Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 7000 e/kk mielestäsi korkea palkka?

Vierailija
21.11.2006 |

Mieheni (30-vuotias) tienaa kuussa 7000 euroa ja minä olen kotona yhden juuri syntyneen lapsen kanssa. Kumminkin tuntuu ettei meillä riitä rahat mihinkään... sitten kun lukee täältä mitä ihmiset tienaa ja elää niillä rahoilla, tulee huono omatunto...mitä mieltä olette?

Meillä on 100.000 asuntolaina joka on kokonaan mieheni nimissä.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainannekin on naurettavan pieni. Eli johonkin muuhun saatte hassattua hävyttömän summan jos tosta ei esim. pysty ostamaan jopa sijoitusasuntoa, matukstelemaan jne.,

Me pystymme kaikkea tätä ja tulot yhteensä ovat tällä hetkellä 5000e

Vierailija
2/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä kuin sillä ei voi pärjätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä se nyt tässä tilanteessa lohduta, kun pitää kitkutella. Tarvii varmaan mennä töihin heti kun lapsi täyttää 1 v. On tää vaan niin persuuksista.

Vierailija
4/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai me matkustetaan aika paljon, käydään ulkomailla 3-4 kertaa vuodessa. No toi asuntolaina on pieni siks kun me myytin miehen perimä sijoitusasunto. Meidän asunto on kai aika kallis, kun se maksoi 720.000. Mutta ei me mitään luksuselämää vietetä. Ihan tavallista arkea. On se vaan arsesta kun Suomessa kaikki on niin kallista.

Vierailija
5/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennättekö lainaanne epätavallisen kireästi? Onko vanhoja opintolainoja? Oletko budjetoinut rahankäyttöänne ja katsonut mitkä ovat suurimmat menoerät?

Meillä miehen palkka on noin 6000 Euroa ja minä kotona kahden lapsen kanssa. Meillä on 140.000 asuntolainaa ja pärjäämme kyllä ihan hyvin. Kyllä me matkustelemme pari kertaa vuodessa ulkomailla ja kotimaassa useita kertoja. Muutenkaan ei tarvitse kyllä pihistellä mistään.

Vierailija
6/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo taitaa olla, tai sitten on joku vakva peliongelma tai vastaava ei voi saada menemään tuollaista summaa noin pienellä asuntolainalla jne.

Vierailija
7/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole miljonääri niin et voi sellaista elämäntyyliä vaatiakaan. Ehkä sinun on parasta painua takaisin töihin, ettei elämä olisi niin kireää rahallisesti.

Vierailija
8/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies niitä rahoja enimmäkseen käyttää, en tiedä että mihin...pitäiskö mun olla uolissani? Tai no, itse asiassa olen. En mä kai muuten tänne olis kirjoittanut asiasta.

ap

Vierailija
9/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkuttelette noilla ansioilla. Salli mun hieman nauraa :) Jos noilla tuloilla joutuu kitkuttelemaan niin täytyy olla aika taitamaton talousasioissa. Sori, mutta siltä vaikuttaa. Meillä tulot yhteensä 300 e/kk ja pärjätään ihan ok.

Ei tietenkään tehä mitään ulkomaanmatkoja mutta eletään mun mielestä ihan normaalia elämää. Minä työttömänä, mies töissä ja meillä yksi lapsi.

Vierailija
10/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä teidän ongelma on muualla. Oletko varma ettei mies laita rahoja peleihin tai naisiin tai molempiin?

T. 7000e opintolainaa ja sillä opiskeli 4 vuotta.

Vierailija
11/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa 1400e/ kk (netto) ja minä kh- tuella vielä kotona. Meilläkin asuntolainaa 90 000e ja silti rahat riittää hyvin, koskaan ei pihistellä mistään. Olaan käyty jopa ulkomaillakin viime kesänä. Tosin mulla vieläkinvähän säästöjä jäljellä, ajalta kun olin töissä.

Hyvin pärjätään näinkin vähällä, mutta silti odotan jo töihin pääsyä, ja kunnon tilinauhaa (joka sekään ei tosin ole 1600e suurempi)

Vierailija
12/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksestasi päätellen teillä on paljon rahaa ja se kaikki menee jonnekin eikä riitäkään. Meidän perheessä rahat ovat yhteisiä ja myös miehen rahat ovat minun ja minä kyllä tasan tiedän minne perheemme rahat menee. Ehkä miehesi on tuhlari ja ei pysty pitämään budjettia.

Vierailija
13/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähtiin miten kateellista porukkaa suomalaiset on. Ei voida kestää sitä, että jollakin on korkeampi palkka kuin itsellä. Tsemppiä ap! :)

t. Isopalkkaisen vaimo myöskin

Vierailija
14/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän nelihenkisen perheen kuukausi tulot on 3500 euroa,ja lainaa meillä on kans 100.000, hyvin pärjätään,loppukuusta voi olla välissä tiukkaa,mut muuten ei. Mut me ei käydäkkään ulkomailla..ym..

jos tuntuu et rahat ei riitä 7000/kk,niin järki käteen..missä vika?

Vierailija
15/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minusta tuntuu että kituutan ja kun valitan asiasta, mies sanoo ettei hänen palkkansa riitä kaikkeen.

ap

Vierailija
16/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et niin se ekana ehdottomasti! Ja kyllä tuolla liksalla pitäisi vähintää olla sijoitustilejä miehellä jne. Jos olette naimisissa ja oletteyhteisestä taloudesta sopineet KYSY miehen rahankäytöstä!

Vierailija
17/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräät tiliotteet ja kuitit ja laitat ylös menot kustannuksittain. Siitä on helppo katsoa mihin menee liikaa ja kohtuullistaa menoja.

Tosihan se on, että Suomessa verotuksen jälkeen ja perheverotuksen puuttuessa nettotulot ovat suhteessa paljon pienemmät kuin jos kumpikin tienaisi 3500¿/kk.

Vierailija
18/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo summa 7000/e on ihan mieletön palkka. Me elettäisiin sillä ihan luksuselämää. Ja meitä on sentään kuusi!!! Eikä nyttenkään tee elämisessä tiukkaa vaikka tulot ovat vaan 3000e! Asuntolainaa on 150 000e, mä maksan opintolainaani pois, autolainaa on 20 000 ja helvetin hyvin jää siltikin vielä rahaa elättää nuo 4 pientä lasta! Taidatte olla aika tuhlareita.

Vierailija
19/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tietysti asuntolainan koroista ja muista vähennyksistä.

Meillä bruttotulot yhteensä noin 5500 ¿ kahdella palkansaajalla ja hyvin riittää rahat pikku sijoitukseen ja matkusteluunkin ynnä muuhun.

Vierailija
20/78 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä pitäs elää aika leveesti mun mielestä.

niinhän se yleensä menee että kun tulot kasvaa/on korkeat niin menot kasvaa sitä mukaa. sitä vaan ostelee mitä mieleen tulee eikä yhtään seuraa hintoja.

asumme itse rakennetussa okt:ssa ja lainaa 100 000e.

miehelle jää kuussa käteen n 2200e ja mulle kotihoidontuki+ 4xlapsilisät ja meillä laitetaan joka kuukausi säästöö 100e ihan ekana.

Sen jälkeen vasta maksetaan muut laskut.

Ihan hyvin ollaan pärjätty ja muutaman kerran vuodessakin matkustellaan(tosin etelässä ei olla käyty).

Lapset saa pääasiassa uusia vaatteita ja talvivaattekin ostan alesta joulun jälkeen. jotakin pystyy kierrättääkkin.

kummasti sitä rahaa voi laittaa vaikka joskus turhuuksiinkin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi