Onko sinun kanssa samalla luokalla koulussa olleita jo kuollut?
Itse olen 70-luvun puolivälissä syntynyt ja en ole kuolinilmoituksissa vielä huomannut, että olisi ollut samalla luokalla olleita. Kuitenkin olen varma, että moni on elänyt väärin ja pilannut terveytensä tähän ikään mennessä. Siksi olen varma, että kohta näen jonkun samalla luokalla olleen kuolinilmoituksen. Odotukseni silloin vihdoin palkitaan.
Kommentit (75)
En tiedä. En ole ollut tekemisissä koulun loputtua. Luultavasti kun keski-ikäisiä ollaan.
Monta. Jo nuorena onnettomuuksissa kuoli kolme, kaksi autolla ja yksi fillarilla. Yksi teki itsemurhan. Yksi kuoli valtimonpullistumaan. Myöhemmin yksi kuoli syöpään, yksi lääkkeiden yliannostukseen, yksi tsunamissa, yksi viinaan, yksi hukkui sukellusonnettomuudessa.
En ole aikuisena pitänyt mitään yhteyttä luokkakavereihini, joten ei mitään tietoa.
vm.-62
Vm-73 ja tiedän ainakin 2 yläasteella samassa luokassa olevaa kuollutta.
"Odotuksesi?" Mikä odotuksesi?
Siis oikein himonasi seuraat kuolinilmoituksia, että jokohan joku ikätoverisi olisi kuollut?
Et ole normaali.
Samaan aikaan lukion aloittanut on. Kuoli johonkin sairauteen. 2010-luvulla kävin lukion.
Tilastoista löytyy ikäluokkien määrät eli paljonko kustakin ikäluokasta on vielä elossa. Itse ole suurista ikäluokista ja syntymävuoteni mukaan meitä on elossa n 60 000.
On muutama. Olen syntynyt 1964. Yksi hautakivi tuli vastaan vahingossa, kun menin mummon haudalle eri portista kuin yleensä ja siinä kävellessä katselin hautakiviä. Kuulin sitten toiselta kun mainitsin että ai A on kuollut, näköjään aika nuorena, että syöpä vei. Alle 40-vuotias oli kuollessaan. Pari vuotta sitten kuoli yksi tyttö syöpään ja siinäkin lähisukulainen oli minun sukulaisen kaveri niin kertoi. Tai naisia tietysti, mutta tyttöjä olivat kun viimeksi näin. Poikia on kuollut kaksi, toinen naapurista ja oli aikuisiällä veljeni kaveri, toisen siskon tunsi isäni ja sitä kautta tuli tieto, oli alle 50. Yksi ikäiseni kuoli muutama vuosi sitten, alkoholiongelma oli, mutta sydänperäiseksi sanottu kuolinsyy, oli kuollut ryyppyreissulla kaverin luona. Pieni paikkakunta ja haudoilla tulee käytyä, joten välillä tulee tuttujen hautoja ja nämä olivat nyt sellaisia, joita omaiseni tunsivat, vaikka itse en pidä yhteyttä kuin yhteen kaveriin. Eli neljä tiedän kuolleen, muista ei tietoa.
Muutaman tiedän olevan kyllä elossakin, näin vahingossa yhtä pojista juuri kesälomalla, en ole nähnyt sitten lukioajan, eipä paljon juteltu, koska molemmilla oli kiire, mutta vaihdettin pari sanaa small talkia että mukava nähdä ja joskus toiste jutellaan enemmän - tuskin tapahtuu mutta näin kuuluu sanoa.
Kasataan just yläasteen luokkakokousta syksylle, 6 on kuollut siltä luokalta. Kaksi syöpää, yksi päästä napsahtanut verisuoni, yks kännisekoilu, yks mp-kolari ja yhdestä emme tiedä. Ollaan vuosimallia -66.
Kiusaajani kuulemma kuoli alkoholismiin.
Olen syntynyt 1957, koulukavereista tiedän että 1 teki itsemurhan, yksi kuoli huonoon elämään ja yksi kuoli veneonnettomuudessa. Nyt alkaa porukalla olla ikää sen verran että alkaa tapahtua luonnollista poistumaa.
Vaikka kuinka monta on kuollut.
-M1965
Ai niin ja yks itseäni vuoden pari nuorempi meni parikymppisenä yliannostukseen.