Mitä mieltä olette tällaisesta omakotitalon pohjaratkaisusta?
https://www.mammuttihirsi.fi/talomallisto/malli/talvipalatsi/
Minun mielestäni erittäin toimiva. Pieniä muutoksia tekisin, kuten kylpyhuoneesta pönttö pois ja käynti ulos.
Ja yläkerran ison makuuhuoneen vaatehuoneesta ovi suihkuun.
Kommentit (116)
Kysyttiin mielipidettä pohjakuvasta niin ihmiset vinkuu mielikuvituspöydän paikasta XD Ettekö ymmärrä, ettei kalusteita tarvitse laittaa samalla tavalla kuin pohjakuviin on suunnittelija ideoinut? Jos huoneessa lukee makuuhuone niin sinne voi itse kalustaa vaikka työhuoneen tai sex dungeon:in.
Vierailija kirjoitti:
Laatat toisessa puolessa taloa näkyy ulko-ovelle. Ulko-ovi keskellä seinää vaikea sisustaa. Varsinainen olohuone jää pieneksi ja toimimattomaksi.
Mitkä laatat toisessa puolessa taloa? Mitä toi tarkoittaa?
pelkkää vessaa ja makuhuonetta koko talo
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin mielipidettä pohjakuvasta niin ihmiset vinkuu mielikuvituspöydän paikasta XD Ettekö ymmärrä, ettei kalusteita tarvitse laittaa samalla tavalla kuin pohjakuviin on suunnittelija ideoinut? Jos huoneessa lukee makuuhuone niin sinne voi itse kalustaa vaikka työhuoneen tai sex dungeon:in.
Minne sitten laittaisit ruokapöydän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatat toisessa puolessa taloa näkyy ulko-ovelle. Ulko-ovi keskellä seinää vaikea sisustaa. Varsinainen olohuone jää pieneksi ja toimimattomaksi.
Mitkä laatat toisessa puolessa taloa? Mitä toi tarkoittaa?
Laattalattiat toiselta puolelta taloa
Vierailija kirjoitti:
Ei pukuhuonetta?
Mitä tarkoittaa PH saunasta ulostullessa, jossa on se pönttö? Eikö tuo ole pukuhuone. On muuten alakerrassa niin pieni veski, ettei sinne ainakaan suihkua sovi. Yläkerran isosta makuuhuoneesta on aika matka veskiin, paras hankkia pottu sängyn alle. Joo ei, pohja ei miellytä minua ainakaan.
hetteinen etteinen kirjoitti:
No ei ole. Esim. 2-3 lasta niin kyllä tarvitaan ton verran veski- ja mh-tilaa. Pohja vaan on jotenkin törppö kummassakin kerroksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pukuhuonetta?
Mitä tarkoittaa PH saunasta ulostullessa, jossa on se pönttö? Eikö tuo ole pukuhuone. On muuten alakerrassa niin pieni veski, ettei sinne ainakaan suihkua sovi. Yläkerran isosta makuuhuoneesta on aika matka veskiin, paras hankkia pottu sängyn alle. Joo ei, pohja ei miellytä minua ainakaan.
Ph on pesuhuone - eli riisuudut ja pukeudut saunaan mennessäsi samassa tilassa kuin peseydyt - se on kostea löylyn ja suihkun höyryjen takia. Tinkisin monesta muusta asiasta, mutta en pukuhuoneesta. Itselläni se on myös kodinhoitotilana ja vaikka on lähes kymmenen neliötä, ei sekään ole ideaalinen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pukuhuonetta?
Saunan PesuHuone
Vierailija kirjoitti:
Makuuhuoneen tosiaan voi kalustaa mihin tarkoitukseen tahansa, mutta minusta tuo pieni kulmaussoppi eteisen ja keittiöputken välissä on hankala sisustaa mihinkään järkevään tarkoitukseen sopivaksi. Läpikulku ja ikkunat hankaloittaa sen käyttöä esim. keittiötilana.
Vierailija kirjoitti:
hetteinen etteinen kirjoitti:
No ei ole. Esim. 2-3 lasta niin kyllä tarvitaan ton verran veski- ja mh-tilaa. Pohja vaan on jotenkin törppö kummassakin kerroksessa.
Vessoja ja pesutiloja ei ole koskaan liikaa!
1. talossamme 6 hengelle 2 vessaa, 1 kylpyhuone jossa myös pytty ja saunan pesuhuone ilman pyttyä
2. talossamme 3 hengelle samat:)
Nykyisessä 1 erillinen wc, kylpyhuone vessalla ja saunan pesuhuone. Kahdelle
Minä en ottaisi yläkertaan suihkua ollenkaan, pelkkä vessa + lavuaari riittäisivät. Vaatehuoneen kautta käynti vessaan. Ne rivissä olevan kolme makkaria jakaisin kahdeksi makkariksi ja niiden väliin kaksi vaatehuonetta. Alakerran kylppärissä ei tarvita pyttyä, koska vieressä on vessa.
Alakerrassa on tosiaan monia käytävämäisä tiloja ja tilat ei avaudu kivasti. Kodinhoitohuone on putki ja sieltä ei ole kulkua ulos. Keittiö on putki. Ja kulku olohuoneeseen on putki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakerta ok. Pesutilat ja kodinhoitohuone vievät paljon tilaa. Tähän eka kerrokseen jos saisi pari makkaria lisäksi, niin olisi hyvä, koska kaksikerroksista taloa en osta ikinä. Keittiöön haluaisin ikkunan. Kaksi vessaa on minimi asunnossa kuin asunnossa. No, ei 28 m2 yksiöön mahdu kahta vessaa.
Katsoin tarkemmin kuvaa ja keittiössä ei ole paljon laskutilaa, mutta sitä ei enää näin eläkeläisenä tarvitsekaan. Pesuhuoneen asetelma outo, ja vessanpytylle pitäisi löytyä eri ratkaisu. Nyt se on lähes oven edessä, ja keskellä lattiaa.
Lisäys. Tykkään tuosta i-keittiöstä, mutta kaipaan ikkunaa takaseinälle. Harvinaisen hyvä pohja. Tähän kaksi makuuhuonetta ja siinä on meidän tuleva talo :)
Talo on piirretty 4-5 henkiselle perheelle ja naulakkotilaa on kaappi mukaan lukien ehkä 180cm ja sekin avautuu aamiaisnurkkaukseen - sopii vain himosiivoojalle.
Kun qstuu taloon sisään, niin hyvä näkymä läpi talon, mutta ulko-ovelta ei näy suoraan sohvalle. Inhoan sellaista, että ulko-ovelta on suora näköyhteys sohvalle tai muuhun oleskelutilaan.
Pärjäähän sitä 10 henkeä yhelläki vessalla, mutta jos ne asus hetken paikassa missä jokaisella oma vessa, ehkä tajuaisivat mitä on mukavuus.
Ei se siitä kii millä pärjätään, vaan missä tykätään elää ja miten.
En halua tuijottaa ruokapöydästä eteiseen, muuten ihan ok.