Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosaaressa asuminen

Vierailija
14.02.2023 |

Vuosaaren asukkaat, mitä alueita suosittelisitte siellä välttämään, ja mitkä taas mukavia alueita asua nykyisin? Perus kiva asuinalue etsinnässä, ei mitään kovin levotonta meininkiä.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enää asuinalueen viihtyvyydestä toisten ihmisten takia, kun on jonkin aikaa asunut. Kerrostalossa tehty aika vakavaakin ilkivaltaa, häkki varastoihin murtauduttu kerran. Jotkut jättää ulko-ovia auki. Naapurissa on kait joku laitapuolen kulkija joka soittaa musiikkia toisinaan liian kovalla ja niin että sanatkin joskus kuuluu seinän läpi.  

Outoa on, jos pukeutuu kesällä aurinkoisella säällä pitkähihaiseen, hattuun ja aurinkolaseihin, kun on auringolle herkkä iho niin jotkut tuijottaa kuin narkkaria. Tää tuntuu kantasuomalaisten ihmisten osalta kuin kylältä suurkaupungissa. 

Ainut hyvä asia on että metrolla pääsee keskustaan ja luonto on lähellä. 

Vierailija
42/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alueita nämä Vuosaaren vastustajat sitten suosittelisi Helsingistä? Alue saisi olla kuitenkin jokseenkin järkevän matkan päässä Vuosaaresta, sillä työt ovat siellä. Ja mikä siellä Vuosaaressa mättää, onko omaa kokemusta?

Ap

Näillä tiedoilla ottaisin itse kämpän Lauttasaaresta. Metrolla hurauttaa siedettävässä ajassa.

AP sinähän asut Myllypurossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Aurinkolahdessa Vuosaaressa ja olen asunut täällä nyt 23 vuotta. Ollaan viihdytty oikein hyvin. Lisäksi lasten kavereista kaikki ovat pysyneet Vuosaaressa, joten jos olisi ihan kauheaa, niin miksi jäisivät. Ja ihan suomalaisia ollaan kaikki. Täällä on luonto lähellä ja silti kauppoja, kahviloita ja ravintoloita ja lisäksi metro vie nopeasti keskustaan.

Ne jotka puhuu no go-alueesta eivät kyllä taida tuntea aluetta, kunhan lämpimikseen kirjottelevat.

Vierailija
44/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Vuosaarea ja koko Itä-Helsinkiä pelkäävät tuskin ovat koskaan siellä edes käyneet. 

Vierailija
45/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Rastilan alue on ainoastaan vältettävien listalla tietääkseni, mutta siellä satunnaisesti käyneenä se vaikuttaa ihan tavalliselta lähiöltä. Muuten Vuosaaresta löytyy ihan kaikkea. Kerrostaloa, rivitaloa, omakotitaloa. Uutta ja vanhaa. Paljon luontoa, merta, urheilupaikkoja jne.

Vierailija
46/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alueita nämä Vuosaaren vastustajat sitten suosittelisi Helsingistä? Alue saisi olla kuitenkin jokseenkin järkevän matkan päässä Vuosaaresta, sillä työt ovat siellä. Ja mikä siellä Vuosaaressa mättää, onko omaa kokemusta?

Ap

Näillä tiedoilla ottaisin itse kämpän Lauttasaaresta. Metrolla hurauttaa siedettävässä ajassa.

Vuosaari on paljon hienompi ympäristö kuin Lauttasaari. Siellä on pääkaupunkiseudun parhaat rannat ulkoiluun, kalastamiseen ja uimiseen. Lauttasaari on aika lättänää, paljolti entistä teollisuusaluetta.

Vierailija
47/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi metrolla kun veneellä pääsee paljon mukavammin rannasta rantaan ja takaisin?

Vierailija
48/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen unohtamaan Vuosaaren jos haluat asua rauhallisella ja siistillä alueella. Suosittelen tosin unohtamaan koko Itä-Helsingin. Alue on menetetty.

Suosittelen ennen kaikkea unohtamaan nämä Perä-Pösiön peräkammareista käsin kirjoitetut asiantuntijalausunnot.

Varsinkin Aurinkolahti on ihan viihtyisän tuntuinen alue, mutta uusiin vuokratorneihin on uutisten mukaan muuttanut epämääräistä porukkaa ja meno on sen mukaista. Ainakin niitä neuvoisin välttämään.

Vierailija
49/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaressa on paljon asunnonomistajia joiden on pakko kannattaa holtitonta m****tusta koska muuten asunnon arvo laskisi. He kannattavat m****tusta ei sen takia että se olisi hyvää, vaan sen takia koska he pelkäävät arvonalenemaa. Ovat siis panttivankeina laulamassa panttivangin tukholmansyndroomalaista lauluaan.

Vierailija
50/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vuosaari on paljon hienompi ympäristö kuin Lauttasaari. Siellä on pääkaupunkiseudun parhaat rannat ulkoiluun, kalastamiseen ja uimiseen. Lauttasaari on aika lättänää, paljolti entistä teollisuusaluetta.

Laru on hintatasoonsa katsoen aika ankea ja nykyään vielä täyteen rakennettu.

T: ex-asukas

Vierailija
51/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suurin osa näistä Vuosaaren haukkujista ei asu lähelläkään koko pk-seutua.

Vierailija
52/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn Vuosaaressa Länsi-Helsingistä melko usein ulkoilemassa Uutelassa, Kallvikissa ja Aurinkolahdessa. Vastaavia paikkoja ei juuri muualta löydy. Pelkästään niiden takia voisin muuttaa Vuosaareen. Toki kaikki palvelut ovat myös tarjolla. Jos joku tummempi hipiä pelottaa, paras pysyä böndellä.

Vierailija
53/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi metrolla kun veneellä pääsee paljon mukavammin rannasta rantaan ja takaisin?

Esim. viime kuussa pääsi aika huonosti.

Vierailija
54/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri-Rastilan alue on ainoastaan vältettävien listalla tietääkseni, mutta siellä satunnaisesti käyneenä se vaikuttaa ihan tavalliselta lähiöltä. Muuten Vuosaaresta löytyy ihan kaikkea. Kerrostaloa, rivitaloa, omakotitaloa. Uutta ja vanhaa. Paljon luontoa, merta, urheilupaikkoja jne.

Mikä vika täällä Meri-Rastilassa on? Peruspalvelut ja lähellä luontoa ja meri. Metrolla hurauttaa nopeasti Itikseen, josta löytyy aika lailla kaikki.

Vierailija
55/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika täällä Meri-Rastilassa on? Peruspalvelut ja lähellä luontoa ja meri. Metrolla hurauttaa nopeasti Itikseen, josta löytyy aika lailla kaikki.

Mogadishu avenue ja siihen liittyvä lieveilmiöt. Näin olen kuullut. En ole itse asunut siellä, niin en tiedä, miltä se asukkaan silmin vaikuttaa. Peruspalvelut, luonto ja meri siellä on kyllä kunnossa.

Vierailija
56/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mogadishu avenue ja siihen liittyvä lieveilmiöt. Näin olen kuullut. En ole itse asunut siellä, niin en tiedä, miltä se asukkaan silmin vaikuttaa. Peruspalvelut, luonto ja meri siellä on kyllä kunnossa.

Enpä osaa kyllä tuohon itse vastata. Hyvä täällä on asua siinä missä muuallakin. Ainoa oikea ongelma mikä tulee mieleen on putkiremontti-ikää lähestyvät kerrostalot.

Vierailija
57/66 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä Vuosaarea ja koko Itä-Helsinkiä pelkäävät tuskin ovat koskaan siellä edes käyneet. 

No en minä niitä varsinaisesti pelkää, mutta kun itiksessä käy, niin tulee tunne kuin ei olisi Suomessa ollenkaan.

Vierailija
58/66 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut, en suosittele sen enempää Pohjois- kuin Etelä-Vuosaartakaan. Sekä kotimaista white thrashia että tuontitavaraa oli reilusti yli oman sietokyvyn. Ei koskaan enää takaisin.

Missä päin asut nyt? Eirassa tai maaseudulla?

Vierailija
59/66 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä niitä varsinaisesti pelkää, mutta kun itiksessä käy, niin tulee tunne kuin ei olisi Suomessa ollenkaan.

Eipä tarvitse ostaa matkaa ulkomaille.

Vierailija
60/66 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaa kyllä tuohon itse vastata. Hyvä täällä on asua siinä missä muuallakin. Ainoa oikea ongelma mikä tulee mieleen on putkiremontti-ikää lähestyvät kerrostalot.

Toisaalta monissa 60-70-luvun taloissa on jo tehty putkiremontti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan