Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Suomessa on ollut pitkään tapana ostaa lähes kaikki saman katon alta. Emme myöskään enää juurikaan käy kalakaupoissa, leipäkaupoissa tai lihakaupoissa. Myös hintakysymys.
Siis anteeksi mitä, hautausalalla menee huonosti?
Eipä uskoisi tämän ikärakenteen maassa, missä vanhusväestö lisääntyy koko ajan.
Joulun jälkeen maksettiin 1600 euron kukkakauppahautaustoimiston lasku, mikä sisälsi arkun, kukat arkkuun, kukkalaitteen ja kuljetukset.
Senkö lisäksi olisi pitänyt ostaa vielä isommat kukkalaitteet?
Kävin viime vuonna. Tottahan tuo on kirjakauppojen tilanne on esim. ennen hautajaisiin ostettiin 70 euron kukkalaite ja nykyään on yleistynyt tapa tuoda yksi ruusu arkulle kukkalaitteen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna kävin. Mulle ongelma kukkakaupassa käynnille on se h-i-t-a-u-s.. en vaan kestä sitä. Voisi olla valmiina aina muutama onnittelukimppu ja yksi surukimppu jotta kiireellä liikkuva pääsisi alle 5min ulos kaupasta
Ymmärrän että käsityö maksaa mutta EN HALUA ODOTTAA yhtään turhaa minuuttia
Tyypillinen aikamme ilmiö. Hetimullekaikkitännenyt. Ei jakseta odottaa mitään. Miten on, kuinka nopeasti sitoisit itse kauniin kukkakimpun? 10 sekuntia? Niinpä.
Viime kesänä hain rippiruusuja. Rehellisesti sanottuna olisin kyllä ostanut ne Prismasta, mutta en löytänyt sieltä pitkiä ruusuja, joten kukkakaupasta oli ostettava.
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime vuonna. Tottahan tuo on kirjakauppojen tilanne on esim. ennen hautajaisiin ostettiin 70 euron kukkalaite ja nykyään on yleistynyt tapa tuoda yksi ruusu arkulle kukkalaitteen sijasta.
Nykyään pienikin kukkalaite maksaa jopa 100 euroa.
Ja siihen on edelleen ymmärrettävät syynsä, miksi yhden ruusun tuominen kukkalaitteet sijaan on yleistynyt.
Mä olen kohta taas menossa kun pitää saada kevätkukkia. Syksyllä just kävin ja tein ison ostoksen.
Mistään prismasta en osta mitään kun niiden kukat ei kestä. Kokeiltu on. Montakin kertaa.
Mä käyn kukkakaupassa silloin kun tarvitsen hienomman ja näyttävämmän kimpun esim. synttäritervehdykseksi. Olen siitä "vaikea asiakas" että haluan itse valita kukat kimppuun (värit ja lajit) ja haluan tietyn mallisen siistin kimpun enkä mitään joka suuntaan hapsottavaa saunavihtaa.
Lisäksi inhoan (!!!!!!!!!!!!) niitä saniaisen näköisiä lehdyköitä sekä harsokukkaa sydämeni pohjasta. Kukkakauppias aina ja joka paikassa yrittää tunkea näitä kimppuun ja joudun aina sanomaan, että EI MISSÄÄN NIMESSÄ näitä kasarirehuja, kiitos. Eikä muitakaan sojottavia sotuisia heiniä sinne tänne. Ammattilainen ymmärtää aina mitä tarkoitan, mutta AINA siitä joutuu erikseen sanomaan.
Jos maksan kimpusta lähes satasen, niin haluan, että se on täysin mieleni mukainen. Ja kiirettä ei ole. Tiedän, että kimpun sitominen ei käy parissa minuutissa.
Meidän lähellä on iso kukkatalo, jossa myydään myös leikkokukkia. Käyn sieltä aina ostamassa kimpun kun menen kylään ystävien luo. Kallistahan tuo on kun jo pieni kimppu maksaa 20-30 euroa. Maksan sen kuitenkin mielelläni ja tuen yrittäjää.
Ruokakaupasta en yleensä osta kukkia, kun ne on niin huonolaatuisia ja nuukahtaa nopeasti.
Juhliin ostan tuomisiksi leikkokukkakimppuja, muuten kukkabisnes on mielestäni turhaa ja epäekologista. Ja toki hemmetin kallista. Lisäksi rekoissa salakuljetetaan ties mitä sontaa nykyään. En halua liikaa tukea tätä touhua.
Kukkakauppojen pääasiallinen bisnes on muutenkin hautauspalvelu. Asiakkaita riittää taatusti aivan tarpeeksi, vaikka kukaan ei kävisi ostamassa kukkia "muuten vain".
Itse en enää tykkää kukista. Ne sotkevat ja roskaavat ja vaativat liikaa huoltoa ja huolenpitoa. Lisänä tulee vielä jotain ötököitä ja kukkakärpäsiä. Ei kiitos. Silkkikukat ovat mun juttu. Ne säilyvät kertainvestoinnilla kauniina vuosikaudet ja jopa -kymmenet.
Oon hortonomi mut en mä löydä kukkakaupoista mitään ostettavaa, koska ei ole tarve, paitsi korkeintaan hautajaisiin, joissa tulee käytyä ehkä kerran 10 vuodessa. Jos olisi viherkasveja, myös pienempiä alkuja, ja kukkaruukkuja, niin niitä voisin ostaa ettei tarvitse esim. Plantageniin aina lähteä, mutta täällä kaikissa kukkakaupoissa panostetaan vain hautajaiskukkiin.
Ei ole varaa, olen opiskelija ja käyn osa-aikaisesti töissä. Ylimääräiset rahat laitan asuntosäästötilille ja sijoituksiin. Shoppailu- ja huvittelurahat ovat vähissä, "turha" kuluttaminen on osaltani jäissä ainakin parin kolmen vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulen keväällä, haluan hautajaisiin krookuksia koristeeksi ja skilloja arkkuun.
Kukkalaitteiden sijasta vieraat voi vaikka tuoda ruusun tai tulppaanin, tai istuttaa niitä krookuksia, skilloja ja tulppaaneja sitten aikanaan siihen paikalle mihin tuhkani sirotellaan. Haluan kyseiselle paikalle myös violetin syreenin.
Siis jos kuolen.
Sitä ennen voin kuullakin. Sen jälkeen todennäköisesti en.
Jos kuolen, en ole vainoamassa jälkipolvia tyhmillä toiveillani.
En ole ikinä ostanut kukkia. Ja jos ostaisin, niin tottakai kilpailutan ja ostan halvinta. M27
Leikkokukat ostan pääasiassa kukkakaupasta paitsi tulppaanit. Se nyt on vaan niin, että ne kukkakaupan kukat pysyy parempina pitempään. En halua viedä kenellekään kukkia, jotka ei edes aukea vaan nuokkuvat jo ennen aukeamista.
Miksi niissäkään pitäisi kenenkään käydä kun kukat ei välttämättömyys, kuten esim. ruoka ja asuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin mutsille ystävänpäiväkukat eilen toiselle puolelle Suomea.
Äitisi on ystäväsi. Otan osaa.
Ota ihan vapaasti, ei kiinnosta. Kuinka monta ystävänpäiväkukkaa muuten itse sait omilta (epäilemättä lukuisilta) ystäviltäsi?
Vuonna 2022 keväällä. Heti kun saan töitä aion käydä joka viikko kukkakaupassa ostamassa kukkia kotiin.