Työkyvyttömyyseläke päätös tuli eilen. Eläke myönnetty.
Loppui oravanpyörässä juokseminen. Vakuutusyhtiöstä ei mitään kuulunut joten hain aiemmin kevasta työkyvyttömyyseläkettä työtapaturman vuoksi jossa vammaannuin. Kyllä helpotti henkisesti kun tieto eläkkeestä eilen tuli. En tiedä mikä on jatkossa työnantajan vakuutusyhtiön osuus eläkkeestä? Vai tuleeko eläke ainoastaan kevasta?
Väsynyt mutta onnellinen nyt.
Aikuinen 51v
Kommentit (120)
Huvittavaa kun nämä jotkut huolissaan siitä, että joku pääsee eläkkeelle ikään kuin se olisi helppoa. Varmaan jokainen mielummin valitsisi mielummin olla terveenä.
Jos siivous menee siihen että pitää istua niin silloin saa avustajan! Ketään ei pakoteta siivoamaan istumalla. Jos ihminen on oikeasti noin invalidi niin silloin hän ansaitsee eläkkeen ja sen avustajan. Vain hullut siivoaa istumalla. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongelmalla pääsee paljon helpommin eläkkeelle kuin oikeilla sairauksilla.
Ihanko totta? Haluaisin nähdä sellaisen päätöksen jossa eläkkeen syy on ryyppääminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ikä ja sama päätös. Vuosien odotus kuntoutustukineen. Outoa että joku kyselee "etkö johonkin voisi työllistyä" ikäänkuin päätös olisi helppo saada ja usein vuosien rumba.
Joudun käyttämään puheäppiä tähänkin. Kivut onneksi nyt hallinnassa mutta käytännössä sänkypotilas. On avustaja ja omaishoitaja. Onnitteluni!
Koska ap ei kertonut vammansa laatua..
Dominanttikäsi meni ja käsi leikattu x5. Vammanen kivulias käsi eikä pystytä parantamaan.
Hei ap, jos tarvitset jotakin , esim läheisen ns hoivaa päivittäisissä toiminnoissasi,, voit saada kelan hoitotukea, niitä on kolmea lajia ja alin on n 78.85e verottomana.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, jos tarvitset jotakin , esim läheisen ns hoivaa päivittäisissä toiminnoissasi,, voit saada kelan hoitotukea, niitä on kolmea lajia ja alin on n 78.85e verottomana.
En tienyt, kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet vielä niin nuori, että etkö sä pysty työllistymään johonkin kevyempään työhön? Onhan toi tosi alhainen ikä eläköityä.
Olin vaikeassa tapaturmassa ja useita leikkauksia tehty ja työterveyslääkärillä ja erikoislääkäreillä juostu tämän koko ajan 5 vuotta. Kaikkiaan lääkäreitä ollut 15 ja useita erikoislääkäreitä. Helsingissä hoito annettu kun vamma vaikea. Useissa hoitolaitoksissa hoidoissa käynyt. Työtapaturmalle ei voinut mitään. Onneksi oma vakuutus kunnossa ja saanut korvauksia pysyvästä haitasta ja vammasta.
Aiotko vain levätä laakereillasi seuraavat 40 vuotta? En sitä tuomitse ollenkaan, tarkoitan vain, että passiivisuus ei tee ihmiselle hyvää. Minulla on siitä kokemusta viimeisen 20 vuoden ajalta. Voit ruveta vaikka kirjailijaksi, kirjoittaminen näyttää onnistuvan.
Mitä se sun napaas kaivelee mitä joku työkyvytön tekee, vaikka nukkuisi kaiket päivät jos ei muuta jaksa. Jos jaksaisi tehdä töitä, ei olisi myönnetty eläkettä. Työkyvyttömyyseläke myönnetään työkyvyttömälle! Käsittämättömän vaikea joillekin ymmärtää.
Työkyvyttömyys tarkoittaa sitä, ettei pysty vastaamaan normatiivisen työelämän vaatimuksiin. Kyllä silti voi jaksaa tehdä omasta aloitteestaan jotain, vaikkapa nyt sitten kirjoittamista.
Harva nyt istuu tuolilla kelloa tuijottaen vaan tekee sitä, mitä pystyy. Itsekin mieluummin luen kirjoja mitä kirjoitan niitä.
Ei minulla ainakaan ole eläkkeellä tylsää. En muista suurimmasta osasta päivää yhtään mitään. Tässä ollaan jatkuvasti vain menossa aamukahvin keittoon tai pesemään illalla hampaita. Maaliskuun jälkeen on yhtäkkiä joulukuu. Vuodet kuluu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun nämä jotkut huolissaan siitä, että joku pääsee eläkkeelle ikään kuin se olisi helppoa. Varmaan jokainen mielummin valitsisi mielummin olla terveenä.
Nämä ovat näitä Vain Suomessa-juttuja. Meillähän osa on työkyvyttömyyseläkkeistä niin katkeria, että haluaisivat lakkauttaa ne ja sairaat ihmiset kadulle elättämään itsensä kerjäämällä. Ja ihan vain siksi, kun ^mun verorahat^, ^mä olen röissä 24/7/365^.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet vielä niin nuori, että etkö sä pysty työllistymään johonkin kevyempään työhön? Onhan toi tosi alhainen ikä eläköityä.
Olin vaikeassa tapaturmassa ja useita leikkauksia tehty ja työterveyslääkärillä ja erikoislääkäreillä juostu tämän koko ajan 5 vuotta. Kaikkiaan lääkäreitä ollut 15 ja useita erikoislääkäreitä. Helsingissä hoito annettu kun vamma vaikea. Useissa hoitolaitoksissa hoidoissa käynyt. Työtapaturmalle ei voinut mitään. Onneksi oma vakuutus kunnossa ja saanut korvauksia pysyvästä haitasta ja vammasta.
Jos noin pahasti käynyt, niin luulisi että eläke olisi tullut heti, eikä 5v kitkuttelun jälkeen.
Kun ei ole päässä vikaa niin kestää pitempään. Sukulaiselleni tuli eläke heti ja työnantaja maksoi korvauksen, mutta fyysisesten vammojen lisäksi aiheutui myös henkisiä vauroita ja niillä se eläke tuli olematta päivääkään kuntoutustuella.
Mulla on vain fyysinen vamma, mutta myönteinen päätös kevasta tuli ensin kuntoutustuesta ja vuoden kuntoutustuen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeestä. Työterveyslääkäri vielä totesi, että ei mulle mitenkään masennusta saa, kun teetti masennustestin. Sanoi kyllä myös sen, että vamma ja työ ovat sellaiset, ettei hän näe mitään syytä evätä tk-eläkettä.
Kaikilla meillä on rajoitteita. Eniten niitä on noilla ihmisillä, kenen mielestä kukaan ei ole koskaan oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen, vaan pitää ryömimällä, konttaamalla ja itseään eteen päin raahaamalla suoriutua kaikesta, ja ainakin olla kirjailija tai koodari vähintään.
Onnittelut. Itsellä meni 11 vuotta ensimmäisestä lääkärinkäynnistä työkyvyttömyyseläkkeen myöntämiseen. Tuskin olisin prosessia jakanut jos olisin ollut oikeasti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongelmalla pääsee paljon helpommin eläkkeelle kuin oikeilla sairauksilla.
Ei pääse. Paitsi jos on esim. alkoholidementia, maksa paskana, mitä näitä nyt on kun ihmisille tulee. Yleensä myös vakavat mt-ongelmat mukana.
T. Rattaiston osanen
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut. Itsellä meni 11 vuotta ensimmäisestä lääkärinkäynnistä työkyvyttömyyseläkkeen myöntämiseen. Tuskin olisin prosessia jakanut jos olisin ollut oikeasti sairas.
Mulla 10. vuosi kuntoutustuella. Diagnoosit vaan lisääntyy vuosi vuodelta, enää ei suositella edes ammatillista kuntoutusta. Pysyvä eläke olisi huippua, saisi kaikki eläkeläisen edut, uimahalliin esim. halvemmalla.
Käyn pari tuntia kuussa töissä, se on ihanaa vaikkakin uuvuttavaa ja siihen pitää valmistautua myös hyvin lepäämällä pari päivää ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 10. vuosi kuntoutustuella. Diagnoosit vaan lisääntyy vuosi vuodelta, enää ei suositella edes ammatillista kuntoutusta. Pysyvä eläke olisi huippua, saisi kaikki eläkeläisen edut, uimahalliin esim. halvemmalla.
Käyn pari tuntia kuussa töissä, se on ihanaa vaikkakin uuvuttavaa ja siihen pitää valmistautua myös hyvin lepäämällä pari päivää ennakkoon.
Eläke-edut koskee kuntoutustukilaisia myös. Väliaikainen työkyvyttömyyseläke on myös eläke. Tietenkään vanhuseläkkeellä olevien edut ei koske.
Etkö saa korvausta pysyvään vammaan tapaturmavakuutuksen kautta?
Mitä hoitoja ym maksoi ? selvitä asiat. Onnea sinulle elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat näitä Vain Suomessa-juttuja. Meillähän osa on työkyvyttömyyseläkkeistä niin katkeria, että haluaisivat lakkauttaa ne ja sairaat ihmiset kadulle elättämään itsensä kerjäämällä. Ja ihan vain siksi, kun ^mun verorahat^, ^mä olen röissä 24/7/365^.
Sama juttu työttömyystukien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke-edut koskee kuntoutustukilaisia myös. Väliaikainen työkyvyttömyyseläke on myös eläke. Tietenkään vanhuseläkkeellä olevien edut ei koske.
Työeläkekorttia ei saa kuntoutustuella. Sillä todistetaan se, että on eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläkekorttia ei saa kuntoutustuella. Sillä todistetaan se, että on eläkkeellä.
Kyllä etuja voi saada kuntoutustukipäätökselläkin, itsekin sain.
Harva nyt istuu tuolilla kelloa tuijottaen vaan tekee sitä, mitä pystyy. Itsekin mieluummin luen kirjoja mitä kirjoitan niitä.