Onko 7000 e/kk mielestäsi korkea palkka?
Mieheni (30-vuotias) tienaa kuussa 7000 euroa ja minä olen kotona yhden juuri syntyneen lapsen kanssa. Kumminkin tuntuu ettei meillä riitä rahat mihinkään... sitten kun lukee täältä mitä ihmiset tienaa ja elää niillä rahoilla, tulee huono omatunto...mitä mieltä olette?
Meillä on 100.000 asuntolaina joka on kokonaan mieheni nimissä.
Kommentit (78)
Kyllä 7000¿ bruttonakin on jo harvinaisen hyvä palkka.
Vierailija:
ei toi 7000e/kk ole mikään ihmeellinen, ellei ole netto
mieheni on yrittäjä ja tienaa verojen jälkeen 7500 ¿ netto kk lisäksi auto-, puhelin-, tietokone- ym edut firman piikkiin
suorat hiukset omaava hyväkroppainen blondi.
AP-
Monesti suuret tulot tarkoittaa myös suuria menoja- ja suurta veroprosenttia (Suomessa).
Hyvä palkkahan tuo on, on varmasti sen saaja tehnyt paljon töitä palkkansa eteen.
Onnittelut vaan!
jos ei 3-henkiselle perheelle riitä tuo summa.
Itse tienaan 2000¿/kk, mies ei mitään.
Meillä olikin tästä miehen kanssa keskustelua oikein kunnolla ja luulen että me päästiin jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.:) Kokeillaan vähän uudenlaista systeemia tässä meidän taloudenpidossa. Katotaan jos tää tästä...ja mä päätin palata töihin sitten kun lapsi täyttää vuoden, siitäkin päästiin yhteisymmärrykseen.:)
Että näin tietämätön mä olen ollut. :) No, siihen tulee nyt muutos!
Ap
kun juristi-ekonomi-pariskunta ei saa isoa palkkaa riittämään pienen perheen menoihin. Toivottavasti ette ole missään firmassa päättämässä firman taloudesta tai henkilöstön asioista...
Pitääkö se yksivuotias laittaa hoitoon kun rahat ei riitä?
Minulla jää rahaa vuokran jälkeen alle tonni kuukaudessa ja rahaa saattaa jäädä jopa säästöön.
T: Kahden lapsen yh
Mikä ihmisiä oikein vaivaa kysyn minä
Ekonomi ei tiedä, mikä on hyvä palkka, eikä edes sitä mikä on brutto ja mikä on netto! Ja 7 000 ei riitä 3-henkisen perheen elantoon, kun rouvan rahat menee vaatteisiin ja kenkiin ja kovaa on.
En ole koskaan kyllä kauheasti ekonomin koulutusta arvostanut, mutta kyllä tää silti oli kaiken huippu!
Taitaapi olla porvoolainen tämä taloustieteilijä.
Vierailija:
Meillä olikin tästä miehen kanssa keskustelua oikein kunnolla ja luulen että me päästiin jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.:) Kokeillaan vähän uudenlaista systeemia tässä meidän taloudenpidossa. Katotaan jos tää tästä...ja mä päätin palata töihin sitten kun lapsi täyttää vuoden, siitäkin päästiin yhteisymmärrykseen.:)
töihin pääsee heti kun haluaa! Headhunterit pörrää varmaan jo ympärillä.
t. kateellinen jossa kahdenkaan palkka ei ole lähellekkään tuota
Bruttona olisi voinut mennä läpi juuri ja juuri.
Bruttona olisi voinut mennä läpi juuri ja juuri.
Saat hassattua äippäraha, lapsillisän ja vielä talousrahan jonka miehesi maksaa sinulle kun kerta et maksa yhtiesiä kauppalaskuja tai asumisesta MITÄÄN!?
Mihin saat menemään monta sataa kuussa? Ihan oikeasti " ekonomi" voitko vastata?
On se enemmän kuin oma vuosipalkkani.
Ja tällä rahalla maksan tarha/iltismaksut,junalipun ja vuokraa n.800e/kk..että tollanen liksahan on jättisuuri!!!!ai niin lapsia 3...