Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, oliko Tauno Palo mielestäsi komea mies?

Vierailija
16.02.2023 |

?

Kommentit (244)

Vierailija
41/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Tauno Palolla olisi ollut kielitaitoa, aineksia olisi ollut Hollywoodin tähdeksikin.

Tokkopa. Eipä siellä ole tuohon aikaan noussut staroiksi brittejä lukuunottamatta juurikaan ulkomaalaisia.

Ruotsista naisia, Greta Garbo, Ingrid Bergman, Liv Ullman.ym.

Olihan meiltä Taina Elg, joka siirtyi Hollywoodiin jo 1950-luvun puolivälissä.

Vierailija
42/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen yhden ui suomalaisen tunnetun miesnäyttelijän nimi oli, joka oli monisa mustavalkoelokuvissa ja häntä vois kuvatasanalla "kaunis" mies? Nimeä en muista, muta ulkonäkö on mielessä, laineikkaat vaaleat hiukset. 🤔

Olisiko Leif Wager

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen yhden suomalaisen tunnetun miesnäyttelijän nimi oli, joka oli monisa mustavalkoelokuvissa ja häntä vois kuvatasanalla "kaunis" mies? Nimeä en muista, muta ulkonäkö on mielessä, laineikkaat vaaleat hiukset. 🤔

Martti Katajisto?

Juuri hän. Ihana!🥰

https://i.pinimg.com/236x/ac/ba/59/acba59ca53a7c95aa9239cf803732aa8.jpg

Vierailija
44/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauno oli äidin poika ja siksi hänestä ei tullut toksinen macho. Riitävästi syliä estää tämän.

Vierailija
45/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen yhden ui suomalaisen tunnetun miesnäyttelijän nimi oli, joka oli monisa mustavalkoelokuvissa ja häntä vois kuvatasanalla "kaunis" mies? Nimeä en muista, muta ulkonäkö on mielessä, laineikkaat vaaleat hiukset. 🤔

Olisiko Leif Wager

Hänkin kyllä hyvän näköinen, mutta Martti Katajistoa tarkoitin. 🤗

Vierailija
46/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkin vielä! On vaikea kuvitella vielä nykyäänkään ketään toista joka olisi vähintään yhtä komeannäköinen kuin mitä Tauno oli. Hmmm...

Vierailija
47/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Tauno Palolla olisi ollut kielitaitoa, aineksia olisi ollut Hollywoodin tähdeksikin.

Tokkopa. Eipä siellä ole tuohon aikaan noussut staroiksi brittejä lukuunottamatta juurikaan ulkomaalaisia.

Öh... Greta Garbo? Marlene Dietrich?

Tauno Palon vastanäyttelijällä Tuulikki Paanasella (elokuvasta Mieheke) oli muuten sivurooli yhdessä kauhuklassikossa nimeltä Leopardimies. Paananen oli kyllä puoliksi amerikkalainen ja eli suurimman osan elämästään Yhdysvalloissa, mutta tuossa elokuvassa hän esittää latinonaista.

Tässä ote Paanasen roolista.

Vierailija
48/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen yhden suomalaisen tunnetun miesnäyttelijän nimi oli, joka oli monisa mustavalkoelokuvissa ja häntä vois kuvatasanalla "kaunis" mies? Nimeä en muista, muta ulkonäkö on mielessä, laineikkaat vaaleat hiukset. 🤔

Martti Katajisto?

Juuri hän. Ihana!🥰

https://i.pinimg.com/236x/ac/ba/59/acba59ca53a7c95aa9239cf803732aa8.jpg

Oli Gay, millä ei tietenkään ole merkitystä mutta kirjoitin sen kumminkin.

Kaunis mies

Vierailija
49/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen stereotyyppisen komea, mutta ei sillä tavalla, johon itse ihastuisin. Liian lipevän ja itsevarman oloinen. Itse tykkään vähän poikamaisemmasta tyylistä.

Matti Ranin on enemmän minun mieleeni oleva suomifilmisankari.

Sama

Åke Lindman taas mun. 🥰

Vanhemman polven jo edesmenneissä näyttelijöissä oli useita komistuksia näiden jo mainittujen lisäksi.

Vierailija
50/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Leif Wager

Hänkin kyllä hyvän näköinen, mutta Martti Katajistoa tarkoitin. 🤗

Katajisto näytteli vielä 1960-luvun puolella luontevasti noin parikymppisiä pojankloppeja, vaikka hän oli silloin jo noin 35-vuotias. Martti oli pitkään nuorekkaan näköinen.

Vierailija
51/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen stereotyyppisen komea, mutta ei sillä tavalla, johon itse ihastuisin. Liian lipevän ja itsevarman oloinen. Itse tykkään vähän poikamaisemmasta tyylistä.

Jussi Jurkka?

Jussi Jurkka oli kuuma kaikessa hoikkuudessaan ja ylimielisyydessään..

Kyllä. Tuntemattomassa sotilaassa laittamassa ruotuun kurittomia työläisssotilaita.. hyvin näytelty.

Vierailija
52/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli nuorena komea, mutta ei sen näköinen mistä minä tykkään. Alain Delon oli enempi sen tyyppinen mikä itseä viehättää. Samoin joissain vanhoissa filmeissä näkyy joskus komeita sivuroolinäyttelijöitä, ja sama oikeastaan ollut näihin päiviin saakka. Päärooleissa on harvoin ketään tosi komeita.

Nykyajan miesnäyttelijöistä Lauri Tilkanen lis mun mielestä aika lailla ulkonäöllisesti lähimpänä noita entisajan mieshurmureita.

https://image.tmdb.org/t/p/w500/pP66BuuMM2oAERk34Hk3fXZh4uw.jpg

Vierailija
53/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauno oli vissiin aika iso nimi 1950-luvulla, koska muistan eräästä Pekka Puupää -filmistä Justiinan sanoneen miehelleen: - Minä aion karata Tauno Palon kanssa etelä-Amerikkaan!

Tauno oli iso nimi useammallakin vuosikymmenellä.

Vierailija
54/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapio Rautavaara oli hottis!  Samalla kulmikas, röyhkeä ja suloinen!

Vierailija
55/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli nuorena komea, mutta ei sen näköinen mistä minä tykkään. Alain Delon oli enempi sen tyyppinen mikä itseä viehättää. Samoin joissain vanhoissa filmeissä näkyy joskus komeita sivuroolinäyttelijöitä, ja sama oikeastaan ollut näihin päiviin saakka. Päärooleissa on harvoin ketään tosi komeita.

Nykyajan miesnäyttelijöistä Lauri Tilkanen lis mun mielestä aika lailla ulkonäöllisesti lähimpänä noita entisajan mieshurmureita.

Siis olis...

Vierailija
56/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti Katajisto on varmasti hyvännäköisin koskaan näkemäni vaaleahiuksinen mies. Ja kuulemma mukava, hiljainen ihminen noin henkilönä. Näyttelijänä keskinkertainen.

Hänen vastinparinsa oli pirullisen komea Tarmo Manni, hieman ilkeä, nokkela ja hauska. Näyttelijänä loistava niin halutessaan, maneerinen ylinäyttelijä noin muuten.

Tauno Palo oli nuorena niin komea, että oli melkein korea. Oikeastaan hänen ulkonäkönsä vain parani iän karttuessa. Oli myös hyvä näyttelijä oikeasti. Ja Suomen Tom Hanks eli kellään ei ole tuntunut koskaan olleen hänestä pahaa sanaa sanottavana, ystävällinen ja lempeä mies. Parhaimmillaan hän oli minun mielestäni vanhoilla päivillään iki-ihanassa Hilmanpäivissä kärttyisänä Ukko-Tuomarina. Näkee, että hän on nauttinut roolista, jossa ei ole tarvinnut patsastella naisten silmänruokana. 

Tapio Rautavaara oli nuorena komea. Hyvä laulaja ja esiintyjä, mutta näyttelijänä keskinkertainen. Jakoi mielipiteitä. Joidenkin mielestä kokovartalokyrpä (Esa Pakarisen mielipide), useimpien mielestä reilu ja mukava. 

Erikoismaininnat: Kauko Helovirta oli nuorena erittäin hyvännäköinen vaalea mies, mutta hän ukottui muutamassa vuodessa. Koomikko Heikki Kinnunen on mielestäni vuoden 1971 versiossa Aatamin puvussa ja vähän Eevankin erittäin hyvännäköinen ja seksikäskin, eikä toki Juha Hyppösessäkään mitään vikaa ollut. Koomikoita ei vain koskaan mielletä kovin helposti hyvännäköisiksi. Esim. Jim Carrey oli nuorena ihan hyvännäköinen mies, mutta se jäi aina hänen ilveilynsä ja hauskojen otsatukkien alle.

Vierailija
57/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussi Jurkka?

Jussi Jurkka oli kuuma kaikessa hoikkuudessaan ja ylimielisyydessään..

Kyllä. Tuntemattomassa sotilaassa laittamassa ruotuun kurittomia työläisssotilaita.. hyvin näytelty.

Jussi Jurkka oli hyvä (ja ennen kaikkea uskottava) kaikessa, mitä hän teki. Ehdottomasti paras Jurkan näyttelijöistä, vaikka kukaan heistä ei ollut huono. 

Vierailija
58/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa onnistunut kuva,

Vierailija
59/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti Ranin on enemmän minun mieleeni oleva suomifilmisankari.

Sama

Åke Lindman taas mun. 🥰

Vanhemman polven jo edesmenneissä näyttelijöissä oli useita komistuksia näiden jo mainittujen lisäksi.

Sanopa samaa nykyajan näyttelijöistä. Eipä tuu ketään muuta komistusta mieleen kuin Mikko Leppilampi ja Lauri Tilkanen.

Köpi Kallio on kyllä aika söötti. 😅

Vierailija
60/244 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bull Mentula on 1000 kertaa komeempi ku Tauno🥵