Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saa säästöön 700/kk, onko se sinusta paljon vai vähän?

Vierailija
16.02.2023 |

Ei tarvitse varsinaisesti pihistellä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan riippuu sun palkasta, onko puolisoa, lapsia, missä ja miten asut... Meidän perheelle toi ois paljon, 400 euroa/kk on sopivampi. Jos ei ois lapsia, niin varmaan toi 700 euroa ois ihan hyvä.

Vierailija
2/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massiivisesti.

Se on oma osuuteni vuokrasta. Loppuosuus meneekin laskuihin ja lapsiperhehulabaloohon.

Vierailija
4/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihan h lvetin paljon rahaa säästöön kuukaudessa kyllä minusta.

Vierailija
5/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta se on aika paljon jopa hyvätuloiselle perheelle, jos saa joka kk noin paljon ihan vaan säästöön, eli vaikka sijoitukseen tai jonnekin lomatilille. Yleensä ne kustannukset kasvaa kun tulot kasvaa, ja veroprosentti tietty kanssa, eikä se hyvätuloinen suomalainen olekaan niin kauhean hyvätuloinen kun miettii että se pystyy ehkä lainalla hankkimaan asunnon ja auton, ja kenties joskus mökin. Kun siis ajattelee, että sen pitäisi olla se hyvätuloinen, joita on kuiteskin aika vähän.

Eri asia sitten jos tienaa tyyliin 10 donaa kuussa ja asuu yksin vuokrayksiössä jonka vuokra on tonnin. Sitten luulis jäävän enemmän.

Vierailija
6/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta. Jos on iso palkka, niin eihän tuo paljon ole, mutta pienemmässä palkassa on jo paljon. 

Vierailija
7/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä on paljon säästöön. Itse saan normaalina kuukautena ehkä 200€ säästöön 2200€:n nettopalkasta. Vaikka ei ole lapsia vaan omiin laskuihin, asumiseen ja kuluihin menee kaikki. Jos miettisi enemmän rahanmenoa niin ehkä just ja just 400€ voisin saada..

Vierailija
8/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sinun nettotulot ovat?

Vierailija
9/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin paljon lapsettomalle työssäkäyvälle, mutta riippuu tosiaan kuluista ja lapsellisuudesta.

Vierailija
10/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON! 

Vierailija
11/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon.

Vierailija
12/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä on paljon säästöön. Itse saan normaalina kuukautena ehkä 200€ säästöön 2200€:n nettopalkasta. Vaikka ei ole lapsia vaan omiin laskuihin, asumiseen ja kuluihin menee kaikki. Jos miettisi enemmän rahanmenoa niin ehkä just ja just 400€ voisin saada..

No tuossa on sama nettotulo 2250 ja pakolliset menot 1000 ja ruokakauppaan + apteekkiin jne laskettu 550 per kk. Jää 700.

Vierailija
13/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä säästö per kk. Vuoden sisällä (12 kk) sinulla on kasassa 8 400 e. Kahden vuoden sisällä säästöä on kertynyt yht. 16 800 e. jne.  On hauskaa seurata kuinka säästöt kasvaa tilillä, mutta pitäisi olla jokin suunnitelma. Miten tuon säästetyn rahan saisi "poikimaan"?

Haluatko sijoittaa järkevästi, vai makuuttaa rahojasi tilillä?

Vierailija
14/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan passeli. Sama kuin mulla viime vuonna. Nyt ei varmaan niin hyvin jää kun kaikki kallistuu.

Vierailija
15/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka 1600 ja minun normaali menoin jää yleensä tuon verran säästöön useimpina kuukausina. Suuren osan sitten käytän niinä parina kuukautena kun olen poissa töistä reissaamassa. Eli jääkö ne oikeasti säästöön on eri asia. 

Vierailija
16/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenessä vuodessa sen saa poikimaan jo sellaiselle tasolle, että vuosituotto riittää kattamaan vaikkapa asumiskulut. Itselläni on "sadantonnin" salkku ja se tuottaa ylikin kymppitonnin vuodessa. Sillä rahalla teen pari ulkomaanmatkaa, eikä tarvitse tyytyä pakettimatkaan. Olen jo siinä iässä, ettei säästää enää tarvitse lisää ja perinnöksikin jää asunto ja tuo salkku. Sijoittaminen on myöskin kiehtova harrastus ja ehkäisee dementiaa.

Vierailija
17/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on 700 €/kk, niin on paljon.

Vierailija
18/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta se on aika paljon jopa hyvätuloiselle perheelle, jos saa joka kk noin paljon ihan vaan säästöön, eli vaikka sijoitukseen tai jonnekin lomatilille. Yleensä ne kustannukset kasvaa kun tulot kasvaa, ja veroprosentti tietty kanssa, eikä se hyvätuloinen suomalainen olekaan niin kauhean hyvätuloinen kun miettii että se pystyy ehkä lainalla hankkimaan asunnon ja auton, ja kenties joskus mökin. Kun siis ajattelee, että sen pitäisi olla se hyvätuloinen, joita on kuiteskin aika vähän.

Eri asia sitten jos tienaa tyyliin 10 donaa kuussa ja asuu yksin vuokrayksiössä jonka vuokra on tonnin. Sitten luulis jäävän enemmän.

Näinhän se menee.

Itse asun avopuolisoni kanssa vuokralla edullisesti ja olemme lapsettomia. Kuulun alempaan keskiluokkaan ja minulla jää tuo 700 euroa kuukaudessa säästämiseen ja sijoittamiseen. Toisin sanoen, näillä tiloilla pärjää, kun on alhaiset menot. En koe jääväni mistään vaille.

Toisaalta, osa tuloistani on neuvoteltu sijoitusinsteumentteina, joten kaiken eteen en tee lisätyötä ja pystyn pitämään verotuksenkin alhaisena. Toki maksan sitten joskus nostohetkellä sen hetkisen verotuksen mukaisesti.

Joskus alhaiset tulot ja verotus on valinta.

Vierailija
19/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoitat rahat niin, että saat niille 5 % vuosittaisen reaalituoton ja jatkat tuota 40 vuotta, niin sinulla on koossa miljoona euroa. Tarkoitan siis summaa, jonka arvo 40 vuoden päästä vastaa miljoonaa nykyistä euroa.

Vierailija
20/31 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaksi eläkeläistä(minä ja mieheni) saadaan säästöön noin 1000e kuussa.

Terv.koko elämänsä töitä tehneet.