Vuosaaressa asuminen
Vuosaaren asukkaat, mitä alueita suosittelisitte siellä välttämään, ja mitkä taas mukavia alueita asua nykyisin? Perus kiva asuinalue etsinnässä, ei mitään kovin levotonta meininkiä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan Vuosaaressa töissä. Työkaveri ryöstettiin puukon kanssa ja itsekkin melkein jouduin kohteeksi. Joka ilta töistä kotiin lähtiessä piti varoa juoppoja ja narkkareita yms. Päivällä myös meinasin jäädä auton alle kun joku päätti ajaa ylinopeutta pitkin päivää ympäriinsä aiheuttaen useita vaara tilanteita. Puistossakaan ei saanut olla rauhassa kun juopot yllytti agressiivista koiraa kimppuun ilman mitään syytä. En ikinä muuttaisi sinne. Olet hullu jos menet.
Totta oli joka sana. Näköjään totuus sattuu.
Minäkin veikkaisin Pohjois-Vuosaarta, siellä on aika hienoa luontoakin. Aurinkolahti ei ole vakuuttanut rauhallisuudellaan. Vaikka varmasti ihana ranta. Vuosaaren keskusta on hälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin veikkaisin Pohjois-Vuosaarta, siellä on aika hienoa luontoakin. Aurinkolahti ei ole vakuuttanut rauhallisuudellaan. Vaikka varmasti ihana ranta. Vuosaaren keskusta on hälyinen.
Käypä Herttoniemessä kuuntelemassa. Siihen verrattuna Vuosaaressa on hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta ja julminta, mitä voi lapselleen tehdä, on laittaa kersa kouluun Vuosaaressa tai ylipäätään pk-seudulla!!
Ihanaa. Meri-rastilan kouluun abdien sekaan.
Hei asuin 14 v samassa talossa Tampereelle ja päätettiin muuttamaan pääkaupunkiseudulla.
Nyt meri rastilantie,lle on mahdollista muuttaa
Ja se jännittää mua että mulle on 3 pieni lapsi niistä 2 koululaiset 1 eskarilaisia
Kyysymys aluen koulu?
Kuinka turvallinen lapsille ja perheelle?
Kiitos etukäteen vastauksesta
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen unohtamaan Vuosaaren jos haluat asua rauhallisella ja siistillä alueella. Suosittelen tosin unohtamaan koko Itä-Helsingin. Alue on menetetty.
Oletkohan itse edes asunut alueella vsi huuteletko jostain vain huviksesi
Vierailija kirjoitti:
Varsinaisesti mitään Vuosaaren aluetta en pidä ihan huonona.
Vanhassa Vuosaaressa on edulliset asunnot remontoiduista 60-luvun yhtiöistä, sijainti rauhallinen ja luonnonläheinen. Jonkun verran täydennysrakentamista on tulossa Kallvikintien varrelle. Sekä edullisia omistus-, että vuokra-asuntoja löytyy.
Tosi on. Asun itse Heteniityntiellä, hyvin hiljaista aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen idylli on. Ainakin luulisisi vihreiden äänestäjille ovavan unelmaa.
Eikö missään ole aluetta jossa asuisi mustia maahanmuuttajia? Haluaisin kokeilla miltä tuntuu oikein kunnon kokoinen penis.
Olen asunut, en suosittele sen enempää Pohjois- kuin Etelä-Vuosaartakaan. Sekä kotimaista white thrashia että tuontitavaraa oli reilusti yli oman sietokyvyn. Ei koskaan enää takaisin.
Asuin Pohjois-Vuosaaressa ysärillä kahdessa osoitteessa vuokralaisena omistustaloissa. Molemmissa päihteiden väärinkäyttäjä mellasti yöllä, toisessa potkittiin myös ikkunat pa skaksi yöllä kun tultiin hakemaan amfetamiinitäydennystä. Busseissa en sano mikä porukka piti välillä omaa showtaan, joskus myös nyrkein, nämä jäivät pois usein Rastilan kohdalla ennen kuin metro kulki Vuosaareen...
Sitten naapurimetelistä vielä, älä mene siellä valittamaan ovelle metelistä ilman kättä pidempää. Tai mielummin et mene valittamaan ollenkaan, jos et pidä seikkailusta ja jännityksestä. Tämä kokemuksella, joka jokaisella on omansa.
Aloitus on jo vanha, mutta jos työt on Vuosaaressa niin Karhusaaresta on sinne melko lyhyt matka.
Vierailija kirjoitti:
Mitä alueita nämä Vuosaaren vastustajat sitten suosittelisi Helsingistä? Alue saisi olla kuitenkin jokseenkin järkevän matkan päässä Vuosaaresta, sillä työt ovat siellä. Ja mikä siellä Vuosaaressa mättää, onko omaa kokemusta?
Ap
Aurinkolahti tai vanha Vuosaaren omakotialue. Nämä ovat rauhallisia eikä asunnoissa ole mitään vikaa. Ei siihen kahvipaahtimon/metron varrella oleviin uusiin taloihin. Puotila on myös lähellä. Jos rahat riittää Marjaniemeen niin sinne.
Olen asunut Aurinkolahdessa ja on kuin eri maailmasta kunnes menet kaupoille Columbukseen. Nyt kyllä sinne lähelle rakennetaan kaupungin asuntoja et tiedä sit miten alue muuttuu.
Aurinkolahti ja kallahti on kivoja, Meri-rastila on kamala.
Rastilaa uudistetaan, kaavaillut muutokset videoineen YouTubesta nähtävissä. Niin ostari, leikkipuisto kuin koulu ja päiväkotikin muuttuu. Kaupungin vuokra-asuntoja puretaan ja rakennetaan korkeampaa tilalle omistusasuntoa hankkivia ajatellen. Urheilukenttäkin Meri-rastilaan tulossa ja isompi koirapuisto.
Nykyäänkin koulu ollut hyvä opetuksen laadulta
Luonto myös lähellä. Kulttuurikappelissa myös kivaa ohjelmaa ja maksutonta ruokatarjoilua viikoittain
Meri - Rastilaan ei nyt kannata muuttaa. Terveysasemalle täällä on hyvin vaikeata päästä. Plussaa on Aurinkolahden uimaranta. Columbuksen edusta kesällä hirveä.