Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku ihmissuhde on sinulle tosi erityinen, tärkeä ja merkityksellinen, niin

Vierailija
19.02.2023 |

tekisitkö kaikkesi ettet menetä sitä? Vai antaisitko mennä, välittämättä ja ajatellen että menköön jos niin on tarkoitettu, aina tulee uusia tilalle?

En oikein usko ettei joku ole itse yhtään aktiivinen jos oikeasti joku ihmissuhde on tärkeä. Tuttavan tilannetta vaan vierestä seurailen hämmästyneenä.

Mielipiteitä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerro lisää millainen tuo tilanne on. Oliko kyseessä ystävyyssuhde, parisuhde, sukulaisuussuhde vai joku muu? Mistä syystä välirikko tuli?

Ystävyyssuhde

Vierailija
22/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen merkityksellisyys kyllä näkyy ihan suoraan siinä, että tekee mieli olla aktiivinen ja tulee oltua. Kiintymyssuhdeongelmaiset ja autisminkirjolaiset sitten erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihmissuhdetta voi väkisin jatkaa, jos toinen haluaa mennä. En haluaisi, että kukaan on kanssani vastoin tahtoaan enkä roiku kenessäkään.

Vierailija
24/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuttavasi pelkää niin paljon torjuntaa että mielummin luovuttaa kokonaan kuin yrittää korjata tilannetta? Tai ehkä hän tietää mokanneensa itse niin pahasti ettei mitään ole tehtävissä enää? Tai ehkä tämä ystävyys ei koskaan ollutkaan niin erityinen. Who knows.

Vierailija
25/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tekemisissä vapaa-ajalla lähes päivittäin, mutta kumpikaan ei halua määritellä suhdetta, siis puhua suhteen luonteesta. Silti laitamme viestiä vuoronperään päivittäin ja tapaamme noin kerran kuukaudessa.

Vierailija
26/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöisyys ja aina tulee uusia tilalle -asenne vaikuttaa olevan se tän ajan juttu.

Vierailija
27/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana rikoin ihmissuhteita olemalla liian takertuva, joten nykyisin annan vain mennä painollaan. Pidän kyllä huolen edelleenkin siitä, että minun käytökseni ei ole toiselle syy ihmissuhdetta lopettaa. Kunnioitan, olen luotettava ja kiinnostunut toisen elämästä, mutta annan myös vapauden mennä mikäli siltä tuntuu.

Vierailija
28/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään konflikteja ja niiden selvittämistä. Tämän takia olen monesti heittänyt hanskat tiskiin ja antanut ystävyyden kuolla pois.

Vierailija
29/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt ap:n kuvailemalla tavalla.

Mutta miten suhde voisi enää olla erityinen, tärkeä ja merkityksellinen, jos toinen kumppani on valmis heittämään kaiken roskiin...

Ihan kaikkea ei voi korjata. Luottamus niitä vaikeimpia.

Vierailija
30/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa nyt todella itsekkäältä mutta annan mennä jos tiedän, etten saisi koskaan siitä ihmissuhteesta sitä mitä haluaisin. Esim. erittäin merkityksellisen ihmissuhteen annoin mennä kun toinen sanoi selkeästi, että ystävänä voi jatkaa. En itse pystynyt kaiken jälkeen näkemään suhdettamme muuten kuin romanttisena. Mieluummin pidän ne muistot ja muistan suhteemme sellaisena kuin se oli.

Tämä kokemus myös minulla. On ihmisiä, joiden kanssa haluaa rakkaussuhteen, enkä oikein osaa edes kuvitella ystävyyttä heidän kanssaan. Tällä olen myös onnistuneesti suututtanut muutaman henkilön täysin. ^Et voi pakottaa mua rakastamaan!^ No ööö - yritinkö jotakin sellaista? Ilmoitin vain että tämä ihmissuhden on tässä koska tarkoitusperämme ovat poikkeavat 😅

Vierailija
31/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/33 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Varsinkin, jos arvelee tai tietää ettei itse ole toiselle niin tärkeä, niin ei ehkä viitsi niin roikkua kiinni.

Vierailija
33/33 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerro lisää millainen tuo tilanne on. Oliko kyseessä ystävyyssuhde, parisuhde, sukulaisuussuhde vai joku muu? Mistä syystä välirikko tuli?

Ystävyyssuhde

Miksi loppui?