Kuuleeko muut öisin kuiskauksia?
Onko muita, jotka kuulevat öisin kuiskauksia? Sellaisia supattavia, hiljaisia ääniä. Sanoista ei saa selvää. Vaikea selittää :D
En nyt tarkoita sellaisia ääniharhoja joita tulee kun on unen ja valveen rajamailla koska niitähän sattuu kaikille, mutta huomaan usein, että heti kun olen laittanut pääni tyynyyn ja huoneessa on hiljaista, nuo kuiskaukset alkavat. Muistan kärsineeni tästä jo nuoruudessa, mainitsin ohimennen vaivasta lääkärillekin, mutta sanottiin vain että ihan normaalia se on. Haluaisin kuulla, onko jollakuulla muulla vastaavaa vai onko päänuppi hajoamassa?
Kommentit (40)
Rapussa hiiviskelee joku pimeässä. Kuuntelee ovien takaa muita.
Minulla on vahva verenpainelääkitys ja sivuvaikutusten minimoimiseksi otan sen kahdessa erässä, aamulla ja illalla. Noin puoli tuntia lääkkeiden ottamisen jälkeen alan kuulla korvissani eräänlaista aaltoilevaa suhinaa, joka jatkuu pari-kolme tuntia eli osuu yleensä nukkumaanmenoaikaan. Jos on hyvin hiljaista ja alan tarkoituksella kuunnella suhinaa, voin erottaa siinä myös jonkinlaista vaihtelua, jopa kuiskausta muistuttavia ääniä. Mutta en kuitenkaan kuuntele sitä, koska tiedän että se johtuu vain lääkkeistä. Ap, onko sinulla alhainen verenpaine?
Yliluonnollista voi tuskin sulkea 100% pois vaihtoehdoista, mutta suurempi todennäköisyys on se, että aivoihisi on jäänyt "levy päälle" päivän toimien jälkeen. Aivosi on tottuneet ääniin ja meluun, ja kun on aivan hiljaista, ne yrittävät "täyttää" hiljaisuuden ja seurauksena kuulet supinoita. Tälle on hyvin todennäköisesti aivan järkevä neurologinen / psykologinen selitys.
Sitten on se pieni, mutta nollaa suurempi, mahdollisuus, että olet vain herkistynyt henkimaailmalle enemmän kuin me muut. Kuinka sen voisi varmistaa, en valitettavasti osaa sanoa.
Olet mielisairas. Ota yhteyttä tervariin tiistaina.
Olen täällä aikaisemmin kirjoittanutkin jossakin yhteydessä vanhasta, suuresta viikonloppu-/ lomatalostamme.
Talossa on toisessa kerroksessa (kolme kerrosta) ikkunaton, suurehko ja tyhjä tila/ pitkulainen kapea huone.
Taloon ja etenkin tähän huoneeseen liittyy paljon tarinoita; jotkut ovat aika karmeitakin.
Tarinat ovat myöskin tuttuja joillekin ko asuinalueen vanhemmille asukkaille.
Juuri tästä huoneesta ei kuulu vain kuiskuttelua vaan myöskin kaikenlaista muuta köhinää ja kolahtelua. Huoneen ovi on aina lukittuna.
Myöskin ensimmäisessä kerroksessa olevasta entisestä vahdin asunnosta kuuluu aika ajoin jonkinlaista vaikertamista.
Asunnossa on aikoinaan kuollut silloisen vahdin vaimo myrkytykseen; heidän lämmityslaitteensa oli viallinen.
Vanhan talon ääniä; näin uskon; kummituksiin en ole koskaan itse uskonut. (ulkomailta)
Joskus kohina, ilmastointi, jääkaappi yms. alkavat kuulostaa kuin hiljaiselta puheelta. Ehkä se on sama kuin että ihmismieli löytää kasvoja kaikenlaisista asioista.
Mökillä puhuin ex-miehelle että kuulostaa kuin jotain musiikkia yöllä, kun kamiinassa tuli aiheutti ääniä. Hulluksihan se haukkui..
Kaikilla ei kai ole kovin vilkas mielikuvitus.
Kuuluu ovien avautumisen ääniä, sit ku meen kato, niin kenkään ei näy, mut valo palaa rappu, sit joskus keittiö kuuluu kolina, taaskaan ei kenkään paikkalla mut aamussa huomata että kello seisoo usea yö samaaikaisesti, päivä käy aikaa, sitten joku tuttu kuoli se sama aika.Luulen vain että käytään ennakko valmistamassa.
Näen moni asia uni, mutta en tajua mitä uni sanoo, vasta jälkikäsi ymmärrän.
Disso-oireiluahan tuo on. Ilmenee yleensä stressaavassa elämäntilanteessa. Ei hätää, jos ei pahene tai et itse koe tuota ahdistavaksi.
Olen täysin tottunut tuollaiseen jo itse.
Olen saanut tietojakin noin, jopa voittavia numeroita peleihin.
Siinä on mukana alitajunta ja paljon muuta. Myös korvat voivat soida ja humista, aika normaalia!
Kuunnelkaapa hiljaisuudessa hetki korvianne, kyllä muuten kuuluu jotain vähintään huminaa .
Ddr tekniikkaa sovelletaan kapitalismin nimeen.
Juntti ja törppö yrittää sitä harhaisuuden piikkiin. Näin juntin ja törpön elämä pyörii, seuraavaan ongelmaan.
Se osaamisen ja koulun käynnin aste tulee näissä aloituksissa kummasti esiin. Voidaan siis myös terminoida varallisuuden ja nupin toiminnan suhde.
Vierailija kirjoitti:
Olet hullu, psykopaatti! Äkkiä hoitoon! Ei TOD oo normaalia
Psykopaatti??? Miklä perusteella ap on tunnekylmä ja empatiakyvytön?
Kuulen. Ne "kuiskaukset" tai vaimea huminamainen "puhe" syntyvät niin, että korva on tyynyä vasten, veri humisee päässä (eli lähtee liikkeelle kun paikallaan olon jälkeen heräät ja liikahdat) ja esim. tuuli humisee ikkunan takana tai pakastin sulattaa ja resonoi vaimeasti rakenteissa. Minun korvissani usein kuulostaa siltä kuin radio olisi päällä jossakin naapurihuoneista ja sieltä tulisi puhe-ohjelmaa, vaikkei meillä edes ole radiota.
Vierailija kirjoitti:
MInä kuulen monesti puhetta kun olen sulkenyt tv:n ja mennyt sänkyyn, ikäänkuin tv olisi vielä auki. Olen ajatellut että se ääni jotenkin "jää päähän". Vaimeaa puhetta kaukaisuudesta. Ja omakotitalo niin ei ole naapurit.
Naureskelin ap.lle mutta mullahan on tämä sama etenkin musiikin kanssa jos sitä on kuullut livenä. Tv ei aiheuta sitä. Ja olen omasta mielestäni jalat maassa.
Kirjoitatpa huonosti. Äidinkielen tunnit jääneet väliin??
Äänien kuuleminen on aina katsottu mielenterveysongelmaksi. Se pitää paikkansa.
En kuule kun otan nappini säännöllisesti.
Aloitin mieliala lääkityksen ,aloin kuulla ääniä yöllä, tosi pelottavaa. Lopetin lääkkeen niin äänet loppui. Kauheita myrkkyjä nuo mömmöt.
En, en koskaan missään vaiheessa.
Kyllähän jotkut nåkevät numerotkin väreinä. Ehkä toi on aloittajalla vaan joku aivojen keino purkaa stressiä ja rentoutua. Onhan sellaisia ihmisiä, sellaisia, jotka oppivatkin parhaiten kuulemalla, osa taas lukemalla, osa taas hahmottaa maailmaa tuntoaistin perusteella ja osa haistelemalla. Ehkä ap:lla on kuuloaisti dominoiva tapa aivoille toimia?