Savon murre
Kommentit (31)
Mitähän haaskoo siinäkkii lienöö. Normaalia huastelua mualiman-kaekkeove keskipisteen seotuvilla.
Onneksi nykyään lobotomialla ihmiset pystytään parantamaan tuosta vaivasta.
Savon murre on hauskaa, koska siinä on paljon deskriptiivisanoja.
Kun savolainen tulee huastoon, niin ei tiedä meinaako lyödä nenään vai jutella.
Se kun ei voi ymmärtää mitä puhuvat, ja onhan se hauskan kuulosta, ennemmin savoa kuin turkua.
Immeiset, immeiset suattaa olla haaskoja , ei kaet kiel voe naarattaa pelekästää.
Savon murre on suomen rumin koira.
Savolaiset tuplaverbit on hauskoja.
"Se kuolla kupsahti"
"Minä keittää turrautan kahvit"
"Nyt ei naarata" sanoi savolais ukko, kun muijansa hukkui.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän haaskoo siinäkkii lienöö. Normaalia huastelua mualiman-kaekkeove keskipisteen seotuvilla.
Yööök. Vastenmielistä.
Se sanojen viäntely on samal viisii haaskaa ku nuaman viäntely.
Harmittaa että en osaa savoa.
Vaikka siellä olen lapsuuteni asunut, niin yrittäessäni tulee jotain ihmeellistä Savon-Turun-Karjalan murretta, koska noissakin päin olen ollut paljon.
Kauan sitten opiskelin Savossa enkä viidessä vuodessa tottunut tuskastuttavaan murteeseen ja koko puhetapaan. Joitakin vuosia sitten rakastuin täysin eteläsuomalaistuneeseen pohjoissavolaiseen, jonka piipahdukset yleiskielestä murteeseen saivat sieluni hyrisemään. Ihan tavallinen puhekin sai minut hymyilemään. Valitettavasti en lopulta kelvannutkaan hänelle, ja murrekin tuo mieleen enää kaihoa.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa että en osaa savoa.
Vaikka siellä olen lapsuuteni asunut, niin yrittäessäni tulee jotain ihmeellistä Savon-Turun-Karjalan murretta, koska noissakin päin olen ollut paljon.
Aeto savolaeset on kuolemassa sukupuuttoon.
Ei se ole hauskaa. Savolaiset on piilokireitä, ja se "huumori" on pelkkää veetuilua, jonka tarkoitus on nolata toinen että itse tuntisi olevansa edes vähän parempi kuin oikeasti on. Niin, noloahan se.
Vierailija kirjoitti:
"Nyt ei naarata" sanoi savolais ukko, kun muijansa hukkui.
Se olj anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hauskaa. Savolaiset on piilokireitä, ja se "huumori" on pelkkää veetuilua, jonka tarkoitus on nolata toinen että itse tuntisi olevansa edes vähän parempi kuin oikeasti on. Niin, noloahan se.
Sinnoot ymmärtännä iha viärin.
Ee minun mielestä oo haaskoo kun aena suap kuulla vinnoelua kun aakasen leepäluukkunj...
Ei hauskana vaan haaskana.