Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailu ilman seurustelua

Vierailija
19.02.2023 |

Mitä mieltä seuraavasta? Mies haluaa nähdä usein, mutta ei seurustella. Itsekään en halua seurustelua, mutta mielestäni kaveruuteen ei kuulu oletus jatkuvasta näkemisestä ja yhteydenpidosta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään seksisuhde. Olen luonteeltani paljon omaa tilaa tarvitseva ja helposti voi työssä ollessa kulua useampikin viikko ilman, että tulee tarvetta nähdä erityisesti ketään. Näettekö te muut sitten joka ilta jotakin ystäväänne?

Ap

Yksikään ystävyyssuhteeni ei toimi yksin niin, että vain minä ja minä päätän milloin esim tavataan tai mitä tehdään, jne.

Niin, eli tavataan vain silloin, kun se kummastakin tuntuu hyvältä. Ei yhtään useammin. Normaalisti tapaamisista sovitaan tyyliin,

A: käykö sulle ens perjantaina?

B: nyt on vähän kiireviikko, käviskö vasta seuraavalla viikolla?

A: Olen silloin lomareissussa. Entäs sitten sitä seuraavalla?

B: Se sopii. Käviskö vaikka keskiviikkona päivämäärän dd.mm.

A: Joo, laitetaan se kalenteriin.

Näin toimii sekä mun ystävyyssuhteet, että tapailut, kun ei olla vakavassa parisuhteessa/suhde on alussa.

Näin se toimii yleensä mullakin. Jos jollain kaverilla on muuta, kuten rankka ja uuvuttavaa viikko, niin siihen toivotetaan tsempit ja sovitaan tapaaminen kunnes rankka viikko on ohi. Ei tulis mieleenkään vaatia toiselta näkemistä tai selityksiä, miksi ei jaksa. Kaveruus ja ystävyys on vapaaehtoista. En oikein ymmärrä tässä kuviossa sitä, miksi normaali sanominen ei riitä.

Ap

Vierailija
42/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään mistä tässä nyt siis on kyse.

Kumpikaan teistä ei halua seurustella toisen kanssa, mutta mies haluaa olla useammin yhteyksissä kuin sinä? Niinkö? Ja mitä te siis varsinaisesti teette yhdessä? Panette?

Paneminen just tuossa edellä todistettiin seurusteluun kuulumattomaksi, että sitä ne vissiin sitten tekevät.

Ja sulla vissiin sisälukutaidossa ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään seksisuhde. Olen luonteeltani paljon omaa tilaa tarvitseva ja helposti voi työssä ollessa kulua useampikin viikko ilman, että tulee tarvetta nähdä erityisesti ketään. Näettekö te muut sitten joka ilta jotakin ystäväänne?

Ap

Yksikään ystävyyssuhteeni ei toimi yksin niin, että vain minä ja minä päätän milloin esim tavataan tai mitä tehdään, jne.

Niin, eli tavataan vain silloin, kun se kummastakin tuntuu hyvältä. Ei yhtään useammin. Normaalisti tapaamisista sovitaan tyyliin,

Näin toimii sekä mun ystävyyssuhteet, että tapailut, kun ei olla vakavassa parisuhteessa/suhde on alussa.

Näin se toimii yleensä mullakin. Jos jollain kaverilla on muuta, kuten rankka ja uuvuttavaa viikko, niin siihen toivotetaan tsempit ja sovitaan tapaaminen kunnes rankka viikko on ohi. Ei tulis mieleenkään vaatia toiselta näkemistä tai selityksiä, miksi ei jaksa. Kaveruus ja ystävyys on vapaaehtoista. En oikein ymmärrä tässä kuviossa sitä, miksi normaali sanominen ei riitä.

Ap

Olisi varmaan kannattanut jo aloitusviestissä kertoa tämä, koska annoit niin erilaisen käsityksen koko tilanteesta, että koko ketjussa on käsitelty ihan muita asioita. Yksinkertaisesti toinen ei siis välitä siitä, mikä sinulle sopii ja millaiset aikataulut sinulla on. Se on se ongelma. Itse en jaksaisi ihmistä, joka toistuvasti tekee noin, koska koen tuollaisen käytöksen aika epäkunnioittavaksi. Eri asia toki, jos satunnaisesti menee päivät sekaisin ja ehdottaa vahingossa jotain, mistä on jo sanottu, ettei käy.

Vierailija
44/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua mikä tässä on ongelma??? Aikuiset voivat tapailla minkä tahansa asian tiimoilla. On se sitten seksiä tai vaikka koruompelua? Eihän se muille kuuluu eikä siitä tarvitse tehdä numeroa. Jos minä soitan tutulleni ja kysyn vaikka että tekis mieli vähän...no mitä tahansa...niin hän varmaan osaa vastata kysymykseeni. 

Vierailija
45/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Normaali sanominen ei riitä, koska hän ei kunnioita sinun rajojasi, Yksinkertaista. Älä jää inttämään ja selittelemään. Voit toki sanoa, että et voi jatkaa tapaamista, jos toinen jankuttaa tuolla lailla, koska olet jo omat aikataulusi kertonut. 

Vierailija
46/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö tapailua yleisesti jonain seurustelun esiasteena tms..? Oon itse sanonut tapailevani erästä miestä, mutta mukana ei ole seurustelua, seksiä, vaan ystävyyttä. Nyt tajusin, että meidän siis oletetaan panevan?

Vierailija
47/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse jaksaisi usein tavata. Kerran viikossa vielä menee.

Vierailija
48/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveruudessa on pelkkiä oikeuksia, mutta ei mitään velvollisuuksia?

Siksihän monet miehetä näitä hakevat, tapailusuhde, fwb, seksiä muttei vastuita. Joodenkin mielestä paras kun ei edes puhuta liikaa.

Vierailija
49/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko siis ystäviä? Vai onko jotain romanttista vibaa ilmassa? Oli miten hyvänsä, niin tuskin se mies väkisin ovesta sisään tunkee. Jos ehdottaa näkemistä liian usein, niin sanot ettei sovi.

Ei ole romanttista ainakaan minun puolelta. Tuskin hänenkään. Kaveruus on aina vapaaehtoista ja mua häiritsee tunne siitä, että mun tekemisiä kytätään ilman että kertoo itse omistaan.

Ap

Vierailija
50/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveruudessa on pelkkiä oikeuksia, mutta ei mitään velvollisuuksia?

Siksihän monet miehetä näitä hakevat, tapailusuhde, fwb, seksiä muttei vastuita. Joodenkin mielestä paras kun ei edes puhuta liikaa.

Täällaisra suhteesta on kokemusta. Karseeta oli.

Vierailija
51/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään mistä tässä nyt siis on kyse.

Kumpikaan teistä ei halua seurustella toisen kanssa, mutta mies haluaa olla useammin yhteyksissä kuin sinä? Niinkö? Ja mitä te siis varsinaisesti teette yhdessä? Panette?

Paneminen just tuossa edellä todistettiin seurusteluun kuulumattomaksi, että sitä ne vissiin sitten tekevät.

Ja sulla vissiin sisälukutaidossa ongelmia.

Etkö itse osaa lukea rivien välistä?

Vierailija
52/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lisäämpä vielä, tunnevammaisia tuollaiset miehet on, jotka ei voi/halua puhua koko jutusta.

Vierailija
53/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetäänkö tapailua yleisesti jonain seurustelun esiasteena tms..? Oon itse sanonut tapailevani erästä miestä, mutta mukana ei ole seurustelua, seksiä, vaan ystävyyttä. Nyt tajusin, että meidän siis oletetaan panevan?

Tapailulla ei yleensä tarkoiteta ystävien tapaamista. Esim. jos menen samaa sukupuolta ystävän kanssa joskus leffaan, joskus kahvilaan, jne, en kuitenkaan sano tapailevani häntä.

Vierailija
54/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko siis ystäviä? Vai onko jotain romanttista vibaa ilmassa? Oli miten hyvänsä, niin tuskin se mies väkisin ovesta sisään tunkee. Jos ehdottaa näkemistä liian usein, niin sanot ettei sovi.

Ei ole romanttista ainakaan minun puolelta. Tuskin hänenkään. Kaveruus on aina vapaaehtoista ja mua häiritsee tunne siitä, että mun tekemisiä kytätään ilman että kertoo itse omistaan.

Ap

Okei kyseessä ei siis ollutkaan tapailu vaan ainoastaan kaverin kanssa hengailu. Jos toinen on liian tungetteleva, ota etäisyyttä ja fiksua toki myös sanoa toiselle, että hänen käytöksensä on liian tunkeilevaa.

Vierailija
55/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei "oleta teidän panevan", mutta jos sanot tapailevasi häntä, ihmiset kyllä olettavat, että välillänne on romanttista ja seksuaalista kemiaa, joko molempia tai jompaa kumpaa. Jos olette vain kavereita, kannattaa käyttää jotain toista termiä. 

Vierailija
56/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei "oleta teidän panevan", mutta jos sanot tapailevasi häntä, ihmiset kyllä olettavat, että välillänne on romanttista ja seksuaalista kemiaa, joko molempia tai jompaa kumpaa. Jos olette vain kavereita, kannattaa käyttää jotain toista termiä. 

Okei, täytyy vaihtaa sanaa..en ikinä tullut edes ajatelleeksi asiaa, mutta aina oppii uutta. Näkeminen on sit turvallisempi sana, kaverin kanssa nähdään tms.

Vierailija
57/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Olisi varmaan kannattanut jo aloitusviestissä kertoa tämä, koska annoit niin erilaisen käsityksen koko tilanteesta, että koko ketjussa on käsitelty ihan muita asioita. Yksinkertaisesti toinen ei siis välitä siitä, mikä sinulle sopii ja millaiset aikataulut sinulla on. Se on se ongelma. Itse en jaksaisi ihmistä, joka toistuvasti tekee noin, koska koen tuollaisen käytöksen aika epäkunnioittavaksi. Eri asia toki, jos satunnaisesti menee päivät sekaisin ja ehdottaa vahingossa jotain, mistä on jo sanottu, ettei käy.

Tää on jo toistunut niin monta kertaa, että vaikea pitää vahinkona.

Ap

Vierailija
58/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailulla ei yleensä tarkoiteta ystävien tapaamista. Esim. jos menen samaa sukupuolta ystävän kanssa joskus leffaan, joskus kahvilaan, jne, en kuitenkaan sano tapailevani häntä.

Ok, tuohon ois kyllä voinut valita paremman sanan, mutta toisaalta tuo kuvaa hyvin tätä mun omituista olotilaa. Tuntuu kuin multa odotettaisiin tapailuun/seurusteluun kuuluvia asioita ilman että tapaillaan/seurustellaan.

Ap

Vierailija
59/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, tuohon ois kyllä voinut valita paremman sanan, mutta toisaalta tuo kuvaa hyvin tätä mun omituista olotilaa. Tuntuu kuin multa odotettaisiin tapailuun/seurusteluun kuuluvia asioita ilman että tapaillaan/seurustellaan.

Ap

Onko vastapuoli siis kiinnostunut sinusta? Jos kerran itse et halua nähdä niin usein, mihin lopputulokseen siis päädytte - näettekö aina silti, vai jääkö toinen aina vain turhaan kärttämään? Kaverillekin voi sanoa suoraan, että sulla on nyt kaikenlaista muuta. Mutta jos tuntuu siltä, että toinen oikeasti haluaa suhdetta, ei ole hyvä asia roikottaa tuollaista tilannetta.

Vierailija
60/61 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, täytyy vaihtaa sanaa..en ikinä tullut edes ajatelleeksi asiaa, mutta aina oppii uutta. Näkeminen on sit turvallisempi sana, kaverin kanssa nähdään tms.

Joo, esimerkiksi tuo on sellainen sana, jonka muut ymmärtävät oikein eikä tule vääriä tulkintoja.