Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke päätös tuli eilen. Eläke myönnetty.

Vierailija
18.02.2023 |

Loppui oravanpyörässä juokseminen. Vakuutusyhtiöstä ei mitään kuulunut joten hain aiemmin kevasta työkyvyttömyyseläkettä työtapaturman vuoksi jossa vammaannuin. Kyllä helpotti henkisesti kun tieto eläkkeestä eilen tuli. En tiedä mikä on jatkossa työnantajan vakuutusyhtiön osuus eläkkeestä? Vai tuleeko eläke ainoastaan kevasta?
Väsynyt mutta onnellinen nyt.

Aikuinen 51v

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ikä ja sama päätös. Vuosien odotus kuntoutustukineen. Outoa että joku kyselee "etkö johonkin voisi työllistyä" ikäänkuin päätös olisi helppo saada ja usein vuosien rumba.

Joudun käyttämään puheäppiä tähänkin. Kivut onneksi nyt hallinnassa mutta käytännössä sänkypotilas. On avustaja ja omaishoitaja. Onnitteluni!

Koska ap ei kertonut vammansa laatua..

On tosi omituista, että sinun lähtökohtainen oletuksesi oli, että kevennettyä työtä ei olisi 5v aikana juolahtanut mieleenkään millään asiaa hoitavalla taholla. Newsflash: totta helkkarissa ne vaihtoehdot on kartoitettu!

T. Ei ap.

Vierailija
62/120 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet vielä niin nuori, että etkö sä pysty työllistymään johonkin kevyempään työhön? Onhan toi tosi alhainen ikä eläköityä.

Olin vaikeassa tapaturmassa ja useita leikkauksia tehty ja työterveyslääkärillä ja erikoislääkäreillä juostu tämän koko ajan 5 vuotta. Kaikkiaan lääkäreitä ollut 15 ja useita erikoislääkäreitä. Helsingissä hoito annettu kun vamma vaikea. Useissa hoitolaitoksissa hoidoissa käynyt. Työtapaturmalle ei voinut mitään. Onneksi oma vakuutus kunnossa ja saanut korvauksia pysyvästä haitasta ja vammasta.

Aiotko vain levätä laakereillasi seuraavat 40 vuotta? En sitä tuomitse ollenkaan, tarkoitan vain, että passiivisuus ei tee ihmiselle hyvää. Minulla on siitä kokemusta viimeisen 20 vuoden ajalta. Voit ruveta vaikka kirjailijaksi, kirjoittaminen näyttää onnistuvan.

Surullista, jos muita vaihtoehtoja ei ole kuin

A) työnteko

B) laakereilla lepääminen.

Muulla tavoin ei sinun mielestäsi voi elää antoisaa, rikasta elämää? Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet vielä niin nuori, että etkö sä pysty työllistymään johonkin kevyempään työhön? Onhan toi tosi alhainen ikä eläköityä.

Olin vaikeassa tapaturmassa ja useita leikkauksia tehty ja työterveyslääkärillä ja erikoislääkäreillä juostu tämän koko ajan 5 vuotta. Kaikkiaan lääkäreitä ollut 15 ja useita erikoislääkäreitä. Helsingissä hoito annettu kun vamma vaikea. Useissa hoitolaitoksissa hoidoissa käynyt. Työtapaturmalle ei voinut mitään. Onneksi oma vakuutus kunnossa ja saanut korvauksia pysyvästä haitasta ja vammasta.

Aiotko vain levätä laakereillasi seuraavat 40 vuotta? En sitä tuomitse ollenkaan, tarkoitan vain, että passiivisuus ei tee ihmiselle hyvää. Minulla on siitä kokemusta viimeisen 20 vuoden ajalta. Voit ruveta vaikka kirjailijaksi, kirjoittaminen näyttää onnistuvan.

Mitä se sun napaas kaivelee mitä joku työkyvytön tekee, vaikka nukkuisi kaiket päivät jos ei muuta jaksa. Jos jaksaisi tehdä töitä, ei olisi myönnetty eläkettä. Työkyvyttömyyseläke myönnetään työkyvyttömälle! Käsittämättömän vaikea joillekin ymmärtää.

Työkyvyttömyys tarkoittaa sitä, ettei pysty vastaamaan normatiivisen työelämän vaatimuksiin. Kyllä silti voi jaksaa tehdä omasta aloitteestaan jotain, vaikkapa nyt sitten kirjoittamista.

Missä hitossa ap muka sanoi, ettei aio tehdä elämässään enää Yhtään Mitään? Työkseen ei selvästikään pysty tekemään yhtään mitään enää, siksihän se eläke myönnettiin. Mutta omaksi ilokseen hän todennäköisesti tekee vaikka mitä mukavaa, mihin pystyy. Lakkaahan jo miettimästä typeryyksiäsi.

Vierailija
64/120 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sun napaas kaivelee mitä joku työkyvytön tekee, vaikka nukkuisi kaiket päivät jos ei muuta jaksa. Jos jaksaisi tehdä töitä, ei olisi myönnetty eläkettä. Työkyvyttömyyseläke myönnetään työkyvyttömälle! Käsittämättömän vaikea joillekin ymmärtää.

Työkyvyttömyys tarkoittaa sitä, ettei pysty vastaamaan normatiivisen työelämän vaatimuksiin. Kyllä silti voi jaksaa tehdä omasta aloitteestaan jotain, vaikkapa nyt sitten kirjoittamista.

Kaikki työkyvyttömät eivät pysty tekemään edes kotitöitä. Revi siitä!

Ja itse taas pakotan itseni tekemään, koska ei niitä kukaan muukaan tee. Aivosumu ja huimaus on normaali tila.

Joskus pesin lattiat istualtaan. Työkkäri laittaa toimistotöihin. Siinä vain istutaan.

Minä saan töihin kyydin niin se helpottaa.

Yhdet portaat on ongelma, koska ei ole kaiteita mistä pitää kiinni, mutta olen miettinyt, että menisin ne konttaamalla töissä.

Tässä ketjussa on kokoomuslainen helppo tunnistaa.

Vierailija
65/120 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut. Itsellä meni 11 vuotta ensimmäisestä lääkärinkäynnistä työkyvyttömyyseläkkeen myöntämiseen. Tuskin olisin prosessia jakanut jos olisin ollut oikeasti sairas.

Mulla 10. vuosi kuntoutustuella. Diagnoosit vaan lisääntyy vuosi vuodelta, enää ei suositella edes ammatillista kuntoutusta. Pysyvä eläke olisi huippua, saisi kaikki eläkeläisen edut, uimahalliin esim. halvemmalla.

Käyn pari tuntia kuussa töissä, se on ihanaa vaikkakin uuvuttavaa ja siihen pitää valmistautua myös hyvin lepäämällä pari päivää ennakkoon.

Eläke-edut koskee kuntoutustukilaisia myös. Väliaikainen työkyvyttömyyseläke on myös eläke. Tietenkään vanhuseläkkeellä olevien edut ei koske.

Työeläkekorttia ei saa kuntoutustuella. Sillä todistetaan se, että on eläkkeellä.

Kyllä minulla jokin kortti oli todisteena kuntoutustuesta kun vuosia käytin sitä matkustamiseen että sain eläkealennuksen. Valitettavasti muisti ei vain toimi sinne asti mistä se oli ja kortit on muuttuneet.

Vierailija
66/120 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi rehellinen mielipide. Säälipisteitä ei tipu.

Vierailija
67/120 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Hieno juttu !

Onhan se absurdia, että 30-40-vuotiaat pääsevät eläkkeelle masennuksen vuoksi, mutta 50-60-vuotiaat eivät pääse eläkkeelle fyysisistä syistä, vaikka olisivat käytännössä toimintakyvyttömiä. Miksei nuoret ihmiset voisi tehdä esim. Vaikka kolme 6h työpäivää viikossa, vaikka ovatkin masentuneita ?

Haloo! Työkyvyttömyyseläke ei ole iästä kiinni eli nuo 50-60 voivat myös hakea sitä. Mä menin eläkkeelle alle 30v ja nyt menee päälle 30v paljon paremmin kuin silloin. Jos olisi ollut pakko olla edes tunti viikossa olisin tappanut itseni. Koska olin työKYVYTÖN. En siis kykenevä työhön mikäli tarvitset avausta. Masennusta on eri tasoja ja jokainen kokee sen eri tavalla, sinä olet todella ymmärtämätön ja suoraan sanottuna kauhea ihminen. Miten voitkin sanoa noin toiselle, joka on kuilun reunalla? Toivon, että vielä joskus ymmärrät ja olet ihminen toiselle ihmiselle.

Vierailija
68/120 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun nämä jotkut huolissaan siitä, että joku pääsee eläkkeelle ikään kuin se olisi helppoa. Varmaan jokainen mielummin valitsisi mielummin olla terveenä.

Nämä ovat näitä Vain Suomessa-juttuja. Meillähän osa on työkyvyttömyyseläkkeistä niin katkeria, että haluaisivat lakkauttaa ne ja sairaat ihmiset kadulle elättämään itsensä kerjäämällä. Ja ihan vain siksi, kun ^mun verorahat^, ^mä olen röissä 24/7/365^.

Näin se menee. Kadehtitaan sairaan vapaa-aikaa mutta ei oteta huomioon sitä että sen hintana on menetetty terveys, ja pienet tulot.

Vierailija
69/120 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntotustuella saa monissa paikoissa alea näyttää todisteen siitä. E- kortin saa kun pysyvä eläke.

Vierailija
70/120 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli kehittää empatiakykyä. Suosittelen jokaiselle ja aiheeseen liittyvästi kommentoin, että jokainen työkyvyttömyyseläkeläinen on varmasti hyvällä omalla tunnolla, vaikka jotkut koittavat syyllistää.

Vierailija
71/120 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ikä ja sama päätös. Vuosien odotus kuntoutustukineen. Outoa että joku kyselee "etkö johonkin voisi työllistyä" ikäänkuin päätös olisi helppo saada ja usein vuosien rumba.

Joudun käyttämään puheäppiä tähänkin. Kivut onneksi nyt hallinnassa mutta käytännössä sänkypotilas. On avustaja ja omaishoitaja. Onnitteluni!

Koska ap ei kertonut vammansa laatua..

On tosi omituista, että sinun lähtökohtainen oletuksesi oli, että kevennettyä työtä ei olisi 5v aikana juolahtanut mieleenkään millään asiaa hoitavalla taholla. Newsflash: totta helkkarissa ne vaihtoehdot on kartoitettu!

T. Ei ap.

Aina riittää noita "minä maksan sun eläkkeet" -tyyppejä,  joille työkyvyttömän pitäisi todistaa työkyvyttömyytensä, jotka omasta mielestään arvioivat työkyvyn, kun se oikeasti kuuluu vain hoitavalla lääkärille ja  vakuutusyhtiölle.

Vierailija
72/120 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
73/120 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke on siitä mainio että ei tarvitse käydä mahdollisia muutosneuvottelu valsseja eikä olla lakossa ja toisaalta jää se työttömän 4paikkaa/kk työhakujenkka pois. :D

Toisaalta voi tehdä eläkkeen ohessa töitä joko virallisesti tai epävirallisesti riippuen haluaako maksaa työntekemisveroa ja sosiaalimaksuja toisaalta virallinen työ kerryttää vanhuuseläkettä  : )

Toisaalta voi tienata pääomatuloja tai perustaa osakeyhtiön mistä ei ole itselleen  työtuloja eikä näinolle työveroja eikä sosiaali-eläkemaksuja jne....mahdollisuuksia on paljon

Tai jos haluaa opiskella voi eläkkeen ohessa valita jonkin mielenkiintoisen kurssin tai peräti tutkinnon jolloin koulutus on myös ilmaista.

Vierailija
74/120 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri myös eläkepäätöksen, toki valitusaikaa on vielä jäljellä. Pelkään psykologin lausuntoa sillä hän ei nähnyt minussa sitä mitä psykiatri näki ja psykiatri on mielestäni oikeassa. Psykologi näki vaan herkkyyteni ja ehkä löhimuistiongelman.

Vierailija
75/120 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin pahasti käynyt, niin luulisi että eläke olisi tullut heti, eikä 5v kitkuttelun jälkeen.

Tämähän on just sitä että työkyvyttömiä pidetään työttöminä.

Eli ei kovin helposti pääse eläkkeelle.

Vierailija
76/120 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelmalla pääsee paljon helpommin eläkkeelle kuin oikeilla sairauksilla.

Kunta/valtiolta pääsee helpommin kuin yksityiseltä.

Nuppivikaisia paljon.

Vierailija
77/120 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei mua koske, mutta jäin miettimään sitä, että mitä sitten tapahtuu, kun tulee vuodet täyteen, eli alkaa vanhuuseläke tai oikeastaan siis se varsinainen työeläkeikä tulee täyteen. Loppuuko työkyvyttömyyseläke silloin?

Ja jääkö työeläke kovin pieneksi, jos ei ole ehtinyt olla kovin kauaa työelämässä?

Tuleeko siis joku eläkesovitus, kansaneläke tms. siihen lisäksi?

Vierailija
78/120 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut. Itsellä meni 11 vuotta ensimmäisestä lääkärinkäynnistä työkyvyttömyyseläkkeen myöntämiseen. Tuskin olisin prosessia jakanut jos olisin ollut oikeasti sairas.

Minulla, meni neljä vuotta, mutta olenkin oikeasti mielisairas.

Vierailija
79/120 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva iltapäivällä katsoa kotimainen mustavalko elokuva ylen laajasta tarjonnasta ja keittää kahvit kerman kera sekä mutustella voisilmäpullaa. 

Jos tuntuu että alkaa väsy iskemään ottaa tirsat ja taas jaksaa jatkaa sairastelua ja stressi pysyy poissa.

t. nuori eläkeläinen

Vierailija
80/120 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli jokin aika sitten. Laskin että vielä neljä päivää aikaa valittaa, jos pääsiäisen pyhiä ei lasketa. Pelkään psykologin lausuntoa sillä hän ei näe sitä mitä psykiatri. Ja psykiatri on mielestäni oikeassa. Voin useasti niin huonosti, etten pysty tekemään juuri mitään. Tavoitteenani on kuitenkin päästä edes osa-aikaiseksi joskus mutta nyt ei ole sen aika, liikaa huonoja päiviä. Eläke kummasti helpottaisi edes hetkellisesti. Ahdistele tämän pelkoni kanssa vielä muutaman päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi