Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppina kysyn

Vierailija
17.02.2023 |

Miksi kun on vastenmielistä mitenkään autatte anoppianne? Jos vaikka peritte jänen talonsakin joskus, ostakas hänelle palveluja jotta omaisuutenne pysyy kunnossa. Kotitalousvähennyksen saa vanhemmilleen ostetuista palveluista.
Eihän sinne kannata vastentahtoisesti mennä häärimään ja ruikutta sit vauvapalstalla.

Ihmiset pärjää kyllä, naapurini on 92 v neiti, kyllä hän pärjää. Siivooja käy, ruokatilaukset tulee kotiin, taksilla käy lääkärit, apteekit, kampaajat, välillä itse ruokakaupassa.
Mieluummin ajas tavallisella taksilla, kokee taksilipuilla ajamisen vaikeeksi kun sitä ei voi ottaa tolpalta vaan pitää tilata tuntia ennen kyydin tarvetta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi voi ostaa palvelunsa itse ja sillä anopilla on ainakin yksi omakin lapsi, joka voi halutessaan auttaa. Riippuu siitä anopista.

Vierailija
2/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi auttaa eikä lapsen puoliso. Eikö niin, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi voi ostaa palvelunsa itse ja sillä anopilla on ainakin yksi omakin lapsi, joka voi halutessaan auttaa. Riippuu siitä anopista.

Niin se omakin lapsi voi olla menemättä auttamaan jos ei huvita eikä puoliso tykkää.

Ajattelin vaan jos jonkun omaatuntoa vaivaa kun vanhus ei jaksa niin kaikkea ja itse ei halua voi maksaa niitä ostopalveluja oman tunnon vaientamiseksi.

Uskon että joillain miehillä voi kuitenkin olla jotain inhimillisiä tunteita vaikkei vaimolla anoppia kohtaan olisikaan.

Vierailija
4/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi auttaa eikä lapsen puoliso. Eikö niin, ap?

Miniäthän tääällä ruikeltaa, taas käytin anoppia kaupassa, siivosin, vein ruokas.

Juuri heille tämän osoitin. Ja jotka eivät laskisi sitä miestäänkään "sen akan" luo.

Vierailija
5/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini (58 v.)  on terve työelämässä oleva reipas  ihminen. Mieheni on ainoa lapsi. 

Anopin on vaikeaa pyytää apua, vaan minun pitäisi  aavistaa mitä hän tarvitsisi.   Vihjailee esimerkiksi, että #onpa ikkunat likaisia kun aurinko niihin paistaa".  Ilman muuta auttaisin pesussa jos pyytäisi.   Tai "pitäisi käydä kaupassa x ostamassa jotain isompaa, mutta taitaa jäädä hakematta kun sellaisen kanssa linja-autossa on hankala liikkua#. Ei kuitenkaan pyydä, että vietäisiin kaupoille. Jos tarjoan kyytiä, niin se kelpaa. 

Hän ei myöskään koskaan kiitä saamastaan avusta. En halua mitään ylitsevuotavaa ylistystä, mutta edes sana kiitos  riittäisi.  Tai edes ystävällinen hymy. 

Vierailija
6/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla anopillani on kaksi poikaa, joilta hän saa apua tarvittaessa. Jos lapset eivät auta, anoppi voi ostaa palveluja omilla rahoillaan. Minulla ei riitä jaksaminen eikä rahat anopille. Ja jos anopilta jotain perintöä jää, niin minä en ole perillinen.

Vierailija
7/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini (58 v.)  on terve työelämässä oleva reipas  ihminen. Mieheni on ainoa lapsi. 

Anopin on vaikeaa pyytää apua, vaan minun pitäisi  aavistaa mitä hän tarvitsisi.   Vihjailee esimerkiksi, että #onpa ikkunat likaisia kun aurinko niihin paistaa".  Ilman muuta auttaisin pesussa jos pyytäisi.   Tai "pitäisi käydä kaupassa x ostamassa jotain isompaa, mutta taitaa jäädä hakematta kun sellaisen kanssa linja-autossa on hankala liikkua#. Ei kuitenkaan pyydä, että vietäisiin kaupoille. Jos tarjoan kyytiä, niin se kelpaa. 

Hän ei myöskään koskaan kiitä saamastaan avusta. En halua mitään ylitsevuotavaa ylistystä, mutta edes sana kiitos  riittäisi.  Tai edes ystävällinen hymy. 

58- vuotiaana kävin lasten kodeissa siivoamassa. Kyllä 58 v jaksaa varmasti pestä ikkunansa.

Taidat olla aika nuori jos pidät vanhuksena työikäistä ihmistä.

Vierailija
8/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla anopillani on kaksi poikaa, joilta hän saa apua tarvittaessa. Jos lapset eivät auta, anoppi voi ostaa palveluja omilla rahoillaan. Minulla ei riitä jaksaminen eikä rahat anopille. Ja jos anopilta jotain perintöä jää, niin minä en ole perillinen.

Miniäthän täällä eniten on huolissaan anopin tuhlaavaisuudesta, lapsensa petinnön tuhlaavat. Eivät ees osta vanhojen tanssipukuja tai maksa kielikursseja ulkomailla lapsenlapsilleen.

Vierailija
9/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun poikasi huolehtia sitten samalla tavoin miniän vanhemmista? Ostella heille palveluita ym.?

Ehkä olet niin *lisää tähän ensimmäinen mieleen tuleva adjektiivi*, ettei miniä halua olla kanssasi tekemisissä.

Vierailija
10/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se naapurin 92 v osaa itse asiansa hoitaa, niin miksei se anoppi? Ja se anoppikin kotitalousvähennyksiä ostamistaan palveluista ihan yhtälailla kuin hänen lapsensa. Miksi lapsen pitäisi käyttää hänen palveluksiinsa rahoja, jos on itse niin pihi, ettei itse raski rahojaan käyttää? 

Vierailija
11/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään odottaa apua miniältä. En kyllä käytännön asioissa odota sitä omalta pojaltakaan, koska välimatka on pitkä.

Vierailija
12/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun poikasi huolehtia sitten samalla tavoin miniän vanhemmista? Ostella heille palveluita ym.?

Ehkä olet niin *lisää tähän ensimmäinen mieleen tuleva adjektiivi*, ettei miniä halua olla kanssasi tekemisissä.

Eikös uleensä mene niin että vaimon vanhemmat ovat ne paremmat vanhemmat? Itkupotkuraivoa jos ei puoliso vietä kesälomaansa vaimon vanhemmmilla remppaamalla taloa ja kesämökkiä? "Et rakasta minua, nehän on minun jo melkein"

"

Vierailija
13/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se naapurin 92 v osaa itse asiansa hoitaa, niin miksei se anoppi? Ja se anoppikin kotitalousvähennyksiä ostamistaan palveluista ihan yhtälailla kuin hänen lapsensa. Miksi lapsen pitäisi käyttää hänen palveluksiinsa rahoja, jos on itse niin pihi, ettei itse raski rahojaan käyttää? 

Puhun nyt heistä jotka kokevat läheisen vanhuksen rasitukseksi eivätkä älyä omaa taakkaansa helpottaa vaikka ostopalveluilla?

Pienen eläkkeen verotuksesta ei pysty kotitalousvähennystä hyödyntämään. Siksi minulla näennäisesti lapsi maksaa ne ja saa vähennyksen vaikka itse maksan laskun hänelle.

Vierailija
14/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan omat vanhemmat autettavana. En ala anoppini tarpeista syyllistyä turhaan.

Vierailija
15/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenkään odottaa apua miniältä. En kyllä käytännön asioissa odota sitä omalta pojaltakaan, koska välimatka on pitkä.

Olen aloittaja, 77 v. Pärjään hyvin, joitain palveluja ostan kotiin ja mökille.

En myöskään odota lapsiltani apuja, asuvatkin onnekseen kaukana. Tähän asti olen ollut minä se joka on auttanut heitä.

Vierailija
16/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan omat vanhemmat autettavana. En ala anoppini tarpeista syyllistyä turhaan.

Ja miehesi olet bärvännyt avuksesi o.iasi auttamaan, miehen vanhemmat pärjätköön edes kylässä käymättä.

Vierailija
17/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennyksestä. Vähän veroa maksava pieläkeläinen ei hyödy kotitalosvähennyksestä.

Vierailija
18/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että se ei ole minun hommani hoitaa lapset, omat vanhemmat ja anoppi vielä päälle. Mieheni auttaa kyllä omia vanhempiaan

Vierailija
19/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että se ei ole minun hommani hoitaa lapset, omat vanhemmat ja anoppi vielä päälle. Mieheni auttaa kyllä omia vanhempiaan

Aloittaja ei taitanut sitä vaatiakaan vaan ihmetteli miniöitä jotka hampaat irvessä auttavat anoppiaan ja sitten valittavat ja luettelevat töitään.

Miksi jäätte yleensä siihen naapurustoon , ihmettelen siis poikia ja tyttäriä jotka jäävät enintään 5 kilometrin päähän lapsuuskodistaan?

Vierailija
20/23 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla pienituloisena työssäkäyvänä olisi varaa sponssata anoppia sen enempää kuin ketään muutakaan, eli nollalla eurolla kuussa. Jännää, että aina oletetaan perusihmisellä kukkaron pullottavan, vaikka eihän näin ole!