Jos saa säästöön 700/kk, onko se sinusta paljon vai vähän?
Kommentit (31)
Nettotuloihin suhteutettuna hyvä summa! Oma nettoni on hiukan alle 2400e ja yritän saada säästöön / sijoituksiin 800-1000 e/kk.
Nykyisellään aika hyvin. Itsellä taitaa jäädä n. 500 €/kk, kun aiemmin jäi 1000 €/kk.
Erittäin paljon.
T. Nettotulot 1200e/kk
Itse olen lähäri, jonka viime vuoden tulot 59 000e. Paljon töitä ja varsinkin paljon pyhätöitä tein. ylitöitä, hälyrahoja. Tuntilaisena teen. Vakituista en ota. Yksinhuoltaja. Talo ja auto velattomia.
Eli kuukaudessa sain brutto n.4900e
Käteen jäi 3100-3200e/kk.
Lapsilisät 326e
Elarit 550e kahdesta
Asumismenot (vesi, sähkö+siirto, jäte, kotivakuutus, kaukolämpö) 360e/kk (tasaisesti joka kuukaudelle jaettuna).
Muut kulut; autovakuutus, ajoneuvovero, hoitomaksu, puhelinlasku x 3, TeliaTv, netti, henkivakuutus, tapaturmavakuutus, lasten sairaskuluvakuutukset. Yht. 400e/kk. (Tasaisesti joka kuukaudelle jaettuna).
Reilu 3000e jäi pakollisiin ruokaan ja polttoaineeseen. Säästöön vaihtelevasti 1000-2000e, riippuu ihan käytiinkö lasten kanssa reissussa ja mitä kaikkia hankintoja kuukaudessa. Nyt oon alkuvuodesta tehnyt paljon vähemmän töitä niin brutto helmikuussa tulee olemaan n. 4300e. Laskujen jälkeen jää n. 2900e. Ruoka ja polttoaine tuosta niin reilu tonni säästöön kuitenki helposti.
700e minulla nykyisillä tuloilla helposti. Mutta kun ei vakituista työtä, niin ei mitään takuita tuloista, silti luotan hoitajalle olevan töitä Suomessa.
Paljon vaikuttaa varmasti se, että ei mitään lainoja(asunto peritty), osamaksuja jne ole. Säästöjä nyt reilu 20 000e. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.
N34
Paljon. Itse säästän 200 €/kk ja olen tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä on paljon säästöön. Itse saan normaalina kuukautena ehkä 200€ säästöön 2200€:n nettopalkasta. Vaikka ei ole lapsia vaan omiin laskuihin, asumiseen ja kuluihin menee kaikki. Jos miettisi enemmän rahanmenoa niin ehkä just ja just 400€ voisin saada..
No tuossa on sama nettotulo 2250 ja pakolliset menot 1000 ja ruokakauppaan + apteekkiin jne laskettu 550 per kk. Jää 700.
Ykin eläjänä.en saa mitään kelatukia tai rahoja.Pystyn säästää 100e kk.Mutta säästöni menen yksityinen hammaslääkäri.Kaikesta maksan yksin.Joten tää mimmi ei risteile,ei lomaile,ei käy kampaajat.Ei ota rakenen kynsiä.Etuni en juo ,en tupakoi.Nautin ulkoilusta.Ilmasia kuntolaiteita on jokainen urheilupuisto ulkona. Joten kaikki OK.
N34: Helppo säästää, kun se suurin menoerä puuttuu eli asuminen.
On paljon