Kumpi on korkeammin koulutettu, sinä vai miehesi?
 Tuon toisen ketjun innoittamana tuli mieleen, että kummalla teidän parisuhteessa on korkeampi koulutus. Oma mieheni on DI ja itsellä Amk-pohja (tosin jatkan tällä hetkellä yliopistossa opintoja).
 Tunnen olevani lähinnä kummajainen omassa tuttavapiirissäni, sillä en nyt äkkiä muista ketään suunnilleen ikäistäni (28) naista, jonka mies olisi korkeammin koulutettu kuin nainen itse. Käytännössä siis akat. naisilla on usein Amk:n käynyt mies jne. Mites muilla?
Kommentit (16)
Myönnän kyllä, että miehelläni on hyvä itsetunto- muuten se ei onnistuisi...
Hyvin toimii, mutta miehellä täytyy olla hyvä itsetunto, jotta naisella saa olla koulutusta/ älliä.
Eli akateemiset menee naimisiin akateemisten kanssa jne. Mistäköhän tämä mahtaa johtua, eivätkö eri kouluhin hakeutuneet nuoret sitten enää liiku samoissa porukoissa vaan seurustelukumppani valitaan nimenomaan omasta opiskelijaporukasta.
Mun koulussa on ainakin niin tylsää ja pöllöä porukkaa, etten heidän kanssaan viitsi yhtään tuhlata vapaa-aikaani. Mun kavereissa on pelkän peruskoulunkäyneitä, ammiksia, AMK:n suorittaneita, akateemisia, eikä meillä mitata älykkyyttä palkkapussilla/ koulutuksella. Itsellä on AMK-tutkinto, miehellä opisto tasonen. Miehen liksa on suurempi kuin varmaan koskaan kykenen unelmoimaan ja työpaikka loistava. Omat suunnitelmat kyllä vielä hankkia maisterin paperit (kun on vaan 2 vuotta lisää)
Ei kai se (vielä?)mihinkään ole muuttunut että pääsääntöisesti suomalaisilla miehillä on itseään vähemmän koulutetut puolisot.
 Meillä siis minulla yo:n alempi korkeakoulututkinto (HuK), miehellä AMK.
 Kumpi meistä korkeammin koulutettu????
 tai tulee olemaan, jahka saa maisterin paperit. Itse olen ammattikoulun käynyt.
 ...tosin, jonain päivänä meillä on täsmälleen sama koulutus...;)
eli amiskin jäi kesken.... Itse olen tradenomi. Silti mies tienaa enemmän kuin minä, joten miehillä koulutus ei kait ole niin tärkeä....
 Olen tohtori, mies maisteri.
 Helposti se kaveripiiri muuten vaihtuu, kun lähtee opiskelemaan johonkin 350 km päähän (kuten minä lukion jälkeen tein, en tuntenut ketään uudessa kaupungissa). Kyllä ne uudet kaverit tuppaavat tulemaan ainakin aluksi sieltä opiskelupiireistä ja siten ovat niitä samalla tavalla koulutettuja. Eihän ne vanhat kaverit katoa, mutta välimatka vaikeuttaa yhteydenpitoa.
 Eri juttu tietty jos jää kotipaikkakunnalleen.
mies merkantti (ei kyllä tee koulutuksellaan hevonpaskaa mutta onpahan edes jonkun koulun käynyt), silti olemme onnellisia yhdessä vaikka minä tienaan vielöä hetken vähän enemmän kuin mies.
 Olen ylioppilas ja maisteri. Mies on käynyt amiksen ja tekun (nykyään olis kai amk).
 Silti mies tienaa selvästi enemmän ja on paremmissa hommissa vaikka samalla alalla ollaan. Minulla ura- ja palkkakehitys hyytyi siihen, kun meni pari vuotta lasten kanssa kotona. Minulla on muutenkin paljon vähemmän työkokemusta, koska sen ajan kun mies kävi jo töissä, minä opiskelin yliopistossa. Tosin olen useamman vuoden nuorempikin kyllä.
Erialan tutkintoja tosin ja mies tienaa yli puolet enemmän kuin minä.
mies