Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen sitten on PARAS talon pohjapiirros?

Vierailija
16.02.2023 |

Laita linkki jos mahdollista, niin keskustellaan!

Itse kolmilapsisen perheen vanhempana pidän tämän tyylisistä pohjaratkaisuista:

https://www.teritalot.fi/talomallit/moderna/moderna-170/
Tässä pohjassa on lähes kaikki kohdillaan. Ainoastaan teknisen tilan laittaisin jonnekin sivuun, ainakin kauas makuuhuoneista. Esimerkiksi lämpöpumput voi hurista ja niiden ääni resonoida ikävästi seiniä pitkin.

Näissä pohjissahan on aina se, että niitä jokainen asiakas aina muokkaa sopivaksi, joten ei kannata liikaa tuijottaa pönttöä saunan kylpyhuoneessa tai ovetonta kodinhoitohuonetta.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kannustalo.fi/talomalli/vihervaara/vihervaara-178/

Mä haaveilen tästä. Alakerran työhuone kyllä saisi olla vähän isompi, siltä varalta että tulisi tarve vanhana käyttää sitä makkarina.

Vierailija
62/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ihmettelee pieniä saunoja ja kylppäreitä, niin ne on keittiön lisäksi niitä kalliita yksittäisiä juttuja. Mitä enemmän neliötä, sitä enemmän laattoja ja sitä kalliimpi se on. 

Jos on varaa kolmeen lapseen ja noin isoon taloon kuin ap:n esimerkissä, ei luulisi, että pari lisäneliötä kylppärin kaakeleihin kaataa budjetin. 

Mielestäni tuolla pitäisi olla kolme vessaa. Mitä enemmän asukkaita, sitä enemmän todennäköisesti on vieraitakin, sekä lapsilla että aikuisilla. Nyt kaikki vieraat käyvät tuossa yhdessä ainoassa wc-huoneessa, joka on myös perheen käytössä. 

Lisäksi on vähemmän kivaa, ettei saunatiloissa olevan wc-pöntön luona ole käsienpesuallasta. Joko kädet pitää pestä suihkun alla tai likaisin käsin avata ovi kodinhoitohuoneen puolelle. 

Muuten minusta tuo on hauskan erilainen pohja. Tykkään pienestä arkiolohuoneesta, erillisestä "siivestä" makkareille, kulmista ja sisäänvedetyistä ulko-ovista (maksoi mitä maksoi).

Mukavaa on myös se, että kun tulee kotiin, näkymä on pihalle vastakkaisen ikkunan ja oven kautta, eikä päin eteisen seinää. Tuo eteinen on varmasti valoisa ja kuitenkin siihen on saatu mahtumaan paljon kaappeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoinen tuo ap:n linkin talo, tosin käytävää, sokkeloa ja hukkatilaa vähän liikaa mun makuuni. Ja toisaalta koloja jotka voisi ottaa käyttöön

Olen itse aikoinaan piirtänyt vähän samantyylisen atriumtalon mutta selkeämmin. Harmi ettei sitten koskaan sitä rakennettu (olemme suunnitelleet ja rakentaneet 3 muuta meille)

Mulle tärkeitä asioita taloissamme on olleet makuuhuoneiden 2 kulmittaista ikkunaa - maksimoi valon määrän. Tarpeeksi vessoja (ei saunan pesuhuoneeseen!). Iso keittiö saarekkeineen ja tilaa isolle yli 3m pöydälle.  Oman makuuhuoneen yhteyteen kylpyhuone ja pukeutumishuone kaappeineen. Katettuja ja avoterasseja eri tarpeisiin - ja tarpeeksi syviä! 

Vierailija
64/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.teritalot.fi/talomallit/asiakasluonnokset/l-16098-173-m%c2%…

Tuossa vähän tuunattu versio AP:n pohjasta. 

Valoisa eteinen on kyllä menetetty, mutta toinenkin pönttö on omassa kopissaan. 

Vierailija
65/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa erikoinen tuo ap:n linkin talo, tosin käytävää, sokkeloa ja hukkatilaa vähän liikaa mun makuuni. Ja toisaalta koloja jotka voisi ottaa käyttöön

Olen itse aikoinaan piirtänyt vähän samantyylisen atriumtalon mutta selkeämmin. Harmi ettei sitten koskaan sitä rakennettu (olemme suunnitelleet ja rakentaneet 3 muuta meille)

Mulle tärkeitä asioita taloissamme on olleet makuuhuoneiden 2 kulmittaista ikkunaa - maksimoi valon määrän. Tarpeeksi vessoja (ei saunan pesuhuoneeseen!). Iso keittiö saarekkeineen ja tilaa isolle yli 3m pöydälle.  Oman makuuhuoneen yhteyteen kylpyhuone ja pukeutumishuone kaappeineen. Katettuja ja avoterasseja eri tarpeisiin - ja tarpeeksi syviä! 

Niin, tuosta kyllä minunkin mielestäni puuttuu yksi wc. Meillä on vähän samaan tapaan kuin tuossakin makuuhuoneiden yhteydessä yksi wc ja kylppärin yhteydessä toinen, mutta lisäksi vielä eteisaulassa ns. vieras-wc. 

Vierailija
66/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.teritalot.fi/talomallit/asiakasluonnokset/l-16098-173-m%c2%…

Tuossa vähän tuunattu versio AP:n pohjasta. 

Valoisa eteinen on kyllä menetetty, mutta toinenkin pönttö on omassa kopissaan. 

Huomaa miten boomerit on suunnitelleet olohuoneet lähinnä telkkarin katsomiseen. Talossa on oikeastaan kaksi televisionurkkausta ja kokonaan ilman kunnollista olohuonetta.

Vierailija
67/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haaveilen tästä. Alakerran työhuone kyllä saisi olla vähän isompi, siltä varalta että tulisi tarve vanhana käyttää sitä makkarina.

Tämä on kiva. Tuossa voisi tehdä vaatehuoneeseen väliseinän ja laittaa toisen puolikkaan pieneen makuuhuoneeseen kuuluvaksi. Yläkerran aulasta saa vielä väliseinällä tehtyä yhden makuuhuoneen tai työtilan jos tarvitsee.

Vierailija
68/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, itse en innostu noista avokeittiöistä.

Vierailija
69/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilavat huoneet ja terassi ainakin pitää olla.

Vierailija
70/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan kiva, mutta en tykkää kuvaputkitelkkarista.

Vierailija
71/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kiva. Tuossa voisi tehdä vaatehuoneeseen väliseinän ja laittaa toisen puolikkaan pieneen makuuhuoneeseen kuuluvaksi. Yläkerran aulasta saa vielä väliseinällä tehtyä yhden makuuhuoneen tai työtilan jos tarvitsee.

Puolikäyttöisille ulkovaatteille ei ole kuin metrin levyinen kaappi eteisessä. 4-6 mh talossa!!!

Vierailija
72/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien makuuhuoneesta suihkuun aulan läpi lasten tv-huoneen ja (avointen) lastenhuoneiden ovien editse noin 12 m matka. Perverssiä!

Vierailija
73/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisissä kerrostaloasunnoissa minua raivostuttaa arkkitehtien kuningasidea sijoittaa wc-kulkureitti ETEISEN yhteyteen.

Voi herkku, miten houkutteleva ajatus rouhia soramutatanneralueen läpi suihkuun ja sieltä ulos. T. lapsiperheellinen

Vierailija
74/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://hirsikastelli.fi/hirsitalo/aisti-135-150/

Tämä mutta kodinhoitohuoneesta eteinen, joka vähän vielä (n. 3m)pidennetty ja eteisestä pieni kodinhoitohuone.

Vierailija
75/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kylppärissä pitää voida käydä pöntöllä. Inhottavaa tajuta saunan ovella että pitääkin mennä vielä pissalle, ja joutua tilanteesta riippuen pukemaan uudelleen päälle tai laittamaan pyyhkeen pesemättömän vartalon suojaksi ja kävellä toisiin tiloihin vessaan. Jos on kyseessä talo eikä kerrostalokoppi, on tietysti lisäksi toinen vessa. Ei sitä kylppärin pönttöä silloin käytetä kun joku muu on suihkussa.

No ei kyllä ikinä ole tullut tuommoista esimerkkisi kaltaista tilannetta, ei edes vaikka meillä on pieniä lapsia. Hyvin on onnistunut vessassa käynti jo ennen saunan ovea... En kerta kaikkiaan keksi yhtään syytä miksi kylppärissä pitäisi olla pönttö, ellei sitten tilan/rahan säästö, erillinen vessa tietty vie pari neliötä enemmän tilaa ja maksaa siten rahaa.

Vierailija
76/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolikäyttöisille ulkovaatteille ei ole kuin metrin levyinen kaappi eteisessä. 4-6 mh talossa!!!

Tuohon ehdottomasti pitäisi lisätä semmoinen reilun kokoinen etukuisti/tuulikaappi, tuommoisenaan tuo eteinen on kieltämättä aika onneton.

Vierailija
77/78 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuolla on se tekninen tila?

Eiköhän se ole tuo 4,4 m2, johon käynti ulkoa.

Eihän tuollaiseen koppiin mitään laitteita mahdu

Vierailija
78/78 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvin vähän eteis tilaa. Mihin aiotte kaikki ulkovaatteet tuossa mallissa säilöä?