava ratkaisu, joka on linjassa noin 10 %:n inflaation kanssa. Nyt työnantaja ei ollut valmis riittävään korostustasoon, joten syyllistä pitää hakea siltä puolelta.
Ahneella on paskanen loppu. Nämä lakkolaiset lirittävät pissaa omille housuilleen. Käy kuten paperille. Nämä alat on kohta niin automatisoituja ettei ukkoja tarvita. Nimenomaan ahtaajat.
Aavistavat tämän. Nyt onkin iltalypsy meneillään. Saavat vielä kunnon eläkkeet.
All man for himself.
Näinhän se tässä elämässä loppupeleissä kumminkin on.
Kaikilla pitää olla oikeus lakkoilla. Ette te ihan ymmärrä mitä lakko-oikeuden poisto tarkoittaisi. Palattaisiin 1800-luvulle,jossa sinulla ei ole sananvaltaa omaan työhösi eikä myöskään oikeuksia. Oikeudet otetaan, niitä ei anneta.