Tapailu ilman seurustelua
Mitä mieltä seuraavasta? Mies haluaa nähdä usein, mutta ei seurustella. Itsekään en halua seurustelua, mutta mielestäni kaveruuteen ei kuulu oletus jatkuvasta näkemisestä ja yhteydenpidosta.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään seksisuhde. Olen luonteeltani paljon omaa tilaa tarvitseva ja helposti voi työssä ollessa kulua useampikin viikko ilman, että tulee tarvetta nähdä erityisesti ketään. Näettekö te muut sitten joka ilta jotakin ystäväänne?
Ap
Teillä on vaan erilaiset toiveet sen suhteen, millaisen ihmissuhteen haluatte - ei tuo sen kummempaa ole. Sinä tarvitset paljon omaa aikaa ja omaa tilaa, mies taas kaipaa enemmän yhteistä aikaa. Ilmeisesti teidän toiveenne eivät ole sovitettavissa yhteen, ellette keksi jotain kompromissiä ja ratkaisua. Kuinka usein sinä sitten haluaisit nähdä ja kuinka usein mies haluaa nähdä?
Haluaa nähdä n.2x/vko + muut yhteydenotot päälle. Mulle riittäis esim. joka toinen viikko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaveruudessa on pelkkiä oikeuksia, mutta ei mitään velvollisuuksia?
Kuka näin on väittänyt? Mitä nämä kaveruuteen liittyvät velvollisuudet mielestäsi ovat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään seksisuhde. Olen luonteeltani paljon omaa tilaa tarvitseva ja helposti voi työssä ollessa kulua useampikin viikko ilman, että tulee tarvetta nähdä erityisesti ketään. Näettekö te muut sitten joka ilta jotakin ystäväänne?
Ap
Teillä on vaan erilaiset toiveet sen suhteen, millaisen ihmissuhteen haluatte - ei tuo sen kummempaa ole. Sinä tarvitset paljon omaa aikaa ja omaa tilaa, mies taas kaipaa enemmän yhteistä aikaa. Ilmeisesti teidän toiveenne eivät ole sovitettavissa yhteen, ellette keksi jotain kompromissiä ja ratkaisua. Kuinka usein sinä sitten haluaisit nähdä ja kuinka usein mies haluaa nähdä?
Haluaa nähdä n.2x/vko + muut yhteydenotot päälle. Mulle riittäis esim. joka toinen viikko.
Ap
Joko keksitte tuohon jonkin kompromissin ja ratkaisun tai sitten ette. Kummankin toive on ihan ok, koska ei näihin mitään sääntöjä ole. Minulla on tapailusuhde, jossa näemme yleensä kerran viikossa, joskus kaksi kertaa viikossa, ja viesitellään pääsääntöisesti päivittäin. Voisin nähdä useammin, mutta elämäntilanteen vuoksi en pysty. Itselleni taas joka toinen viikko olisi liian vähän. Nämä ovat kaikki tapauskohtaisia asioita, ja eri ihmiset haluavat eri asioita. Jos toiveet poikkeavat liikaa toisistaan, voi olla ettei juttu ei vaan toimi.
Kyllä mä näen omia kavereitani usein. Kirjekaverit eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos te tapailette säännöllisesti ja harrastatte seksiä, niin te seurustelette.
Seurustella voi myös harrastamatta seksiä. Seksiä voi harrastaa seurustelematta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä näen omia kavereitani usein. Kirjekaverit eri asia.
Eiköhän tuo vähän riipu elämäntilanteesta. Esim. itse olen n. 40v kahden lapsen uraäiti ja kavereillani on hyvin samanlainen elämäntilanne. Hyvä, jos joidenkin kanssa ehditään näkemään kerran puolessa vuodessa. Jossain whatsapp-ryhmissä pysytään suurinpiirtein kartalla, mitä toisen elämään kuuluu. Ns. ruuhkavuodet. Kyllä me varmaan sitten, kun lapset on muuttaneet pois kotoa, tai edes jotain lukioikäisiä, aletaan taas nähdä useammin. Kyseessä siis kuitenkin 15-25-vuotta jatkuneet ystävyyssuhteet, ja todella hauskaa meillä aina on, kun nähdään, että kyllä nämä ystävyydet jatkuu, vaikkei jatkuvasti nyt nähdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näin on väittänyt? Mitä nämä kaveruuteen liittyvät velvollisuudet mielestäsi ovat?
Ap
Kuunnella myös toista ja täyttää myös tämän tarpeita eikä vain niitä omia narsistisia tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ihmiset kuitenkin saavat itse määrittää oman suhteensa. Ja luulisi, että seurustelussa olennaista olisi muukin kuin säännöllinen seksi.
Miksi seurustella, jos ei saa seksiä säännöllisesti? Niin. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ihmiset kuitenkin saavat itse määrittää oman suhteensa. Ja luulisi, että seurustelussa olennaista olisi muukin kuin säännöllinen seksi.
Miksi seurustella, jos ei saa seksiä säännöllisesti? Niin. Mietipä sitä.
Ymmärsit pointtini väärin. Tarkoitin sitä, että seurustelussa ihmiset haluavat seksin lisäksi myös muuta, eli pelkkä seksi ei vielä tee suhteesta seurustelua tai parisuhdetta. En missään viestissä ole vähätellyt seksin merkitystä. Itsekin haluan seksiä säännöllisesti, mutta vielä se ei riitä minulla syyksi seurustella - voin ihan hyvin olla pelkässä seksisuhteessakin. Haluan seurustelulta kuitenkin myös muuta kuin seksiä, vaikka sekin olennainen osa suhdetta on.
En ymmärrä yhtään mistä tässä nyt siis on kyse.
Kumpikaan teistä ei halua seurustella toisen kanssa, mutta mies haluaa olla useammin yhteyksissä kuin sinä? Niinkö? Ja mitä te siis varsinaisesti teette yhdessä? Panette?
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan teistä ei halua seurustella toisen kanssa, mutta mies haluaa olla useammin yhteyksissä kuin sinä? Niinkö? Ja mitä te siis varsinaisesti teette yhdessä? Panette?
Paneminen just tuossa edellä todistettiin seurusteluun kuulumattomaksi, että sitä ne vissiin sitten tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tapailu ilman näkemistä toimia?
Tapailua ilman seurustelua ja ilman ystävyyttä, tämä on jännä kuvio.
Itse oli sellaisessa ihmissuhteessa 5 vuotta.
Ootteko siis ystäviä? Vai onko jotain romanttista vibaa ilmassa? Oli miten hyvänsä, niin tuskin se mies väkisin ovesta sisään tunkee. Jos ehdottaa näkemistä liian usein, niin sanot ettei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuunnella myös toista ja täyttää myös tämän tarpeita eikä vain niitä omia narsistisia tarpeita.
Onko sun mielestä jotenkin narsistista, jos ei ole jaksamista/muuten mahdollisuutta nähdä niin usein kun toinen haluaa, koska on sen verran paljon omia velvollisuuksia hoidettavana?
Ap
Kyllä pari kertaa viikossa pitää nukkua yhdessä ja seksiä myös pitää olla.
Jos sen tapailun lisäksi myös nussitte, niin joku seurustelu tai fwb-kuviohan siinä on?
Tuo on vähän niin kuin etäsuhde ennen vanhaan: toiselle (yleensä miehelle) mahdollistuu useat suhteet samanaikaisesti. Monisuhteiset tapailevat, mutta eivät seurustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksikään ystävyyssuhteeni ei toimi yksin niin, että vain minä ja minä päätän milloin esim tavataan tai mitä tehdään, jne.
Eiköhän se tapaaminen olis syytä järjestää niin, että sopii kummallekin. Jostain kumman syystä se tapaaminen pitää usein ehdottaa juuri siihen ajankohtaan kun olen sanonut että minulla on muuta.
Kun esim. kerron miten päivät x ja y ei sovi, mutta muut käyvät, niin on se jännä miksi se tapaaminen ehdotetaan välittömästi juuri noille päiville. Sitten halutaan tietää, miksi se ei käy, vaikka olis ne 5 muuta päivää viikossa, jolloin sopii. Noina x ja y päivinä sitten saatetaan vielä soittaa ja kysyä mitä olen tekemässä/tehnyt. Mielestäni tämä on ahdistavaa ja outoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ymmärrä mistä tässä on kyse muuta kuin että seksistä ei nyt ainakaan. Lähinnä nähdään ulkona ja jutellaan.
Ap
Seurusteltiin reilu 30 vuotta. Nyt tapaillaan vaan vapailla kun asutaan eri osoitteissa. Ei mitään erikoista mielestäni.