Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette, jos aikuista ihmistä pyydetään kassalla avaamaan reppu ilman, että on mitään todisteita siitä, että olisi jotain nähty sinne laittavan?

Vierailija
17.02.2023 |

Itselle tuli sellainen olo, eipä tarvitse tuohon kauppaan mennä toista kertaa. Ei se, että ihmisellä on reppu selässä, tee hänestä automaattisesti varasta. Onhan ihmisillä taskut takeissa ja housuissa, ei niitäkään käsketä näytämään kassalla, ellei ole erityistä epäilystä, että olisi jotain niihin laittanut.

Kommentit (234)

Vierailija
1/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ikää on 40+ eikä ikinä ennen ole tapahtunut tällaista, vaikka melkein aina kuljen repun kanssa kaupoissa.

Vierailija
2/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse avata reppuasi kuin poliisille, jos pidät oikeuksistasi kiinni niin venttaatte vartijan kanssa takahuoneessa kunnes partio tulee paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyydettiin näyttämään kassi kun hälytinlaite oli joko rikki, tai sitten lähistöllä ollut mies varasti xD ihanaa oli alkaa apteekin bakteeripinnoille levittelee omaa laukkua jossa noin miljoona tavaraa 😂😂 ja jonoa takana 10m. Sellanen teinin olonen pyysi näyttämään kassin xD

Vierailija
4/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse avata reppuasi kuin poliisille, jos pidät oikeuksistasi kiinni niin venttaatte vartijan kanssa takahuoneessa kunnes partio tulee paikalle.

NIin, mutta jos voin valita kaupan, jossa tällaista pelleilyä ei ole, niin ei ole vaikea valita.

En ymmärrä, mitä kauppa tällä hakee, että karkottaa asiakkaat.

Vierailija
5/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitään hälytystä ei tullut. Ainoa "rikokseni" oli se, että minulla oli reppu selässä.

ap

Vierailija
6/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mihinkään takahuoneeseen lähteä, silloinhan muut luulevat, että olet syyllinen. Joko avaat kassalla kassisi tai odotat siinä, että poliisi tulee paikalle ja avaat sitten.

Vierailija
7/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mihinkään takahuoneeseen lähteä, silloinhan muut luulevat, että olet syyllinen. Joko avaat kassalla kassisi tai odotat siinä, että poliisi tulee paikalle ja avaat sitten.

Niin mutta kysyttiin yleisesti käytännöstä, että vaaditaan avamaan reppu ilman, että on mitään epäilyä siitä, että olisi jotain sinne laittanut

Vierailija
8/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä mitä muut ajattelevat?

Vierailija
9/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilannehan sellainen on, mutta kyllä mä itse avaisin kassini/reppuni ja pyytäisin katsomaan, jos on jotain epäilyn aihetta. Vaatisin sitten siinä kaikkien kuullen pahoittelut kovaan ääneen. Luulen, että noin tilanteesta selviää nopeimmin kuin vaatimalla poliiseja paikalle. 

Vierailija
10/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilannehan sellainen on, mutta kyllä mä itse avaisin kassini/reppuni ja pyytäisin katsomaan, jos on jotain epäilyn aihetta. Vaatisin sitten siinä kaikkien kuullen pahoittelut kovaan ääneen. Luulen, että noin tilanteesta selviää nopeimmin kuin vaatimalla poliiseja paikalle. 

Joo joo,  näytin kyllä, mutta en aio mennä enää uudestaan kyseiseen kauppaan. MIelestäni asiatonta ja asiakkaan nöyryyttämistä. Eri asia, jos olisi jokin epäilys. Minun kohdalla ei voinut olla, koska marssin suoraan hyllylle, otin tavaran käteen ja siitä suoraan kassalle maksamaan. Ei ole voinut näyttää siltä, että olisin jossain hyllyjen välissä mättänyt tavaraa reppuun.

ap

Vierailija
11/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä ärsyyntynyt. Varmaan sanoisin, että katso sitten jos haluat, mutta saat itse kaivella ja laittaa tavarat takaisin. Aikamoinen urakka sieltä ylitäydestä repusta etsiä opiskelujuttujen, salikamppeiden ym. seasta mitään.

Vierailija
12/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin suosiolla, lähikaupan ovessa on toive että reppu jätettäisiin eteiseen, sitä en halua tehdä ettei reppu tai sisältö katoa vaan mieluummin näytän sisällön.

Vierailija
13/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin avaamaan reppu kun piippasi kassalla. Sanoin, että on paras olla näyttöä siitä, että olen jotain ottanut. Olin tehnyt kaupassa vain nopean piipahduksen ja ostanut jotain pientä, suklaapatukan tai jotain sellaista. En jäänyt reppuani avaamaan kun oli kiire junaan.

Vierailija
14/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans joskus nuorena tehtiin noin ja muistan sen vieläkin. Teki mieli sanoa, että mulla taitaa olla enemmän fyrkkaa kuin sulla, ei ole tarve varastaa. Mutta olin hiljaa. En mennyt enää siihen kauppaan.

Vierailija
15/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisin suosiolla, lähikaupan ovessa on toive että reppu jätettäisiin eteiseen, sitä en halua tehdä ettei reppu tai sisältö katoa vaan mieluummin näytän sisällön.

Miksi näyttäisit, jos et mitään ole vienyt?

Vierailija
16/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kans joskus nuorena tehtiin noin ja muistan sen vieläkin. Teki mieli sanoa, että mulla taitaa olla enemmän fyrkkaa kuin sulla, ei ole tarve varastaa. Mutta olin hiljaa. En mennyt enää siihen kauppaan.

Niin, minunkin teki mieli sanoa vaikka mitä, mutta sitten ajattelin, joku kus*pääesimies on kassaparkaa käskenyt tuohon. Sama kuin ne "hyvää päivänjatkoa"-toivotukset, joita kassat joutuvat nykyään sanomaan kaikille väkisin.

Vierailija
17/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyydettiin avaamaan reppu kun piippasi kassalla. Sanoin, että on paras olla näyttöä siitä, että olen jotain ottanut. Olin tehnyt kaupassa vain nopean piipahduksen ja ostanut jotain pientä, suklaapatukan tai jotain sellaista. En jäänyt reppuani avaamaan kun oli kiire junaan.

Joopa joo eli pakenit paikalta vartijat perässä? xD

Vierailija
18/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään päin Suomea poliiseilla niin paljon aikaa, että tulevat tarkistelemaan ihmisten laukkuja ilman mitään varsinaista rikosepäilyä? Ei se oikein riitä syyksi ettei asiakas suostu rutiinitarkastukseen.

Vierailija
19/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko missään päin Suomea poliiseilla niin paljon aikaa, että tulevat tarkistelemaan ihmisten laukkuja ilman mitään varsinaista rikosepäilyä? Ei se oikein riitä syyksi ettei asiakas suostu rutiinitarkastukseen.

No sinne kutsutaan partio kun asiakkaana näin vaadit.

Vierailija
20/234 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tähän jotain oikeita sääntöjä, että missä tilanteessa vartijat voi pidätellä asiakasta? Riittääkö se, että kieltäytyy näyttämästä kassia, vaikka ei olisi mitään näköhavaintoa tai kamerakuvaa siitä, että olisi laittanut sinne jotain?