Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisabi ulossuljettiin oenkkareista- asut ja karkit oli hankittu, mukaan ei kelpuutettu!

Vierailija
14.02.2023 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5725440

Abi oli hankkinut abipuvun ja karamellit mutta niin vain ulossuljettiin oenkkareista- hänen äitinsä kysyykin aiheellisesti onko tämä oikein vähävaraisia kohtaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ressukkaa. Olisivat ottaneet mukaan jos siinä tilanteessa on rahat mukana. Vähävaraisuus ei kai tähän liity mitenkään vai onko tosiaan tarkoitus lokkeilla muiden kustannuksella?

Oli tarkoitus lokkeilla.

Vierailija
22/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu nyt ensinnäkin kuulosti siltä, että tyyppi ei vaan ollut maksanut, ja vähävaraisuus sitten keksittiin toiseksi esimerkiksi.

Mutta tämähän ei tosiaan ole mikään oikeus, vaan palvelu joka ostetaan rahalla. Ei voi saada myöskään kymppitonnin häitä jos ei ole kymppitonnia. Tässä tapauksessa olisi ehkä kannattanut askarrella itse vähemmän hieno asu ja pistää se parikymppiä siihen rekkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty maksamaan maksua niin siitä pitäisi olla hyvissä ajoin yhteydessä kouluun ja kysyä voiko asialle tehdä jotain. Ja kouluhan ei välttämättä voi tehdä mitään kun kyse on vapaaehtoisesta täysi-ikäisten itse järjestämästä ajelusta ja muut osallistujat varmasti kokevat sen niin, että reiluinta on jakaa se rekan hinta kaikkien osallistujien kesken tasan. Kyllähän sekin sitten tuntuu toisista epäreilulta, että vain tietty osa opiskelijoista maksaa ne rekat ja sitten toiset pääsisi ilman maksua. Koululla oleva penkkariosuus on tietysti kaikille abeille avoin niin kuin tässäkin tapauksessa oli ollut. Kyse ei ole enää maksuttomasta perusopetuksesta ja kun on abeista kyse niin puhutaan jo 18-19v täysi-ikäisistä eli tämä nuori aikuinen ja hänen äitinsä ei voi oikein enää vaatia muita maksajiksi.

Vierailija
24/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän voi syödä karkit itse?

Vierailija
25/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu koululle mitenkään vaan opiskelijat itse järjestää.

Tuo on ollut mammalla tiedossa 18-19 vuotta. Euro per vuosi olisi voinut laittaa säästöön.

Ja jättää vaikka ne karkit ostamatta.

Vierailija
26/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaammat opiskelijat ulossulkeneet köyyhän. Noin eriarvoistumme lapsista saakka, kaikilla ei todellakaan ole juuri mahdollisuuksia riistoon perustuvassa yhteiskunnassa- onneksi punavihreässä siirtymässä kiinnitetään huomiota kaikkein heikoimpien sortamiseen!

Ei, vaan hän ei ollut maksanut osuuttaan kurma-autosta, jolla ajoivat, ajoissa. Kun yksi Ei maksa,muut maksavat hänenkin osuuden. Sitä sanotaan pummilla ajamiseksi.

Vierailija
27/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä tuon ikäisillä kavereilta irtoaa 20 euroa lainaa helposti, mutta oliko jo limiitti täynnä? Eli lainattu jo kaikilta, eikä ole maksanut takaisin.

Vierailija
28/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rekka-ajelut järjestetty jo niille, joiden penkkarit peruttiin koronan vuoksi?

Vierailija
29/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rekka-ajelut järjestetty jo niille, joiden penkkarit peruttiin koronan vuoksi?

Ei ainakaan pk-seudulla.

T kevään 2021 abin äiti

Vierailija
30/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty maksamaan maksua niin siitä pitäisi olla hyvissä ajoin yhteydessä kouluun ja kysyä voiko asialle tehdä jotain. Ja kouluhan ei välttämättä voi tehdä mitään kun kyse on vapaaehtoisesta täysi-ikäisten itse järjestämästä ajelusta ja muut osallistujat varmasti kokevat sen niin, että reiluinta on jakaa se rekan hinta kaikkien osallistujien kesken tasan. Kyllähän sekin sitten tuntuu toisista epäreilulta, että vain tietty osa opiskelijoista maksaa ne rekat ja sitten toiset pääsisi ilman maksua. Koululla oleva penkkariosuus on tietysti kaikille abeille avoin niin kuin tässäkin tapauksessa oli ollut. Kyse ei ole enää maksuttomasta perusopetuksesta ja kun on abeista kyse niin puhutaan jo 18-19v täysi-ikäisistä eli tämä nuori aikuinen ja hänen äitinsä ei voi oikein enää vaatia muita maksajiksi.

Ei, vaan olla luokkakavereihinsa yhteydessä. Koukussa ei järjestä abi-ajeluita, vaan oppilaat itse.

Miksi koulun pitäisi toimia välittäjänä,jos oppilas itse mokaa asian,jota koulu ei hoida.

Vierailija
31/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yleensä tuon ikäisillä kavereilta irtoaa 20 euroa lainaa helposti, mutta oliko jo limiitti täynnä? Eli lainattu jo kaikilta, eikä ole maksanut takaisin.

Tämä! Kyllä kaverit yleensä jumppaavat, mutta onko tämä "lainaillut" ennenkin, ja jättänyt maksamatta tai " unohtanut" ennenkin maksaa näitä yhteisiä menoja?

Vierailija
32/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina huvittaa nää tällaiset vinkujat. Ikään kuin ei olisi itsellään vastuuta mistään.

Mä haluaisin lähteä ilmaiseksi Karibian-risteilylle, oon kuitenki jo pakannut matkalaukun ja toivonut loman töistä niin mun kyllä pitäis päästä!

Vierailija
33/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän häntä penkkareista suljettu ulos, nehän oli jo siellä omalla koululla. Hän ei päässyt mukaan vapaaehtoiselle ajelulle jonka nuoret itse järjestävät sillä periaatteella, että jokainen maksaa oman osuutensa jos haluaa mukaan. 

Vierailija
34/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutun mukaan oppilaat itse järjestävät tapahtuman. joten hänen on pitänyt tietää että maksaa. joten on ihan oma valinta että on mennyt rahansa tuhlaamaan asuun ja makeisiin.

Vierailija
35/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama tyyppi joka jäi pois kavereiden ulkomaanmatkalta, koska nukkui pommiin ja missasi lennon. Siinäkin äiti oli sitä mieltä että kavereiden olisi pitänyt hyvittää matka tälle yhdelle. Minä mokasin - kuka korvaa?

Vierailija
36/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt pääs ilmaiseksi

Vierailija
37/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abiristeilyllekään ei pääse ilman lippua.

Vierailija
38/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina huvittaa nää tällaiset vinkujat. Ikään kuin ei olisi itsellään vastuuta mistään.

Mä haluaisin lähteä ilmaiseksi Karibian-risteilylle, oon kuitenki jo pakannut matkalaukun ja toivonut loman töistä niin mun kyllä pitäis päästä!

Nyt kun noin tilanteesi kuvasit, niin pistä keräys pystyyn, minä heitän pari kymppiä! Kamalaa tuollainen, että vähävarainen ei pääse Karibian-risteilylle, vaikka rikkaat pääsee. #eriarvoisuusnäkyväksi.

Vierailija
39/39 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en tajua, miksi ylipäätään esim. Tallink ja Viikkari ei päästä minua edes Tallinnan laivaan ellen ole maksanut lippua. Siellähän ne laivat seilaa eestaas joka tapauksessa, kai sinne nyt yksi köyhä voi päästä maksamattakin.

Nim. ostin jo bileasun ja taskupullonkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi